۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۲
کد خبر: ۴۴۸۷۲۱
استاد حوزه علمیه:

دروغ بستن به اهل بیت انسان را از صراط مستقیم خارج می کند

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به رذیلت دروغ، گفت: اصولا افرادی که آگاهی و علم ندارند به اهل بیت(ع) دروغ می‌بندند.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین شامگاه پنج‌شنبه 18 شهریور مصادف شب شهادت امام محمد باقر(ع)، در مسجد امیر(ع)، گفت: با دو حقیقت در زمینه دروغ سر و کار داریم، گاهی برخی از افراد به خداوند، پیامبران و اهل بیت(ع) دروغ می‌بندند که؛ این نوع از دروغ از شدیدترین دروغ‌ها است.

وی افزود: در سایر دروغ‌ها افراد به خداوند، پیامبران و اهل بیت(ع) دروغ می‌گویند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنی از امام صادق(ع)، بیان داشت: دروغ بستن به خدا و پیامبر(ص) از زمره گناهان کبیره است. در برخی از موارد دروغ بستن به پیامبر(ص) داستان مباهله به این صورت بیان می‌شود که؛ مسیحیان به خدمت پیامبر(ص) رسیدند و عرضه داشتند؛ حضرت مسیح(ع) فرزند خداوند است، رسول خدا(ص) در پاسخ به این ادعا، فرمود؛ خداوند شریک ندارد و جناب عیسی نبی(ع) بنده خداوند و فرستاده او است.

رییس بنیاد فارِس المومنین پیرامون دروغ بستن به پیامبر(ص)، اظهار داشت: رسول خدا(ص) فرموده‌اند؛ اگر کسی با نیت و غرض شخصی بر من دروغ ببندد جایگاهش جهنم است.

وی تأکید کرد: پیامبر اکرم(ص) برای صحت احادیث فرمودند؛ اگر حدیثی از جانب من به شما رسید همواره حدیث را با روایات و آیات قرآن کریم مطابقت دهید تا صحت حدیث بر شما آشکار شود.

استاد حوزه علمیه با پرداختن به موضوعات روز جهان اسلام، خاطرنشان کرد: امیدواریم که بلاد اسلامی از جمله؛ سوریه، بحرین، عراق و افغانستان به ساحل امن و نجات برسند و شر دشمنان از سر مسلمان باز شود.

حجت الاسلام علوی تهرانی با خواندن حدیثی از امام ششم(ع)، ابراز داشت: امام صادق(ع) فرموده‌اند، اگر کسی به اهل بیت(ع) دروغ ببندد همانا از صراط مستقیم خارج شده است.

وی ادامه داد: دروغ بستن به اهل بیت(ع) یعنی عدم آگاهی به مراتب وجود آنها، اهل بیت(ع) در روایات خود فرموده‌اند؛ هیچگاه ما را رب خود ندانید ولی؛ از کمالات و فضایل ما بگویید، زیرا هر مقدار هم از فضایل گفته شود حق ما ادا نشده است.

حجت الاسلام علوی تهرانی در پایان گفت: اگر به ازای هر دروغی می‌توانستیم از افراد مالیات بگیریم هرگز نیازی به صادرات نفت نداشتیم./202/856/ب1

ارسال نظرات