۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۴۴۸۹۷۹

مدال آوری فرزند یکی از حوزویان در مسابقات کاراته جام آسیایی

در مسابقات کاراته (سبک شیتوریو) جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان، فرزند یکی از حوزویان، مدال آور شد.
مسابقات کاراته بانوان

حجت الاسلام محمدعلی اخویان، از روحانیون حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از مدال آوری یکی از فرزندان و نوادگانش در مسابقات کاراته جام آسیایی خبر داد.

وی افزود:  مسابقات آسیایی کاراته (سبک شیتوریو) که در 2 بخش آقایان و بانوان با حضور 90 کاراته کای خارجی و بیش از 400 کاراته کای از کشورمان آغاز شده بود، یکی از دختران و نوادگانم در این مسابقات امتیاز جام آسیایی را از آن خود کردند.

حجت الاسلام اخویان خاطرنشان کرد: بیش از 90 ورزشکار زن و مرد (60 کاراته کای مرد و 30 کاراته کای زن) از پنج کشور افغانستان، ترکیه، لبنان، عراق و پاکستان به همراه نمایندگان کشورمان در رقابت های کاراته جام آسیا به میزبانی ایلام شرکت کردند که در کاتا انفرادی نونهالان خانم نرگس فدایی مقام دوم و زهرا اخویان، و سمیرا صفا مقام سوم  را بدست آوردند.

وی یادآور شد: در کاتا تیمی نونهالان  نیز  خانم فاطمه اخویان، نازنین صفری و زهرا اخویان، مقام دوم را از آن خود کردند.

حجت الاسلام اخویان گفت: همچنین در بخش کمیته نونهالان با مربیگری محدثه اخویان؛ زهرا اخویان، نفر اول  و فاطمه اخویان نفر سوم شناخته شدند.

براساس این گزارش، این مسابقات در پنج رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان و در 2 بخش بانوان و آقایان در تمام وزن ها با حضور ورزشکاران این رشته رزمی برگزار شد.

 تیم بانوان کشورمان در رده های سنی پنجگانه توانست بیشتر عناوین برتر وزن های مختلف را کسب کرده و قهرمان جام آسیایی شود.

با اتمام مسابقات کاراته بانوان، تیم های برتر این دوره از رقابت ها معرفی شدند که در مجموع تیمی بانوان کاراته کای ایرانی به مقام نخست دست یافتند.

تیم کاراته بانوان کشورهای لبنان و افغانستان عناوین دوم و سوم این رقابت ها را کسب کردند و دیگر کشورهای حاضر در این رقابت ها هم در رده های بعدی قرار گرفتند.

در مسابقات آسیایی کاراته که برای نخستین بار در استان ایلام برگزار شد 40 شرکت کننده خارجی در بخش بانوان از پنج کشور آسیایی و ورزشکاران 13 تیم از استان های کشورمان در اوزان و رده های سنی مختلف حضور داشتند.

پنج تیم داوری از کشورهای ایران، عراق و افغانستان زیر نظر کمیته داوری فدراسیون کاراته جمهوری اسلامی ایران قضاوت و داوری مسابقات این دوره را بر عهده داشتند.

گفتنی است، مسابقات آسیایی کاراته (سبک شیتوریو) در 2 بخش آقایان و بانوان با حضور 90 کاراته کای خارجی و بیش از 400 کاراته از کشورمان از روز پنجشنبه در ایلام آغاز شد و روز گذشته به پایان رسید.

رقابت های بخش بانوان روز پنجشنبه 18 برگزار شد و بخش آقایان روز جمعه 19 شهریور در سالن شهدای قلاویزان مجموعه ورزشی غدیر ایلام انجام شد./917/ت302/ی

ارسال نظرات