۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۴۶۸۲۵
حسن عباسی:

نفاق امروز بنیان اسلام را هدف گرفته است

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: نفاق امروز بمب نیست نفاق امروز بنیان اسلام را هدف گرفته است خطر روحانیت منهای اسلام هزاران بار بدتر از اسلام منهای روحانیت است.
دکتر حسن عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک در نشست رونمایی از فیلم مستند «پرونده ناتمام» ساخته جواد موگویی که در حوزه هنری برگزار شد، گفت: در گذشته مقالات و نظریه‌ها در حوزه تاریخ نگاری به صورت مقاله و کتاب بود، اما امروز همین تحقیق و پژوهش‌ها به صورت مستند ارائه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس هم امروز می‌بینیم که تهیه و تولید مستند "پرونده ناتمام" از این دست تحقیق و پژوهش‌ها است که نشان از حضور جوانان انقلابی در این عرصه از تاریخ نگاری دارد.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه پرونده ناتمام در سه حوزه قابل ارزیابی است، عنوان کرد: یکی در حوزه تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی که بسیاری از زوایای آن پنهان مانده و ورود در آن جهاد محسوب می‌شود.

دشمن تلاش دارد تا از زوایای مختلف در دورن نظام نفوذ کند

عباسی با اشاره به وجه دوم و سوم ارزیابی درباره پرونده ناتمام، اظهار داشت: وجه دوم مساله شناخت نفوذ است که امروز بعد از 38 سال از انقلاب اسلامی همچنان دشمن تلاش دارد تا از زوایای مختلف در دورن نظام نفوذ کند، شق سوم ارزیابی نیز شناخت خط نفاق است.

وی با اشاره مجدد به اینکه فیلم پرونده ناتمام از سه زوایه تاریخ‌نگاری، نفوذشناسی و نفاق‌شناسی قابل ارزیابی است، بیان داشت: جوانان انقلابی در چنین حرکات فرهنگی باید مراقب باشند که دچار زلت یعنی سر خوردن نشوند، چراکه بسیاری از انحرافات از مسیر انقلاب حاصل زلت، اعوجاج و عدم استقامت بوده است.

مساله ما بازی سیاسی نیست بلکه تبیین حق از باطل است.

کارشناس مسائل استراتژیک ضمن خواهش از تیم سازنده «پرونده ناتمام» ابراز کرد: تیم سازنده تا نظر صاحب نظران انقلاب اسلامی برآورده نکردند زمینه اکران عمومی این فیلم مستند را فراهم نکنند چراکه ما می‌خواهیم یک حرف متق، علمی و جامع در چهارچوب تقوا زده باشیم، و در حقیقت نشان دهند که این فیلم دنبال حب و بغض‌های سیاسی نبوده چراکه مساله ما بازی سیاسی نیست بلکه تبین حق از باطل است.

عباسی با اشاره به مساله نفوذ گفت: اوایل انقلاب سازمان منافقین در تخریب گسترده وجهه انقلاب اسلامی در حیطه مدیران، عناصر و سرانگشتان اصلی نظام اهتمام جدی داشت اما با شهادت این مدیران انقلاب اسلامی احیاتر شد.

روی پا ماندن انقلاب با همه تهدیدات دشمن از عنایات الهی است

وی افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند که با فرمول تروری‌هایی که در کوبا پیاده کرده بودند به نظام انقلاب اسلامی ضربه بزنند، 7 تیر تا 8 شهریور سال 1360 در چند پروژه تروریستی، با فاصله کوتاهی شهیدان بهشتی، رجایی و باهنر را از دست می‌دهیم، امام راحل کسالت داشتند، بخشی از کشور در دست دشمن است، بخشی از مردم حزب‌اللهی با منافقان در کف خیابان‌های تهران مشغول زد و خورد بودند، حکومت نوپا است، زمینه کودتای نوژه فراهم شده است، این همه تهدید با هم انجام می‌شود اما انقلاب روی پا می‌ماند آیا جز عنایت خداوند است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه النصره، داعش و القاعده روش عملیات انتحاری خود را از سازمان منافقین را کپی کردند، اظهار داشت: در مرکز اقدامات ضد تروریستی آمریکا 700 مجلد کتاب نوشته شده است که نشان می‌دهد آنها خوب می‌دانند که افکار وهابیت بر مبنای چیست و نفاق محصول از وهابیت را به خوبی ارزیابی کردند.

عباسی افزود: امروز سازمان منافقین الگوی گروه‌های تکفیری است، تعجب نکنید که طریق‌الفیصل سرویس اطلاعاتی سابق عربستان فرانسه می‌رود و با مریم رجوی جلسه برگزار کرده و منافقین را به عربستان دعوت می‌کند.

حزب‌الله لبنان خوش‌نام‌ترین سازمان چریکی جهان است

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله لبنان خوش‌نام‌ترین سازمان چریکی جهان است و سازمان منافقین بدنام‌ترین و منفورترین سازمان چریکی جهان است که یک روز در دامن صدام، روزی در دامن آمریکا و روزی در دامن رژیم صهیونیستی و روزی در دامن وهابیت عربستان است، گفت: سازمان حزب‌الله لبنان که از مردم لبنان و اسلام ناب دفاع می‌کند فرآورده‌ای الگوگرفته از انقلاب اسلامی امام راحل و مبتنی بر تمهیدات رهبر معظم انقلاب است.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: در مقابله با اسلام ناب محمدی دشمن با استفاده گروه منافقین تلاش کرد از درون جهان اسلام دور بزرگی بزند و 17 هزار نفر از افراد متعالی کشور ما را ترور کند.

هرگاه منافق به وجود می‌آید معلوم است که حق غلبه دارد

عباسی با اشاره به علت حساسیت مردم ما نسبت به جریان نفاق، گفت: هرگاه منافق به وجود می‌آید معلوم است که حق غلبه دارد، زمانی که باطل در اقلیت قرار می‌گیرد مجبور می‌شود خود را به رنگ حق درآورد وقتی به رنگ حق درآمد نفاق شکل می‌گیرد، انقلاب اسلامی غلبه حق بر باطل بود اما گروهی که حق نبودند مجبور شدند که خود را به رنگ حق درآورند.

وی افزود: بنابراین ما باید نفاق‌شناسی و فتنه شناسی قوی داشته باشیم که قواعد و چهارچوب خاص خود را دارد، امام راحل هیچ کس را مطلق نگرفت چراکه همه افراد باید با حق سنجیده ‌شوند، گروه‌گرایی و فرقه‌گرایی می‌تواند ما را منحرف کند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه در صدر اسلام نیز وقتی ولایت را گم کردند فریب عمروعاص را خوردند، عنوان کرد: فتنه‌شناسی را باید سرلوحه کار خود قرار داده و در متن آن به امام‌شناسی نیز بپردازیم.

برای این 17 هزار شهید ترور اگر صدها فیلم‌ سینمایی ساخته شود باز حق مطلب اداء نشده است

عباسی افزود: اوایل انقلاب چون بحث نفوذ در کشور بسیار گسترده بود آمریکایی‌های برای نابودی انقلاب ما ابتدا از طریق ترور وارد شدند و بسیاری از مدیران برجسته کشور ما را ترور کردند طوری که ما بسیاری از تئورسین‌ها و مغزهای متفکر انقلاب اسلامی را از دست دادیم، برای این 17 هزار شهیدی که ما دادیم اگر صدها فیلم‌ سینمایی ساخته شود حق مطلب اداء نمی‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: کشمیری به عنوان منافقی که حتی نظر شهید رجایی را جلب کرده بود اینکه توانسته در سیستم امنیتی جمهوری اسلامی نفوذ کند پیچیده‌ترین نوع نفوذ در دنیا است، که دبیر شورای امنیت ملی در کشور شده و بمبی را در دفتر ریاست جمهوری منفجر می‌کند، بنابراین ما باید این مساله را موشکافی کرده و بررسی کنیم که چرا این اتفاق افتاد چه کسانی زمینه‌سازی کرده و کار را تسهیل کردند.

این کارشناس مسائل استراتژیک در ادامه با اشاره به اینکه جوانان انقلابی در فیلم‌های مستند خود باید مشخص کنند که آمریکا، اروپا و اسرائیل چگونه دنبال نابودی انقلاب اسلامی بودند، تا کینه خود را فرونشانند، ابراز کرد: درسی که امروز مدیران ما می‌توانند از چنین مستندهایی بگیرند این است که نفوذسازی صرفاً بسترسازی جناح خاصی نیست بلکه بخشی از آن اعتماد بی‌حساب و کتاب به برخی است.

عباسی با بیان اینکه امروز نفاق قدیم جای خود را به نفاق جدید داده است و از سال 1380 روی موضوع استحاله از دورن با مدل سیاست درهای باز در کشورمان مطالعه و کار کرده است، گفت: در این روش ما باید به بهانه جذب سرمایه‌های خارجی و وارد کردن تکنولوژی به کشور از ارزش‌های خود دست برداریم اما وقتی دیدند این هم اثر نمی‌کند راه دیگری را دنبال کردند.

ساخت 400 هتل خارجی در ایران با چه هدفی انجام می‌شود

وی افزود: امروز آمریکایی‌ها بعد از دوسال گفتند که شما باید سیاست درهای باز تایلند را به اجرا بگذارید، یعنی تکنولوژی نمی‌دهیم همه چیز را آماده به شما می‌فروشیم، اما در عوض شما هم اجازه بدهید که ما برای گردشگران خود هر چه می‌خواهیم هتل در ایران بسازیم امروز ساخت 35 هتل شروع شده و گفتند که باید به 400 هتل برسد، هدف آنان در ساخت این هتل‌ها ایجاد مراکز فساد و فحشا در ایران است.

آمریکا رسماً گفته بود که یوترن را حذف نخواهم کرد

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مساله یوترن در برجام، ابراز کرد: یوترن برجام دوربرگردان نظام مالی است، آمریکا رسماً گفته بود که من یوترن را حذف نخواهم کرد، ما الان تحریم نیستیم جهان نسبت به ما تحریم هستند یعنی اگر هر کشوری بخواهد با ما رابطه برقرار کند او را سرکوب خواهند کرد.

عباسی با اشاره به اینکه نفاق جدید زمینه سیطره آمریکا را بر علیه این ملت فراهم می‌کند، گفت: اولین خوش خدمتی به دولت آمریکا جلوگیری از برگزاری همایش افق نو بود، نفاق جدید خیلی سعی نمی‌کند خود را حزب اللهی نشان دهد امروز در کشور وزیر داریم که می‌رود در پشت تریبون تمام قد از لیبرالیزم دفاع می‌کند اگر قرار بود لیبرالیزم در این کشور پیاده شود اجازه می‌دادیم بنی صدر این کار را انجام دهد نیازی نبود که بعد از 38 سال وزیر مملکت با وقاحت تمام از لیبرالیزم دفاع کند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است ریشه فساد را بخشکانند ریشه آن در نظریه بنیادگرایی بازار است، عنوان کرد: در حکومت دینی اختیار به کسی داده شده به بازار مطلق اعتقاد دارد، بازار مطلق آزاد نشان از ان دارد که اعتقادی به پیاده کردن اسلام ندارند اقتصاد دان های جناح چب هم علیه بنیاد گرایی بازار حرف زدند اما باید به آنها گفت که دیر شده است روزی که باید جلوی تفکر آدام اسمیت می‌ایستادید سه سال و ده سال پیش بود.

خطر نفوذ اصلی در روحانیت بدون اسلام است

این کارشناس مسائل ساسی با اشاره به اینکه امروز در حکومت وزیر داریم که تابع ولی فقیه نیست، گفت: نفاق امروز بمب نیست نفاق امروز بنیان اسلام را هدف گرفته است خطر روحانیت منهای اسلام هزاران بار بدتر از اسلام منهای روحانیت است، بنی‌صدری که می‌آمد اسلام توحیدی را مطرح می‌کرد و بر خلاف آن عمل می‌کرد بر اساس فرمایش امام اسلام منهای روحانیت بود، اسلام شریعتی و بنی‌صدر اسلام منهای روحانیت است، اما روحانیت بدون اسلامی که امروز همه چیز غیر از اسلام دارد این همان خطر نفوذ است.

عباسی افزود: منافقین جدید به رنگ اسلام درآمدند اما کور خواندند آن خدایی که امام عصر (عج) در غیبت نگه‌داشته است و ولایت را برای این ملت رقم زده است تا امثال شیخ زکزاکی بتوانند در نیجریه میلیون‌ها نفر را شیعه کنند، سید حسن نصرالله بتواند رژیم صهیونیستی را پشت درهای لبنان نگه‌ دارد، شیخ نمر را در مهد وهابیت به جایی برساند که شبیه امام حسین (عج) گردن او را زده و شهیدش کنند، با یک فتوای آیت‌الله سیستانی میلیون‌ها نفر را صحنه مبارزه با داعش بکشاند این خدا اجازه به نتیجه نشستن لیبرالیزم در کشور ما را نخواهد داد.

اجازه نخواهیم داد توهم پیاده کردن لیبرالیزم به نام اقتصاد مقاومتی ثبت شود

وی در پایان با هشدار به جریان لیبرال در میان حکومت و جریان لیبرال در دولت، خاطرنشان کرد: اگر مارکسیست‌های مسلمان میدان شان معدوم شد شما هم طرفی نخواهید بست؛ شما هم دست از لیبرالیزم بردارید به دامن قرآن و اسلام برگردید ما اجازه نخواهیم داد توهم پیاده کردن لیبرالیزم به نام اقتصاد مقاومتی ثبت شود./807/پ200/ج

ارسال نظرات