۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۵۰۰۴۱
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری:

حکام سعودی گمراهان روسیاه تاریخ اسلام و انسانیت هستند/ قلم نویسندگان راوی مظلومیت شهدای منا باشد

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به رسالت بازگویی مظلومیت شهدای منا و بی‌لیاقتی و خیانت آل سعود به مبانی اسلام و مسلمانان، گفت: حکام سعودی گمراهان روسیاه تاریخ اسلام و انسانیت هستند.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری مراسم سالگرد شهدای منا در دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد مظلومی، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد شهید والامقام فاجعه منا، مهاجر الی الله، جانباز شهید علی صرفی که در محل گلزار شهدای فردوس رضا(ع) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: دستان پلید آل سعود به خون پاک حجاج ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی آغشته است.

وی با اشاره به شهادت 475 حاجی مظلوم ایرانی در فجایع حج سال گذشته، خاطر‌نشان کرد: فاجعه منا واقعه‌ای تلخ و جانگداز برای امت اسلام و جامعه بشری بود که مدعیان مدیریت حج و خدمت به حرمین شریفین می‌توانستند با تدبیر و اندیشه از وقوع آن جلوگیری کنند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به رفتار به دور از انسانیت مقامات سعودی در مواجهه با کشتار حجاج بیت الله الحرام، اضافه کرد: دولتمردان فاسد عربستان سعودی به جای عذرخواهی از ملت‌ها و کشورهایی که حجاجشان در فاجعه منا و دیگر حوادث تلخ حج سال گذشته جان خود را از دست دادند، به دنبال پوشاندن و کتمان گناه و جنایات خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مظلومی با بیان اینکه حادثه غمبار منا، سقوط جرثقیل در مکه مکرمه و آتش گرفتن چادرهای حجاج همگی اعمال شیطانی و حاصل دشمنی آل سعود و حامیان و اربابان آمریکایی و صهیونیستی آنان بود، تصریح کرد: علل و عوامل حقیقی این فجایع باید مشخص و عاملان جنایتکار آن محاکمه و مجازات شوند و در این راستا تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در عرصه بین المللی ضروری است.

گفتنی است، سال گذشته 750 نفر از حجاج بیت الله الحرام در قالب شش کاروان از استان سمنان به این سفر معنوی و حج ابراهیمی رفتند که متأسفانه شش نفر از آنها از جمله جانباز شهید علی صرفی در فاجعه منا و سقوط جرثقیل در مکه مکرمه جان خود را از دست دادند./977/202/ب2

ارسال نظرات