۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۴۴۹۳۱۱
امام جمعه پریسان:

حاکمان سعودی حجاز را ملک شخصی خود می دانند

حجت الاسلام والمسلمین قوامی با بیان این که حاکمان سعودی حجاز را ملک شخصی خود می دانند، گفت: آنها نام حجاز را تغییر داده و فامیلی خود را بر آن نهاده اند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام قوامی در خطبه های نماز عید قربان پردیسان که در مسجد فاطمه الزهرا(س) برگزار شد با اشاره به آیه 42 از سوره انقال بیان داشت: قربانی کردن باید از روی اخلاص و برای خداوند باشد.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: تقوا شرط قبولی عبادت است و دلیل پذیرفته شدن قربانی هابیل و عدم پذیرش قربانی قابیل همین تقوا است؛ عید قربان عید نزدیک شدن به خداوند است که باید در آن روز همانند ابراهیم رگ های علاقه های مادی و آرزوها را قظع کرد.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به آیه 34 از سوره انفال بیان داشت: بزرگترین جرم غاصبان زمین این است که مسیر مسجد الحرام که مسجد خداوند است را صد کرده اند؛ خداوند در قرآن کریم بیان می کند مگر شما صاحب خانه خداوند هستید بلکه افراد پرهیزگار صاحب این خانه هستند.

وی اضافه کرد: خانه خداوند را نباید به دست غاصبان داد اما متأسفانه امروزه خانه خدا به دست افراد غیر متقین است بلکه متقین امام زمان یا نائب او است.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی خطاب به حاکمان آل سعود بیان داشت: شما بارها تعداد فراوانی از حجاج را در تونل، آتش سوزی خیمه ها،  افتادن جرثقیل و منا به شهادت رسانده اید و این چه مدیریت و امنیتی است که در خانه امن الهی ایجاد کرده اید.

وی اضافه کرد: به دلیل این که دارای پول نفت هستید تمام کارنامه های ننگین شما در سازمان ملل سفید می شود و تمام سازمان های بین المللی نیز در خدمت شما هستند؛ شواهد نشان می دهند که فاجعه منا چه به سبب چه به مباشرت عمدی است.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: یک مرد فراموشکار آلزایمری پادشاه عربستان شده و تمام امور را به فرزند 34 ساله خود که همسن یزید است واگذار کرده است؛ یزید در سه سال حکومت خود خانه خدا را و مدینه را ویران کرد و کربلا را به وجود آورد.

وی ادامه داد: اکنون نیز این افراد سوریه، یمن وتمام کشورهای منطقه را نابود کرده اند؛ حاکمان عربستان سعودی 10 میلیارد دلارسلاح خریداری کرده اند تا با مردم پیاده سعده مقابله کنند نه با اسرائیل.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان این حاکمان سعودی نام حجاز را به عربستان سعودی تغییر داده اند، اظهارداشت: تاکنون فامیل هیچ خانواده ای را نام یک کشور نگذاشته اند اما در عربستان سعودی چنین اتفاقی افتاده است و این یعنی حجاز ملک شخصی آنها شده است.

وی خاطرنشان کرد: شیخ الازهر بیان کرده است وهابیت از اسلام بیرون است که به دلیل این سخن حق در آینده مورد هجوم آنها قرار خواهد گرفت؛ طرفداران محمدبن عبدالوهاب همانند قارچ های سمی با پول های حرام، داعش، بوکوحرام، القاعده و طالبان را پدید آورده اند./1324/پ201/ج1

ارسال نظرات