۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۴۷۴۴۰
استاد حوزه و دانشگاه:

بالاترین ستم تکذیب آیات الهی و گمراهی در مسیر ایمان است

استاد حوزه و دانشگاه بالاترین ظلم را تکذیب آیات الهی و ایجاد گمراهی در مسیر ایمان خواند و گفت: بالاترین ظلم انحراف در مسیر هدایت، پوشاندن حق و حقیقت و تخریب فکر و عقیده مردم در ارتباط با خدا است.
عدالتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدی عدالتیان، استاد حوزه و دانشگاه جمعه شب در تالار نور مشهد، با اشاره به تفسیر آیات 37 تا 39 سوره اعراف، گفت: خداوند در این سوره بیان کرد پس از اینکه انبیا به سراغ مردم می آیند، جمعی اهل عمل صالح و استقبال از آنان و عده ای اهل تکذیب و حق ناپذیری هستند.

وی ادامه داد: در آیه 37 بیان شده که چه کسی از آنانی که به خداوند نسبت ناروا می دهند ستمکارترند، بدون شک کسانی که در مقابل انبیا می ایستند و عناد با حق دارند این چنین هستند.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که آنچه از نعمات و فرصت های دنیا مقدر شده برای مؤمنان است و کافران در آخرت توشه ای ندارند، بیان کرد: فرشتگان هنگام مرگ روح آنان را کامل دریافت می کند، سپس  ملائکه عذاب می گویند کجا هستند کسانی که بر غیر خدا توکل می کردند.

اعتراف مجرمان و ستمکاران بر عناد با حق و حقیقت در قیامت

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: مجرمین بر علیه خود اعتراف می کنند و گواهی می دهند که به آیات الهی کفر ورزیدند و بدون شک آن لحظه با دیدن ماموران الهی اعترافشان بی فایده و نتیجه است.

وی با بیان این که در روز قیامت به کافران گفته می شود شما همراه با گروه ها و جمعیت هایی شوید که کافر شدند و باید همراه و همنشین آنان باشید، تأکید کرد: هر گروهی از مجرمان که به جهنم وارد می شوند گروه مشابه خود را لعنت می کنند تا وقتی همه در جهنم به یکدیگر ملحق شوند.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که در حین اجتماع کافران در جهنم، جمعیتی که تابع و پیرو بودند نسبت به سران کفر بیان می کنند که خداوندا اینان ما را منحرف کردند، پس عذاب دو برابر از جهنم نصیب آنان کن که گفته می شود هر دو گروه عذاب دو برابر دارند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که پیروان و تابعان نیز یک عذاب نتیجه عمل و یک عذاب به سبب اعتبار به ظلم و ظالم بودن دارند، خاطرنشان کرد:  همه کافران باید عذاب الهی را به سبب خطاهای خود بچشند، چرا که وقتی افرادی با حق عناد بورزند و مهلت های الهی را نادیده بگیرند، آنان دیگر هیچ امیدی به نجات ندارند و کسانی که آیات را تکذیب و در برابر انبیا و معجزات الهی تکبر ورزیدند هرگز به بهشت وارد نخواهند شد.

وی با بیان این که کسانی که عناد با حق ورزیده و استکبار دارند، حکم قطعی آنان جهنم بوده و هرگز وارد بهشت نمی شوند، بیان کرد: خداوند در چنین شرایطی ورود به بهشت را معلق به امر محال عادی می کند مگر اینکه شتر از سوراخ سوزن عبور کند.

حجت الاسلام عدالتیان ادامه داد: بدون شک اینان دیگر به بهشت وارد نمی شوند و این چنین خداوند متعال عقوبت و پاداش مجرمان را به آنان می دهد، مجرم نیز به منزله کسی است که رابطه خود را با خدا قطع و پل های پشت سرش را تخریب کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که آنانی که در دنیا فساد و ظلم را به نهایت رساندند و لا به لای امواج ظلم بودند، در آخرت نیز لا به لای امواج عذاب خواهند بود، تصریح کرد: بدون شک ظلم اینان سبب گرفتاری برای آنان است و این چنین ظالمان را عذاب و عقوبت می دهند.

وی بالاترین ظلم را تکذیب آیات الهی و ایجاد گمراهی در مسیر ایمان خواند و گفت:  ظلم به منزله نقص وارد کردن و آسیب زدن به خود یا دیگران است و بالاترین ظلم انحراف در مسیر هدایت، پوشاندن حق و حقیقت و تخریب فکر و عقیده مردم در ارتباط با خدا است.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که ایمان بشریت منجر به پاداش اخروی و از دست دادن ایمان منجر به خسران ابدی می شود، افزود: آسیب به عقیده و ایمان ظلم بالایی بوده که جرم سنگینی دارد؛ گاهی عده ای نسبت به متدینین شبهه ایجاد می کنند و این خسارت غیر قابل جبران ایجاد می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه روح انسان را اصل و اساس حقیقت او خواند و تأکید کرد: بدون شک نباید به روح کمتر از جسم پرداخته شود، زیرا که انسان همان روح است و جسم مرکب و ابزاری برای روح است، باید مراقب بود تا مبادا ما به جسم که وسیله و مرکب است بیش از روح توجه کنیم، تأکید به سلامت، تغذیه و نشاط جسم نشان می دهد چه میزان به روح توجه داریم.

لحظه مرگ برای کافران لحظه تنهایی و گرفتاری است

وی لحظه مرگ را برای آنانی که متکی به غیر خدا بودند، لحظه تنهایی و گرفتاری خواند و یادآور شد: آنانی که متکی به مقام، ثروت و جایگاه هستند با فرارسیدن مرگ احساس خلأ می کنند و آن لحظه زمان تنهایی است که به ملائکه می گویند همه رفتند و هیچ چیزی باقی نمانده است، در آن هنگام  تنها توکل بر خدا و عمل صالح به فریاد انسانها می رسد و دوستی هایی که در مسیری جز مسیر الهی باشند، در قیامت تبدیل به دشمنی می شوند.

حجت الاسلام عدالتیان با بیان این که هر گروهی از مجرمان با ورود به جهنم گروه دیگر را لعن می کنند، بیان کرد: این حقیقت نشان می دهد دوستی هایی جز مسیر خدا در قیامت تبدیل به کینه و عداوت می شوند اما رفاقت در راه خدا برای قیامت نیز پایدار است.

رفاقت در مسیر الحاد و کفر حاصلی جز گمراهی و ضلالت ندارد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید ببینیم با چه کسانی و بر چه اساسی رفاقت و دوستی داریم، تأکید کرد: بدون شک دوستی هایی که بر اساس پایه نادرست و در مسیر کفر و الحاد باشند، در قیامت تبدیل به دشمنی می شوند، همچنین پیروان از منحرفان و تابعان ظالمان نیز عذابی چون ظالم دارند زیرا که همراهی اینان منجر به بقا ظلم شده است./864/201/ب2

ارسال نظرات