۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۴۶۶۳۲
همزمان با اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم؛

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی مورد تقدیر قرار گرفت

همزمان با اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم از خدمات حجت الاسلام مشهوری، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد.
حجت الاسلام وحدت مشهوري، معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي تقدیر از معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از معاون فرهنگی اوقاف استان، اظهار داشت: خدمات و اقدامات فرهنگی حجت الاسلام مشهوری در سازمان اوقاف همواره ماندگار و الگویی برای فعالیت‌های آینده مجموعه خواهد بود.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از فعالیت های سازمان اوقاف و امور خیریه مربوط به برنامه های فرهنگی است، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف و حفاظت از موقوفات؛ نیازمند نگرش هنرمندانه و خلاقانه است که آشنایی با فناوری‌های نوین در این عرصه اهمیتی مضاعف دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در سه بخش ترویج وقف، اجرای نیت واقف و همچنین اخذ سند برای تثبیت موقوفات جزء استان‌های برگزیده کشور شناخته شده‌ایم، گفت: در این راستا بیش از ۶ هزار سند اجاره‌ای تنظیم شده و همچنین ۸۵ درصد از موقوفات استان سنددار شده‌اند که در نوع خود بی نظیر است.

حجت الاسلام مصائبی همچنین از آغاز طرح نهضت سوادآموزی قرآن در استان خبر داد و اظهار داشت: شایسته نیست؛ آذربایجان و تبریز به عنوان نخستین پایتخت جهان تشیع است، در عرصه علوم قرآنی مشکلات عدیده داشته باشد، امیدواریم با اجرای طرح نهضت سوادآموزی قرآن در طول پنج سال آینده، بی سوادی قرآنی در جامعه در حد روخوانی ریشه کن شود.

وی با اشاره به ثبت سه وقف جدید در حوزه قرآنی در کلانشهر تبریز خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود با ترویج فرهنگ وقف در حوزه قرآن کریم و اهل بیت(ع)، آذربایجان شرقی از جمله استان‌های پایلوت این موضوع در کشور قرار گیرد؛ البته در سال جاری بیش از ۴۰ مورد وقف در استان صورت گرفته که شاخص‌ترین این موقوفات آیت الله سبحانی در تبریز است.

بنابر این گزارش، در پایان این مراسم از خدمات و تلاش‌های ارزشمند حجت الاسلام وحدت مشهوری تجلیل به عمل آمد؛ قرار است این روحانی و فعال برجسته فرهنگی، در روزهای آینده به عنوان معاون اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مشغول به فعالیت شود.

وی پیش از سه سال به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل و بیش از یک سال به عنوان معاون فرهنگی اداره کل اوقاف استان آذربایجان‌شرقی فعالیت داشته است، حجت الاسلام مشهوری همچنین معاونت آموزشی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی را در سابقه دارد./935/22//ب2

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Lithuania
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
درود
0
0