۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۴۴۸۲۰۹
افتحاری:

جهاد کبیر به منزله مقاومت و اطاعت نکردن از دشمن است

مسؤول شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران گفت: رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان به استقامت در مقابل بیگانگان اشاره داشتند؛ که این استقامت همان جهاد کبیر است.
لاله افتخاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، لاله افتخاری، مسؤول شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، عصر امروز در دومین نشست شورای مشورتی و راهبردی بسیج طلاب حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جامعه بسیج زنان برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد کبیر، گفت: رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال خطاب به عموم مردم، جوانان، حوزویان و خبرگان مساله جهاد کبیر را مطرح کردند.

افتخاری با اشاره به معنا و مفهوم جهاد کبیر، بیان داشت: انسان مجاهد در امر جهاد نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد زیرا جهاد تنها یک حرکت و امر عادی نیست بلکه حرکتی خارق العاده است که با استفاده ار همه ظرفیتهای وجودی محقق می‌شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجلس خبرگان به استقامت در مقابل بیگانگان تاکید داشتند؛ این فرمایش حضرت آقا بدان معنا است که افراد با استقامت، پایداری و مقاومت و عدم اطاعت از دشمنان می‌توانند جهاد کبیر را به منصه ظهور برسانند و انقلاب اسلامی نمونه بارز مقاومت و ایستادگی است.

افتخاری با اشاره به تفاوت جهاد کبیر با جهاد اکبر و اصغر، گفت: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فرمودند: الان در ابتدای راه هستیم یعنی انقلاب جهاد اصغر بود و جهاد اکبر مبارزه با نفس است و حد فاصله این دو جهاد کبیر است.

وی گفت: مطرح کردن جهاد کبیر نشان از عمق بصیرت حضرت آقا در زمینه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و بین المللی است./202/813/ب1

ارسال نظرات