۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۴۸۸۲۸
تولیت آستان قدس رضوی:

آل‌سعود ادامه و مصداق شجره خبیثه ملعونه است

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این‌که امروزه ادامه جریان شجره ملعونه در آل سعود است، گفت: در دوران کنونی «شجره خبیثه ملعونه» آل سعود است، انقلاب اسلامی ایران نیز مصداق شجره طیبه است که در امتداد جریان حق‌طلبی و خداخواهی حرکت می‌کند.
رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی ظهر امروز به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع) در مسجد العلی به سخنرانی پرداخت و گفت: در جامعه اسلامی همه مسؤول هستند و هیچکس نمی‌تواند بگوید خودم به مسجد و مراسم معنوی می‌روم و به باقی افراد خانواده و دیگران کاری ندارم. کافی نیست انسان، تنها خودش صالح باشد بلکه باید در اصلاح جامعه‌اش بکوشد.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) نیز دلیل خروج خود از مدینه را اصلاح اجتماعی و به طرف جامعه نبوی بردن اجتماع عنوان می‌کنند و در بیاناتشان به گونه‌ای سخن می‌گویند که این قیام تا روز فرج امام زمان(عج) ادامه خواهد داشت.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این‌که امروزه ادامه جریان شجره ملعونه، آل سعود است، ابراز داشت: در دوران کنونی «شجره خبیثه ملعونه» آل سعود است، انقلاب اسلامی ایران نیز مصداق شجره طیبه است که در امتداد جریان حق‌طلبی و خداخواهی حرکت می‌کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی امتداد راهبردی نهضت عاشورا و امام حسین(ع) است، ادامه مکتبی که استاد و معلمش پیامبراسلام(ص) است، معلم بعدی نیز امام علی(ع) و دیگر معصومان(ع) هستند. این معلمان به انسان درس چگونه زیستن آموختند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به مظلومیت قبور اهل بیت(ع) به ویژه امام محمدباقر(ع)، تصریح کرد: هنگامی که آن قبور مطهر را با آن اوضاع مشاهده می‌کنیم دیگر دلمان نمی‌خواهد به منزل خویش بازگردیم و سرپناهی داشته باشیم. حتی دیگر دلمان نمی‌خواهد روی فرش بنشینیم در حالی قبور خاک‌آلود هستند.

وی تأکید کرد: تمام این فجایع و اتفاق‌های ناگوار به دلیل نظام استکبار است که امتدادش به آل‌سعود رسیده است. مخالفت با آل‌سعود مخالفت با یک حکومت نیست که رفتاری خاص دارند بلکه مخالفت با جریانی است که ادامه جریان شجره خبیثه است.

تولیت آستان قدس رضوی به زیارتنامه‌های اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: آن‌هایی که می‌گویند زیارت اهل بیت(ع) را سبقه سیاسی ندهید، این افراد اشتباه می‌کنند و محکمترین دلیل نیز در خود زیارتنامه‌ها آمده است، مانند جمله « اِنّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ اِلی یَوْمِ الْقِیامَهِ» است که رویکرد سیاسی ما را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به خواندن کتاب «انسان ۲۵۰ساله» مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد و گفت: از آغاز هجرت تا آغاز غیبت کبرای امام زمان(عج) گفتمان امامت و ولایت یکسان و بدون تغییر است و اختلافی وجود ندارد. در این کتاب به خوبی بیان شده است که این ۱۴ نور مانند نور واحدی بودند، مانند انسانی که ۲۵۰ ساله است./۸۶۲/201/ب2

ارسال نظرات