۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۴۴۸۶۸۴
توکلی از برنامه غرب برای انتخابات ایران می گوید؛

احتمال گشایش هایی با هدف پیروزی یک جناح در انتخابات 96

احمد توکلی از برنامه غرب برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران و احتمال گشایش هایی با هدف پیروزی یک جناح خاص در انتخابات خبر داد.
احمد توکلی

به گزارش خبرنگار خبرگزرای رسا، احمد توکلی، عصر پنج شنبه در همایش بزرگ هادیان سیاسی بسیج که در حسینیه فاطمه الزهرا(س) شهرری برگزار شد، با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: با شرایط موجود انتخابات سال آتی بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به احتمال زیاد آقای روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نامزد خواهد شد و یا به احتمال ضعیف فرد دیگری را به جای خود برای کاندیدا شدن معرفی خواهد کرد و از سوی دیگر آقای احمدی نژاد نیز در تلاش خواهد بود تا بستری برای حضور خود در انتخابات آتی فراهم کند تا وارد صحنه شود که آگر آقای احمدی‌نژاد تایید صلاحیت شود کشور دوقطبی شده و دچار مشکل می‌شود.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به عواقب پیروزی هر یک از دو کاندیدای احتمالی، بیان داشت: اگر یکی از آن دو کاندیداها برنده شود گرایش غرب گرایانه را ادامه خواهد داد و یا اگر دیگری انتخاب شود با جسارت بیشتری پیش خواهد رفت برای مثال اگر آقای روحانی انتخاب میدان شود همین مسیر کنونی را پیش خواهد رفت و یا اینکه اگر آقای احمدی نژاد برنده شود با جسارت بیشتری جلو خواهد رفت و این مساله برای کشور مناسب نیست.

وی افزود: البته باید توجه داشت که آنان تا فرا رسیدن زمان انتخابات کارهایی را انجام خواهند داد همان کاری که برای اصلاحیه لایحه بودجه انجام دادند و حاصل چیزی جز لطمه و خسارت زدن به کشور نبود.

توکلی با اشاره به مساله تجدید ارز که در اواخر دولت احمدی نژاد صورت گرفت، گفت: در ماههای آخر دولت دهم، آقای احمدی نژاد تصمیم گرفتند که بانک مرکزی هر آنقدر که ارز دارد تجدید قیمت کند که خوشبختانه با کمک کمیسیون اقتصاد مجلس و قوه قضاییه این کار متوقف شد ثمره این تصمیم افزایش دارایی به ریال بود در حالی که هیچ درآمدی نصیب مردم نمی‌شد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ارز در بانک مرکزی ابزار اعمال سیاست است برای حفظ قدرت ریال و باید برای حفظ قدرت ریال به بازار بیاید بانک مرکزی بنگاه معمولی نیست بلکه ماموریت حاکمیتی دارد در حالی که ارزش افزوده پولی به دست کسی نمی‌آورد در حالی که ایشان می‌خواستند 74 هزار میلیارد تومان بدهی دولت و شرکتهای دولتی را که اغلبشان غیر قانونی تاسیس شده بود همه را پاک کند و بگویند که من دولتم را با بدهی صفر تمام کردم.

وی خاطر نشان کرد: این روش خطرات بسیاری از نظر اقتصادی روز و اقتصاد آینده به دنبال داشت، این آقایانی هم که سر کار هستند نیز چهار بار اقدام کردند که این کار را انجام دهند ولی خود ادعای یکبار را دارند.

توکلی گفت: ظرفیت نفتی ایران بسیار بالا است بنده زمانی که از دکتر زنگنه پرسیدم از پس از انقلاب ما چه کردیم گفتند خاک بر سر کردیم و گفتم ما خاک بر سر نیستیم بلکه می‌توانیم خود اداره کننده کارهایمان باشیم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توتال یک شرکت خارجی فاسد است، اظهار داشت: او 60 میلیون رشوه به مسوول ایرانی که رییس یک شرکت بود پرداخت کرد و آمریکا 680 دلار این شرکت را به دلیل دادن رشوه جریمه کرد حال ما درصدد دادن میدان نفتی آزادگان به آنها هستیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای انتخابات آتی ما نقشه های بسیاری دارد، ابراز کرد: غرب اموال و حق ملت ایران را سالها بلوکه کرده و این موضوع را در هنگام نزدیک شدن به انتخابات آزاد کردن آن را مطرح می‌کند تا جناح مشخص رای بیاورند.

توکلی با اشاره به اینکه وزارت نفت توجهی به ظرفیت های نیروهای داخلی ندارد، تصریح کرد: در جلسات مختلفی که با منتقدان و مسؤولان نفت داشتیم 150 اشکال به قرار دادهای نفتی وارد کردیم و در بین آنها 15 مورد بسیار مهم و اساسی بودند که وزارت نفت تنها چند ایراد را اصلاح کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری املاک در شهرداری تهران و میزان تخلف موجود در واگذاری این املاک به تعاونی ها، گفت: این موضوع با شهرداری تهران مطرح شده و قرار است با تعدادی از نمایندگان مورد اعتماد این امر بررسی شود و شهردار تهران با اطمینان اعلام کردند که در این قضیه هیچ تخلفی را مرتکب نشده است./813/پ201/ج

 

ارسال نظرات