۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۴۴۹۱۹۴
امام جمعه بستان آباد:

حج نماد اتحاد جامعه اسلامی است/ آل سعود عامل اصلی کشتار مسلمانان در منطقه

حجت الاسلام رضوی حج را نماد اتحاد جامعه اسلامی دانست و با ابراز تأسف از عدم حضور حجاج ایرانی در مناسک حج، گفت: حج یکی از بزگترین نمادهای وحدت و همدلی مسلمانان جهان است.
حجت الاسلام رضوي،امام جمعه بستان آباد

حجت الإسلام سید رضا رضوی، امام جمعه بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حج را نماد اتحاد جامعه اسلامی دانست و با ابراز تأسف از عدم حضور حجاج ایرانی در مناسک حج، گفت: حج یکی از بزگترین نمادهای وحدت و همدلی مسلمانان جهان است.

وی با بیان اینکه با سوء مدیریت حج از سوی آل سعود امسال شاهد عدم حضور برخی کشورهای مسلمان در حج هستیم، ابراز داشت: بی لیاقتی و بی کفایتی آل سعود در برگزاری حج برای همگان روشن است و سعودیها کاملا عامدانه شرایطی را فراهم آوردند که حجاج برخی کشورها نتوانند در حج امسال حضور داشته باشند.

امام جمعه بستان آباد با اشاره به فاجعه منا و کشتار هزاران مسلمان، آن را تمامیت بی لیاقتی آل سعود و بی مسؤولیتی این رژیم قاتل و حامی تروریسم دانست و افزود: فاجعه منا به هیچ عنوان فراموش شدنی نیست و لکه ننگ کشته شدن ۷ هزار حاجی بی گناه تا ابد بر پیشانی آل سعود خواهد ماند .

وی با محکوم کردن اقدامات ضد حقوق بشری سعودیها در قتل عام مردم یمن، گفت: حاکمان بی کفایت آل سعود از طرفی خود را خادم حرمین می دانند و از طرفی هم فجیع ترین جنایات تاریخ را علیه ملت مظلوم یمن مرتکب می شوند و مجامع بین المللی هم هیچ اقدام در خوری انجام نمی دهند.

حجت الاسلام رضوی حمایت از تروریسم و آتش افکنی در منطقه را از دیگر اقدامات جنایتکارانه و مزوّرانه رژیم منحوس سعودی دانست و گفت: جریان های تروریستی که منطقه را به آتش کشیده اند و آبروی اسلام را در جهان می برند مستقیما با دلارهای نفتی سعودیها تأمین مالی می شوند.

وی با بیان اینکه بعد از فاجعه منا آل سعود خبیث و ملعون حتی از ملت مسلمان عذرخواهی نکرد، افزود: آل سعود برای جان مسلمانان هیچ ارزشی قائل نیست و حتی از یک عذرخواهی زبانی هم خودداری کردند، این نهایت خباثت آل سعود و نشان از عدم تعلق این رژیم به اسلام و جامعه بزرگ اسلامی دارد.

امام جمعه بستان آباد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب سکوت نخبگان، سیاسیون و علمای کشورهای اسلامی را در این باره موجب تأسف دانست و گفت: امروز هر کسی باید با هر ابزاری که در توان دارد در محکوم کردن این شجره ملعون خبیث بکوشد، این رژیم باید و حتما از مدیریت حج ابراهیمی کنار گذاشته شود، چرا که لایق این امر خیر و بزرگ نیست./۸۵۴/302/ب2

ارسال نظرات