۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
کد خبر: ۴۴۷۸۴۴
در آیین افتتاحیه مراکز تخصصی آیت الله مکارم مطرح شد؛

مؤسسه دارالإعلام در تقابل مستقیم با وهابیت و تفکر تکفیر

حجت الاسلام والمسلمین رجبی وهابیت و داعش را نتیجه عدم شناخت توحید و شرک واقعی دانست و گفت: ما خلأ بزرگی را در حوزه علمیه نسبت به وهابیت شناسی دیدیم و به همین خاطر این مرکز مهم را با عنایت آیت الله مکارم شیرازی در دو محور آموزش و پژوهش تأسیس کردیم.
نشريات مؤسسه دارالاعلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مدارس علمیه و مراکز تخصصی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر یکشنبه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین رجبی در این مراسم اظهار داشت: یکی از مسائل حیاتی در زندگی هر مسلمانی توجه به توحید آن هم توحید ولایی است که اگر خوب شناخته نشود و یا به صورت انحرافی شناخته شود آثار مخربی از خود برجای می گذارد.

مسؤول شورای آموزش مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت ظهور داعش و تکفیری ها را ناشی از عدم شناخت توحید واقعی دانست و تأکید کرد: رسالت اصلی ما در مؤسسه دارالإعلام این است که معیار واقعی توحید و شرک را تبیین کنیم و کسانی را معرفی و نقد کنیم که هجمه های گوناگونی را علیه مکتب اهل بیت(ع) داشته اند.

وهابیت از هیچ تهمتی نسبت به شیعه فروگذار نمی کند

وی افزود: انتقاد اصلی ما به جریان منحوس وهابیت است که از هیچ دروغ و تهمت های ناروایی علیه تشیع دریغ نکرده اند و تنها خود را معرف اسلام واقعی می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی با اشاره به تأسیس مؤسسه در سال 1388 با عنایت حضرت آیت الله مکارم ابراز داشت: با جلسه ای که با این مرجع تقلید داشتیم خلأ بزرگی را در حوزه نسبت به وهابیت شناسی دیدیم و به همین خاطر این مرکز مهم تأسیس شد و در دو محور آموزش پژوهش محور و پژوهش صرف کارهای عمیقی انجام داده است.

تألیف 15 هزار صفحه مقاله و چاپ بیش از 100 مقاله علمی

وی ادامه داد: در محور آموزش پژوهش محور برنامه های خوبی داشتیم که بخشی از آن تألیف بیش از 15 هزار صفحه مقاله توسط دانشجویان، چاپ بیش از 100 مقاله علمی و انتشار مجلات علمی پژوهشی بوده است که این فعالیت ها توسط دانش پژوهان خود مرکز در دوره آموزش صورت گرفته است.

مسؤول شورای آموزش مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل البیت با اشاره به فعالیت های دیگر بخش آموزش مؤسسه دارالإعلام عنوان کرد: تألیف بیش از 20 جلد کتاب در  نقد وهابیت و برگزاری 26 کلاس بررسی و نقد وهابیت با حضور حضرت آیت الله سبحانی از دیگر برنامه های صورت گرفته در این بخش بوده است.

وی گسترش کتابخانه های وهابیت پژوهی را از جمله فعالیت های پژوهشی این مؤسسه دانست و تأکید کرد: بیش از 15 هزار جلد کتاب تخصصی در این مؤسسه جمع آوری شده است و همچنین راه اندازی، انتشار و چاپ بیش از 90 شماره از مجله سراج منیر و 19 شماره از مجله سلفی پژوهشی تا به امروز منتشر شده است.

احیای نسخ خطی و همکاری با مراکز علمی

حجت الاسلام والمسلمین رجبی افزود: یکی از فعالیت های اصلی ما در بخش پژوهشی مؤسسه احیای نسخ قدیمی و خطی و همکاری های علمی با مراکز مختلف از جامعة المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب بوده است و امیدواریم فعالیت های این مرکز روز به روز گسترش بیشتری پیدا کرده و طلاب در این مرکز نظم و انظباتی داده شود تا بعد از اتمام دوره رها نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان این مرکز دستاوردهای نقد وهابیت در کشور هستند که امیدواریم در مراکز تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی مشغول به فعالیت شوند و در حوزه علمیه نیز فعالیت های خود را عمیق تر کرده و گسترش بیشتری به آن بدهند./1330/پ202/ی

ارسال نظرات