۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۴۴۹۲۴۹
آیت الله مقتدایی:

طلاب از فضای مجازی برای نشر معارف الهی استفاده کنند

عضو شورای عالی حوزه های علمیه حضور طلاب را در فضای مجازی موجب افزایش بستر هدایت دانست و تأکید کرد که طلاب باید از تمامی امکانات فضای مجازی برای نشر معارف دیگری بهره گیرند.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی، رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در تالار بیداری جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه کسی که علم و معارف اهل‌بیت(ع) را می‌آموزد حبیب خداوند می‌شود، گفت: تحصیل در هر مکانی انسان را حبیب خدا نمی‌کند و تنها تحصیل در حوزه‌های علمیه و آموختن معارف اهل‌بیت(ع) است که می‌تواند انسان را محبوب خدا کند؛ بنابراین تحصیل در حوزه‌های علمیه نعمت است و طلبه باید شاکر این نعمت باشد.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می‌فرمایند که طالب علم نزد خداوند محبوب است و همچنین حضرت رسول(ص) در روایت دیگری بیان می‌کنند که طالب علم از مجاهد در راه خدا افضل است، علت این افضل بودن این است که همان‌طور که مجاهد در راه خدا با شمشیرش زمینه نشر معارف دین را فراهم می‌کند طالب علم هم با قلم و علم خود زمینه هدایت و نشر معارف دین را فراهم کرده و با دشمنان دین خدا از راه علم و قلم به مقابله و مبارزه برمی‌خیزد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر اینکه طلبه با کسانی که می‌خواهند دین و اعتقادات مسلمان را از بین می‌برند به مقابله بر‌می‌خیزد، ادامه داد: به همین علت مقام طالب علم از مجاهد و حاجی و معتکف در مسجد افضل‌تر است.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اینکه طالب علم نه‌تنها خود را نجات می‌دهد بلکه زمینه نجات دیگران را هم فراهم می‌کند، اظهار کرد: به همین علت طالب علم و عالم دارای مقام شفاعت بوده و جایگاه طالب علم همان‌طور که گفته شد جایگاه عظیمی است.

وی افزود: امام باقر(ع) می‌فرمایند کسی که شب و روز خود را صرف کسب علم می‌کند غرق در رحمت الهی و غرق در مرحبا و آفرین ملائکه الهی است به همین علت طلاب باید قدر خود را بدانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه طلبه باید تا جایی که می‌تواند معارف دین را نشر دهند، گفت: تحصیل در حوزه‌های علمیه نعمت است و شکر نعمت واجب و شکر نعمت تحصیل در حوزه‌های علمیه این است که طلبه با جدیت در امر تحصیل تلاش کرده و در فراگیری معارف اهل‌بیت(ع) کوشا باشد، همچنین شکر اساتید هم این است که سعی کنند در تربیت طلبه جدیت داشته و سعی کنند طلبه‌ای بهتر و یا حتی برتر از خود را تربیت کنند.

آیت‌الله مقتدایی تأکید کرد: طلبه اضافه بر جدیت در امر تحصیل باید نیت خود را نیز برای فراگیری علوم دینی خالص کرده و به نیت قربة الی الله درس بخواند تا بتواند لیاقت عالم دین بودن را داشته باشد و بتواند مبلغ و مبین دین باشد.

وی با بیان اینکه تأسیس حوزه علمیه خواهران برکت بالایی دارد و زمینه هدایت هزاران نفر را فراهم می‌کند، اظهار کرد: امام صادق(ع) بیان می‌کنند که من کسی را که احکام دین را فراگرفته و آن را برای دیگران بیان می‌کند دوست دارم؛ بنابراین کسی که معارف دین را فراگرفته و آن را برای دیگران بیان می‌کند محبوب اهل‌بیت(ع) است.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه جهان امروز تشنه معارف اهل‌بیت(ع) است و دست‌های بانوان در سراسر جهان برای دریافت معارف اهل‌بیت(ع) دراز شده است، گفت: همین موضوع رسالت بانوان حوزوی را برای اجتهاد و فراگیری علوم و معارف دینی سنگین کرده و بانوان طلبه باید پس از فراگیری علوم دینی این علوم را در سراسر عالم نشر دهند.

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر اینکه قرآن انسان‌ساز است، ادامه داد: برای اینکه فکر طلاب ساخته شود باید با قرآن مأنوس بوده و نسبت به آن تدبر داشته و ثواب این قرآن خواندن را به امام زمان(عج) هدیه کنند زیرا با انس با قرآن طلبه عالم به دین و عالم ساز می‌شود.

وی یادآور شد: حضور طلاب خواهر در فضای مجازی و انتشار مطالب مختلف در قالب وبلاگ و وب‌سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی موجب افزایش بستر هدایت در این فضا شده است به همین علت طلاب باید از تمامی امکانات فضای مجازی برای نشر معارف بهره گیرند./968/پ202/ج1

 

 

 

 

 

ارسال نظرات