۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۴۶۲۵۸

آغاز دوره مکالمه عربی در مدرسه علمیه الغدیر

معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز از آغاز دوره مکالمه زبان عربی برای تقویت زبان عربی طلاب این مدرسه خبر داد.
حوزه علمیه

حجت الاسلام مصطفی فرطوسی، معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به آغاز دوره مکالمه عربی در مدرسه الغدیر، ابراز داشت: این دوره در راستای اهداف این مدرسه در تربیت روحانیان و علمای انقلابی عرب زبان برای تبلیغ در حاشیه شهر اهواز و کشورهای عربی برگزار می شود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه الغدیر اهواز با اشاره به اینکه طلاب این مدرسه عرب زبان هستند، خاطرنشان کرد: لهجه محلی این طلاب چه بسا در کشورهای عربی چندان مورد استقبال قرار نگیرد بنابراین با همکاری مرکز زبان حوزه علمیه قم دوره فشرده ای به مدت 2 هفته برگزار می شود تا طلاب بر زبان عربی فصیح تسلط یابند.

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه دوره از امروز آغاز و تا 18 شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: این دوره با حضور آیت الله محسن حیدری، مسؤول مدرسه برگزار و ایشان اهمیت تعلیم زبان عربی در مدرسه تأکید کردند و هم اکنون کلاس ها و تعداد طلاب حاضر در هر کلاس مشخص و نکات مورد نیاز این دوره به طلاب عرضه شد.

حجت الاسلام فرطوسی با اشاره به اینکه در این زمینه 60 طلبه از پایه های چهارم تا هفتم در این دوره شرکت کردند، ابراز داشت: این دوره به همت معاونت تبلیغ برگزار و نخستین دوره مکالمه زبان عربی این مدرسه است که ان شاء الله دوره های دیگری را برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان کتاب اللغه العربیه جلد 2، 3 و 4 تألیف شاکر محمود افضلی و میثم ربیعی را منبع تدریس این دوره برای طلاب برشمرد و افزود: اساتید این دوره خود مسلط به زبان عربی و به ترتیب آقایان نافعی، طرفی، سید یوسف و وحیدی نیا هستند./303/9456/ب1

ارسال نظرات