۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۴۹۵۳۶
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

تحصیل در حوزه علمیه بزرگترین خدمت به دین است

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران از فعالیت 21 مدرسه علمیه خواهران با بیش از چهار هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و گفت: همچنین 250 استاد رسالت مهم تعلیم علوم حوزوی به علاقه مندان به تحصیل در حوزه را عهده دار هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران استان با اشاره به این که امروز جامعه دینی مورد هدف فرهنگ های مسموم و بیگانه دشمنان قرار دارد، گفت: حضور بانوان جهت تحصیل در حوزه های علمیه، نشانگر لطف الهی و تربیت صحیح خانواده های طلاب است که جای تحسین و قدردانی از این خانواده ها را دارد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که هدف از تحصیل در حوزه علمیه، بسیار مقدس و دارای ارزش بالا است، تصریح کرد: برای رسیدن به این جایگاه مهم باید با تهذیب نفس و تقویت اعتقادات حقایق دین و معارف اهل بیت(ع) را به درستی درک کرده و به دیگران  آموخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که بانوان در تربیت جامعه نقش کلیدی و در فراگیری آموزه های دینی، اهتمام جدی دارند؛ تصریح کرد: به همین دلیل حوزه های علمیه همواره مورد هدف دشمنان اسلام و انقلاب است و بر همین اساس باید هوشیارانه در برابر این توطئه دشمنان ایستادگی کرد

وی از فعالیت 21 مدرسه علمیه خواهران با بیش از چهار هزار طلبه در حال تحصیل و فارغ التحصیل در شهرهای مختلف مازندران خبر داد و گفت: همچنین 250 استاد رسالت مهم تعلیم علوم حوزوی به علاقه مندان به تحصیل در حوزه را عهده دار هستند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که یکی از مهم ترین فرصت های موجود در حوزه های علمیه، تربیت نیروهای کارآمد و به روز جهت ترویج و ارتقای فرهنگ دینی در جامعه است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در حال حاضر  هزار و 200 طلبه به عنوان مشاوران مذهبی، مربیان بصیرتی، مربیان حفظ قرآن و احکام در فرصت‌های تبلیغی مشغول فعالیت هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که روزانه 600 طلبه وظیفه اقامه نماز جماعت در مدارس استان را ایام فعالیت مدارس عهده دار هستند، تصریح کرد: همچنین بیش از 350 طلبه با بسیج در قالب اردوهای جهادی و طرح صالحین همکاری می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های پژوهشی حوزه خواهران استان گفت: با توجه به این که یکی از اهداف حوزه های علمیه ارتقای سطح پژوهشی طلاب است به همین دلیل در این باره سیاست های متعددی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران تدوین شد که از جمله آن ارائه تحقیق پایانی در سطح دو و پایان نامه در سطح سه است.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که تاکنون هزار و 400 تحقیق پایانی و 20 پایان نامه در رشته های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول از سوی طلاب حوزه علمیه خواهران مازندران دفاع شده است، افزود: حوزه خواهران مازندران دارای 64 مورد تشکل پژوهشی است که در قالب هسته و کانون فعالیت دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به تشکیل نخستین شورای علمی پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان در سال 90 گفت: تا کنون دو کتاب و 15 مقاله از سوی هسته های پژوهشی و هشت کتابچه قرآنی  از سوی طلاب  پژوهشگر برتر قرآنی حوزه خواهران استان تدوین شده است.

وی ادامه داد: هدف حوزه علمیه خواهران این است که با همه سازمان ها و نهادهای فرهنگی، تعامل برقرار تا در جهت توسعه فرهنگ دینی و ارزش ها و معارف ناب اسلامی در جامعه گام های مؤثرتری بردارد.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که امسال حدود هزار نفر برای تحصیل در حوزه خواهران مازندران ثبت نام کردند، گفت: متأسفانه به دلیل نداشتن مدرسه علمیه در همه شهرستان های استان و کمبود فضای آموزشی، زمینه تحصیل برای علاقمندان فراهم نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: با توجه به این که استان به دلیل موقعیت جغرافیایی در معرض تهاجم فرهن گهای مختلف از کل کشور است به یقین هر چه ابنیه و نهادهای مذهبی بیشتر شود، این استان از نظر فرهنگی قوی تر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در ادوار گذشته قبل از انقلاب بانوان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه نمی توانستند از حقوق خود دفاع کنند؛ امروز به برکت انقلاب و خون شهدا این بیداری و احقاق حق محقق شده است.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: با توجه به این که در حال حاضر به دلیل وضعیت نامناسب تربیتی و فرهنگی جامعه و تلاش های شبانه روزی دشمن، دست نیاز همه نهادها و دستگاه های کشور به سمت حوزه های علمیه دراز است، به همین دلیل وظیفه امروز  طلاب خواهر بسیار سنگین تر است.

وی با اشاره به این که منابع دین و مکتب شیعه، کتاب، سنت، عقل و اجماع است، ادامه داد: باید با مسلح شدن به سلاح های این مسیر پیام و زیبایی های دین را به درستی دریافت کرده و در گفتار، رفتار، زندگی و برنامه های خود به درستی جلوه دهید، تا دیگران را به سمت حقایق و زیبایی های دین رهنمود سازید./202/950/ب1

ارسال نظرات