۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۴۶۷۹۷
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی:

برخورد با فساد و حقوق‌های نجومی امربه معروف و نهی‌از منکر ندارد

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی گفت: آقایان از مبارزه با فساد به صورت ریشه‌ای سخن سر می‌دهند، در حالی که باید با فساد در هر موردی مبارزه کرد، حقوق‌های نجومی، امر به معروف و نهی از منکر ندارد، نباید از این قضیه گذشت.
روحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام روحانی، رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی شامگاه دوشنبه در همایش پرونده ناتمام که در حوزه هنری برگزار شد، درباره فیلم مستند پرونده ناتمام، گفت: از روزی که اسلام طلوع کرد بزرگترین مصیبت آن از ناحیه منافقان بود طوری که کفار و بت پرستان هیچ وقت چنین مشکلاتی را ایجاد نکردند.

وی با اشاره به انواع نفاق، افزود: دسته‌ای از منافقان به یک جریان اعتقاد ندارند اما در ظاهر با آنها همراهی می‌کنند، دسته دیگر به برخی از موارد جریان اعتقاد دارند و اما به برخی دیگر اعتقاد ندارد اما به ظاهر با کل جریان همراهی دارند.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی با اشاره به مثال‌هایی، عنوان کرد: از روزی که نهضت امام آغاز شد نخستین منافق یعنی شریعتمداری خود را مبارز و مخالف با رژیم نشان داد اما در پشت پرده با رژیم پهلوی و ساواک مذاکره کرده و به نفع آنها رأی و پیشنهاد می‌دادند.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: جریانی که بعد از پیروزی انقلاب بزرگ‌ترین ضربه را به کشور ما زد جریان نفاق بود، که به ظاهر از امام راحل و شهدا دم زده اما در عمل نه راه امام و نه راه شهدا را نرفته و نخواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از همین مسؤولان از خدمتگزاری شهید رجایی به مردم دم می‎زند اما خود به مردم دروغ تحویل می‌دهد، بیان داشت: هنگام تبلیغ انتخاباتی از خدمت به مردم دم می‌زنند اما همین که به مسؤولیت می‌رسند همان مردم را بی‌سواد‌هایی می‌دانند که باید به جهنم بروند.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی افزود: یک انسان آگاه حتی اگر اسلام را قبول نداشته باشد باید انسانیت و شرافت داشته باشد و به مردم دروغ نگوید، در زمینه برجام که مردم هیچ اطلاعی ندارد چرا گفته می‌شود که مردم آن را انجام دادند.

حجت‌الاسلام روحانی در ادامه گفت: تا وقتی خطر نفاق در کشور است مشکلات بیشتر شده و کمتر نخواهد شد چرا که کسانی که کار کلیدی در دست دارند به فکر مردم نیستند.

وی بیان داشت: ملت ما بدانند اگر با خطر نفاق مقابله نشود همیشه این مصیبت‌ها به وجود می‌آید شاید امروز خطر ترور نباشد اما همین افراد که در رأس قدرت قرار دارند اگر فردا احساس کنند جز از راه زور نمی‌توان به قدرت رسید این کار را خواهند کرد.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی با اشاره به اینکه رفتار امام راحل به هیچ کس مطلق نبود، اظهار داشت: امام راحل همواره توصیه می‌کردند که در هر چیزی باید تحقیق کرد به همین دلیل وقتی نمایندگان مجاهدان خلق با انبوهی از نامه آمدند یک تنه ایستاد و گفت تا شما را نشناسم این نامه‌ها را نمی‌توانم تأیید کنم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ایشان هیچ کس را، نه آقازاده و نه شاگرد را مطلق نکرده بود و فداکاران سازمان مجاهدین خلق را تأیید نکرد، درباره سخن یکی از مسؤولان مبنی بر اینکه اگر سازمان مجاهدین خلق را تأیید نکنید غریب می‌شوید امام راحل پیام دادند من حاضرم در گوشه‌ای غریب بمیرم اما آنها را تایید نکنم.

وی با اشاره به اینکه از وعده‌های دروغ برخی فریب نخوریم، ابراز کرد: نهضت مبارزاتی امام راحل بر علیه استبداد و استعمار بود، با وجود این استعمار هنوز ادامه دارد چرا که برخی به هر دلیلی می‌خواهند به یک نحوی سیاست‌های آمریکا را در کشور ما اجرا کنند.

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که حقوق‌های نجومی 70 تا 200 میلیون تومانی در ماه به برخی افراد داده می‌شود، عده‌ای نانِ شب ندارند آقایان از مبارزه با فساد به صورت ریشه‌ای سخن سر می‌دهند، درحالی که باید با فساد در هر موردی مبارزه کرد، حقوق‌های نجومی، امر به معروف و نهی از منکر ندارد، نباید از این قضیه گذشت، امروز رهبر مظلوم است و بزرگ‌ترین خطر برای ملت، جدا کردن رهبر از ملت است، اما ملت ما دارای بصیرت است./807/201/ب2

ارسال نظرات