۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۴۴۸۱۷۶
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما:

طرح 1450 با محوریت سوره حدید به مفاهیمی همچون اقتصاد مقاومتی پرداخته است

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: در سال جاری طرح 1450 با محوریت سوره حدید برگزار شد که مفاهیم سوره به مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.
محمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، امروز در نشست خبری اختتامه طرح ملی 1450 که در سازمان صدا و سیما برگزار شد، گفت: طرح 1450 با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و خانواده‌ها طی تابستان سال ۹۵ با محوریت رسانه ملی در دو شبکه تخصصی رادیو قرآن و شبکه قرآن و معارف سیما و دیگر شبکه‌ها و نهادهای مشارکت‌کننده برگزار شده است.

وی با اشاره به هدف از انتخاب این سوره، افزود: در سال جاری طرح 1450 با محوریت سوره حدید برگزار شد که مفاهیم سوره به مسائلی همچون اقتصاد مقاومتی می‌پردازد.

مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) مبنی براینکه آیات یک تا شش سوره حدید، به افزون سوره توحید برای فهم بهتر نسل‌های آخرالزمان نازل شده است، عنوان کرد: بسیاری از علاقه‌مندان به ساحت قرآن مجید با این طرح، ارتباط خوبی برقرار کرده و در مسابقات مختلف از قبیل حفظ، روخوانی، روان‌خوانی و تجوید مشارکت کردند.

محمدزاده با اشاره به اینکه این طرح توانسته تاحدودی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب را درباره تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق سازد، اظهار داشت: در این طرح استادان بیشتر دنبال این بودند تا برای مخاطبان انگیزه ایجاد کنند که به سمت حفظ آیات دیگر قرآن کریم نیز سوق پیدا کنند کمااینکه علاقه‌مندانی نیز بودند که پس از حفظ سوره حدید به حفظ دیگر سوره‌های قرآن کریم پرداختند.

وی افزود: مطالبات مقام معظم رهبری در مورد روخوانی، روان‌خوانی و تجوید قرآن به واسطه این طرح تا حدود زیادی محقق شده و خانواده‌های فراوانی به فراگیری جنبه‌های مختلف آموزش قرآن سوق داده شدند.

محمدزاده با اشاره به تفاوت این دوره با دوره‌های پیشین، بیان داشت: در سال جاری این طرح با برگزاری سه جشنواره جمع‌خوانی و هم‌خوانی، جشنواره عکاسی و جشنواره خوشنویسی با محوریت سوره حدید همراه شد.

مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به اینکه اختتامیه در مرکز همایش‌های صداو سیما برگزار خواهد شد، افزود: قرار است در حاشیه مراسم اختتامیه این عکس‌ها و آثار خوشنویسی به نمایش گذاشته شود.

وی درباره اختتامیه طرح ملی قرآنی 1450، ابراز کرد: اختتامیه این طرح در تاریخ 20 شهریورماه از ساعت 17 تا 19:30 با حضور مهمانان ویژه از جمله یکی از سران قوا، رییس رسانه ملی و روسای دیگر نهادها و مؤسسات قرآنی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار و از طریق شبکه‌های قرآنی رسانه ملی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

محمدزاده با اشاره به اینکه اختتامیه از طریق شبکه‌های دو و افق سیما نیز منعکس خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه در آستانه سالگرد فاجعه منا هستیم در اختتامیه از خانواده‌های شهدای قرآنی این فاجعه، تجلیل به عمل خواهد آمد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه طرح 1450 به مطالبه جدی مخاطبان و جامعه قرآنی تبدیل شده است، عنوان کرد: به نظر می‌رسد طرح قرآنی ۱۴۴۱ تا ۱۴۵۰ صرفاً یک وظیفه رسانه‌ای یا فعالیت قرآنی با مشارکت نهادهای فرهنگی نیست بلکه مطالبه عمومی مردم است.

وی افزود: با توجه به کمبودهای موجود در ابتدای سال تصمیم بر این بود که طرح برگزار نشود، اما مطالبه عمومی مردم و جامعه قرآنی مسؤولان را وادار کرد تا به هر نحوی طرح را اجرا کنند.

محمدزاده با اشاره به وجوه تمایز این طرح با دوره‌های پیشین، گفت: از جمله نقاط مثبت این طرح نسبت به دوره‌های پیشین افزایش میلیونی مخاطبان بوده است طوری که این دوره با شش میلیون مخاطب و شرکت‌کننده برگزار شده است.

مدیر شبکه قرآن سیما در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال پخش بیشتر فیلم و سریال در شبکه قرآن و معارف سیما به ویژه با موضوعات مرتبط هستیم، به عنوان مثال محمدحسین لطیفی از کارگردانان سینما و تلویزیون فیلمنامه‌ای را برای زندگی‌نامه کربلایی کاظم ساروقی به دبیرخانه شبکه داده‌اند که ما نیز تلاش داریم تا این فیلم ساخته شود./201/807/ب1

ارسال نظرات