۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۴۸۸۳۸
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

جنایت آل سعود عزت مسلمانان و ذلت منافقان را نشان داد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه عزت تنها نزد خداوند است، گفت: منافقان باید بدانند که عزت تنها نزد خداوند است و این غلط است که به جای عزت خواهی از خداوند، به سوی غیر خدا و منافقان دست دراز کنیم و این نکته قرآنی را باید دولتمردان ما هم بدانند و به آن عمل کنند.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) این شهر برگزار ‌شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) و فاجعه منا، اظهار کرد: فاجعه منا ما را متوجه جنایت‌های آل سعود می‌کند و می‌بینیم که همه جنایت‌ها در فاجعه منا جمع شده است.

وی در ادامه قتل، ستم و نفاق را از مهمترین ظلم‌های فاجعه منا دانست و افزود: شهادت حاجیان در منا بسیار ظالمانه بود و در حالی‌که جمعیت بسیاری بر روی هم افتاده و به بن بست رسیده بودند، باز هم عوامل سعودی مردم را به سمتی هدایت می‌کردند که تراکم جمعیت وجود داشت و این اقدام بسیار ناجوانمردانه و ظالمانه بود.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که فاجعه منا، قتل توأم با ناجوانمردی، ظلم و ضایع کردن کرامت و بی‌حرمتی به خون مسلمانان بود، افزود: خدای متعال به مسلمانان فرموده آن کسانی که در حریم خانه خدا ظلم می‌کنند، باید علیه آن‌ها بپا خیزید و به فرموده رهبری باید گریبان آل سعود را بگیرند.

آل سعود با رفتاری منافقانه در فاجعه منا ماهیت خود را معرفی ‌کرد

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه آل سعود با رفتاری منافقانه خود را مسلمان معرفی می‌کنند، تصریح کرد: رفتارهای آن‌ها همانند رژیم صهیونیستی توأم با ظلم و ستم به مسلمانان است و به واسطه نفاقی که دارند، جنایت آن‌ها بسیار بدتر از صهیونیست‌ها است.

وی با بیان این‌که منافقان در دنیا و آخرت، پست‌ترین انسان‌ها هستند، ابراز کرد: خداوند فرموده منافقان در بدترین جای جهنم جای دارند و هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: این نکته قرآنی نشان می‌دهد که در دنیا نیز نباید کسی یاور منافقان باشد و آن‌هایی که منافقان را یاری می‌رسانند و کافران را سرپرست خود قرار می‌دهند، در جرگه منافقان قرار گرفته و در نهایت به عذاب شدیدی دچار خواهند شد.

خطیب جمعه قزوین با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی، گفت: مناسک حج و نماز جمعه از آیین های مذهبی و معنوی است و کسانی که آن را به جای می آورند باید در رفتار و کردار آنها تغییراتی دیده شود و ایمانشان افزایش یابد.

مهمترین وجه مشترک حج و نماز جمعه افزایش تقوی در رفتار است

وی در ادامه افزود: حج، نماز و عبادت واقعی آن است که در سبک زندگی ما تغییر ایجاد کند و ما را به خدا نزدیکتر کند و وجه مشترک حج و نماز جمعه در سه اصل یاد خدا افتادن، افزایش تقوی و تغییر در رفتار است.

جنایت آل سعود عزت مسلمانان و ذلت منافقان را نشان داد

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه عزت تنها نزد خداوند است، اظهار کرد: منافقان باید بدانند که عزت تنها نزد خداوند است و این غلط است که به جای عزت خواهی از خداوند، به سوی غیر خدا و منافقان دست دراز کنیم و این نکته قرآنی را باید دولتمردان ما هم بدانند و به آن عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این‌که حکام سعودی دست به ظلم، قتل، ستم و نفاق زدند، مردم ایران را هم که حضورشان در مناسک حج موجب نشاط حجاج می‌شد، محروم کردند و از این جهت ظلمی دیگر را مرتکب شدند.

 امام‌جمعه قزوین در ادامه یادآور شد: آل سعود به جای این‌که به خاطر مرتکب شدن به این همه جنایت و ظلم از مسلمانان جهان عذرخواهی کنند، آن‌ها را به استهزاء گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه آل سعود کینه شمشیرهای امام علی(ع) و رسول اکرم(ص) را دارند که بر سر اجداد کافر و ظالم آن‌ها فرود آمد، تصریح کرد: امروز آن‌ها می‌خواهند انتقام شمشیر امام علی(ع) و رسول خدا را از پیروان راستین آن‌ها بگیرند.

سکوت آمریکا و متحدانش در مقابل جنایت‌های آل سعود نابخشودنی است

 وی با بیان اینکه آمریکا و متحدانش در مقابل جنایت‌های آل سعود سکوت اختیار کرده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها کاری می‌کنند که این رژیم بد ذات در دیدگان مردم جهان خوب جلوه کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در فاجعه منا رهبری به عنوان ولی امر مسلمین جهان، آل سعود را تهدید کرد و همگان دیدند که با آن تهدید چگونه رفتار رژیم سعودی تغییر کرد.

خطیب ‌جمعه قزوین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تنها رهبری بود که به داد مظلومان و کشته‌شدگان فاجعه منا رسید، ابراز کرد: خداوند هم می‌فرماید اگر کسی مظلومانه کشته شود ما تنها برای ولی او این موقعیت را برای خون خواهی قرار می‌دهیم.

وی با تأکید بر این‌که باید بساط رژیم فاسد و اشغال‌گر سعودی از سرزمین وحی برچیده شود، اظهار کرد: نه تنها باید مدیریت حج از آل سعود گرفته شود، بلکه آن‌ها باید به اشد مجازات برسند و مدیریت خانه‌ای که خداوند فرموده برای مردم است، به صاحبان اصلی‌اش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه آل سعود باید بداند که سرنوشت صدام پیش روی آن‌ها است، تصریح کرد: مسلمانان بدانند که روزی مکه و مدینه از شر آل سعود نجات می‌یابد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به قرارداد FATF اشاره و اظهار کرد: کسانی که سازمان‌های FATF را راه اندازی کرده‌اند، رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، جنایات آل سعود را تأیید می‌کنند و مدافعان لبنان را که از ناموسشان دفاع می‌کنند، تروریست و ایران را حامی تروریست معرفی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: آن‌ها از منافقان که 17 هزار نخبه ایرانی را به شهادت رساند مورد حمایت قرار می‌دهند و وزارت دفاع، اطلاعات، صنایع دفاعی و برخی دیگر از دستگاه‌های ما را در لیست‌های تروریستی قرار داده‌اند و این ماهیت مدیران این مؤسسه است.

ضایعات پذیرش FATF از ضایعات برجام بیشتر است

امام‌جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر این‌که امضای این قرارداد به معنای خودتحریمی است، گفت: وقتی این قرارداد امضا شود بانک‌های ما نمی‌توانند به صدا و سیما و برخی دیگر از نهادهای کشور خدمات ارائه کنند و در حقیقت ما را با خودمان درگیر می‌کنند و این بدترین تحقیر برای ما است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان با بیان این که ضایعات پذیرش FATF از ضایعات برجام بیشتر است، افزود: این قرارداد، قرارداد ننگین کاپیتولاسیون و ترکمن‌چای را به یاد می‌آورد و ضایعات‌ آن بیشتر از برجام است.

گفتنی است، در پایان نمازجمعه، نمازگزاران با راهپیمایی تا میدان آزادی، با شعارهای خود جنایات آل سعود را محکوم کردند./873/201/ب2

ارسال نظرات