۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۴۷۴۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

دولت زمینه ترویج ازدواج آسان در جامعه را فراهم کند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود، گفت: ضرورت دارد در راستای بسترسازی ازدواج آسان کوشا باشیم و دولت تلاش های لازم را صورت دهد تا این امر مهم و ارزشمند در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم بزرگداشت سالروز میلاد امام علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) که در دابودشت برگزار شد با بیان این که ترویج سنت حسنه ازدواج براساس مبانی دینی است، گفت: ضرورت دارد در راستای ترویج فرهنگ ازدواج اهتمام شایسته و ارزشمندی وجود داشته باشد.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: امروز ما از اساس دین و زادواج حسنه فاصله گرفتیم که نباید این گونه باشد و نیاز است در این مسیر اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز معضل های متعددی وجود دارد که باید در راستای رفع آن تلاش های شایسته ای صورت گیرد که ازدواج آسان خاستگاه دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که فرهنگ ازدواج آسان باید در جامعه نهادینه شود، گفت: ضرورت دارد در راستای بسترسازی ازدواج آسان کوشا باشیم و دولت تلاش های لازم را صورت دهد تا این امر مهم و ارزشمند در جامعه نهادینه شود.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: خانواده ها در مسیر ازدواج نباید سخت بگیرند که شاهد مهریه ها، جهیزیه ها و خواسته های آنچنانی هستیم که مانعی برای ازدواج آسان است.

امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: نیاز است ساده زیستی در جامعه ترویج پیدا کند و تلاشها در این راستا باشد تا زن و شوهر در کنار همدیگر انس و الفت داشته و با آرامش به زندگی بپردازند که بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

وی افزود: چشم و هم چشمی ها دارد در جامعه رواج پیدا می کند که زمینه ای برای نابودی بنیان خانواده و زندگی است که امروز شاهد بالارفتن آمار طلاق در جامعه هستیم.

حجت الاسلام تقی زاده تصریح کرد: دشمنان به دنبال ترویج فرهنگ غربی در جامعه هستند و تلاش دارند ازدواج سفید و روابط نامشروع در جامعه گسترش پیدا کند که باید مراقب هجمه ها و تلاش های شوم آنان باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: ضرورت دارد دقت و توجه لازم صورت گیرد تا معضلات کنونی جامعه شناسایی و نسبت به آسیب شناسی و رفع آن اقدام شود که ضرورتی اساسی است.

امام جمعه دابو و دشت سر خاطرنشان کرد: اصول اصلی ازدواج از انتخاب همسر تا تربیت کودکان باید بر اساس مبانی دینی باشد که می تواند برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای جامعه داشته باشد.

وی با بیان این که ترویج فرهنگ غربی زمینه ساز طلاق در جامعه شد که هشدار بزرگی است، گفت: قبح طلاق به راحتی دارد شکسته می شود که شاهد فراگیری آن در جامعه هستیم و نباید این چنین باشد.

حجت الاسلام تقی زاده اظهار داشت: باید حمایت های لازم از جوانان در راستای ترویج سنت حسنه ازدواج صورت گیرد و شاهد اقدام و عمل در این عرصه باشیم که می توانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: نیاز است تا برنامه ریزی و تلاش لازم برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه صورت گیرد که با تحقق آن به توفیقات ارزشمند و گرانقدری دست پیدا می کنیم.

امام جمعه دابو و دشت سر ادامه داد: گسترش سنت حسنه ازدواج زمینه ساز ترویج تعالیم والای دینی می شود که می توانیم در مسیر دین مبین اسلام قدم برداریم و امری مهم و اساسی است.

گفتنی است، ترویج ازدواج آسان امری ارزشمند و گرانقدر است که دواتمردان می توانند با حمایت های ویژه و اعطای تسهیلات لازم زمینه گسترش این سنت حسنه را فراهم کنند./1314/202/ب2

ارسال نظرات