۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۴۶۶۶۸
معاون آموزش مدرسه علمیه الغدیر اهواز خبر داد؛

اعمال نظام جدید آموزشی در مدرسه الغدیر

معاون آموزش مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به نظام جدید آموزشی، گفت: مدرسه الغدیر جزء 107 مدرسه انتخاب شده برای اعمال نظام جدید آموزشی حوزوی در سال جدید است.
حوزه علمیه

حجت الاسلام بالدی، معاون آموزش مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه در 6 شهریورماه برگزار شد، ابراز داشت: با توجه به اهداف حوزه و ضرورت تسلط طلاب به زبان عربی سال جدید با برگزاری دوره مکالمه زبان عربی آغاز شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به تأکید آیت الله حیدری مبنی بر ضرورت تسلط طلاب به مکالمه زبان عربی خاطرنشان کرد: 4 استاد مدعو این دوره از سوی مرکز زبان حوزه علمیه قم ارسال و هم اکنون به ارائه آموزش می پردازند که برخی داخلی و برخی از کشور عراق هستند و نیز دوره تکمیلی آن در طول سال برگزار خواهد شد.

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دوره مکالمه برای پایه های سوم تا هفتم برگزار خواهد شد، اظهار داشت: از روز شنبه کلاس های درس همزمان با آغاز دوره مکالمه زبان عربی آغاز شد و در سال تحصیلی جدید پایه هفتم در این مدرسه اضافه شده است.

حجت الاسلام بالدی در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش 11 متقاضی در سال تحصیلی جدید از میان واجدان شرایط اشاره و عنوان کرد: دوره اختبار میثاق طلبگی این متقاضیان به مدت یک هفته در قم برگزار شد و از فردا دوره اختبار و تثبیت آموزشی آغاز و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت که در این زمینه از اساتید مجرب استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشاوره های علمی در سال تحصیلی جدید برای طلاب صورت می گیرد و پنج شنبه این هفته جلسه ای با حضور آیت الله حیدری و اساتید مدرسه برگزار خواهد شد.

معاون آموزش مدرسه علمیه الغدیر اهواز با بیان اینکه رعایت تناسب سنی، معدل 16 به بالا، تسلط به زبان عربی و دارا بودن مدرک دیپلم از شرایط مدرسه الغدیر در جذب طلبه است، ابراز داشت: مدرسه الغدیر به همراه مدرسه الامام از خوزستان جزء 107 مدرسه ای هستند که امسال نظام جدید آموزشی در آنها اجرا می شود و در این نظام جدید متون درسی تغییر و شیوه جدید آموزشی جایگزین شده است.

این مقام مسؤول در پایان گفت: نظام جدید آموزشی برای سال تحصیلی آینده در همه مدارس کشور اجرا خواهد شد که اهدافی همچون آشنایی با درس و منبع درسی، تسلط به متن کتاب و تطبیق و کاربردی کردن آن با مباحث خارج از کتاب در آن برای طلاب دنبال می شود./302/9456/ب1

ارسال نظرات