۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۴۴۵۹۶۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اقتصاد مقاومتی راه نفوذ اقتصادی دشمنان را می بندد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که دشمن از راه نفوذ اقتصادی تلاش می کند از رشد و توسعه کشور جلوگیری کند، گفت: اقتصاد مقاومتی راه نفوذ اقتصادی دشمنان را مصدود خواهد کرد.
نانوا کناری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، ولی‌الله نانواکناری، عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران در فریدونکنار به دستاورد سفرهای مسؤولان وزارت خارجه به کشور های مختلف اشاره کرد و با بیان این که حاصل این رفت و آمدها باید برای کشور ملموس باشد، اظهار داشت: سفرهایی که وزیر امورخارجه و یا سایر مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشورمان به نقاط مختلف جهان انجام می‌دهند را باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم و سپس تحلیل‌های لازم را در این باره ارائه کنیم.

نانوا کناری افزود: بحث اینکه ارتباطاتی باید بین ایران و کشورهای جهان براساس روابط دیپلماتیک،‌ سیاسی و اقتصادی برقرار شود امری مشخص است و از اهمیت بسیاری برخوردار است، از این رو نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی در سفرهای دیپلماتیک، خاطرنشان کرد: سفرهای خارجی دستگاه دیپلماسی کشور باید علاوه بر دستاوردهای سیاسی و اقتصادی برای کشور بر عزت و عظمت نظام نیز در عرصه های بین المللی بیفزاید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان این که سفرهای خارجی مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشورمان به دیگر کشورهای جهان فرصت خوبی برای تقویت بعد اقتصادی کشورمان است، تصریح کرد: باید از ظرفیت دیپلماسی کشور در جهت تقویت بنیه اقتصادی کشور استفاده شود.

وی بر ضرورت توجه ویژه به رویکرد اقتصادی در سفرهای دیپلماتیک مسؤولان وزارت خارجه در سفرها تأکید کرد و گفت: همراهی سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی با مسؤولان دستگاه دیپلماسی کشور می تواند فرصت خوبی برای بخش های اقتصادی کشور باشد.

نانواکناری با بیان اینکه سفرهای خارجی هم می‌تواند دستاوردهای خوب و هم ابعاد منفی برای ما داشته باشد، گفت: بنده معتقدم هر چه بحث رایزنی و دیپلماسی بیشتری میان ایران و کشورهای جهان صورت گیرد زمینه خوبی در کشورمان فراهم می‌شود تا با یک امنیت و آرامش خوب اعتماد کشورهای دیگر را در راستای سرمایه‌گذاری در ایران جلب کنیم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس تأکید کرد: امروز اگر یک سفر خارجی ایجاد می‌شود ما نباید فردا به نتایج مثبت آن وابسته باشیم زیرا برای رسیدن به دستاوردهای لازم در راستای انجام سفرهای خارجی باید مدت زمانی را به این موضوع اختصاص دهیم تا اثرات یک سفر را مشاهده کنیم.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسؤولان ما در دولت نیز باید بدانند علاوه بر انجام سفر خارجی در راستای مدیریت مسائل داخلی کشور نیز باید وارد عمل شوند زیرا سفرهای خارجی و گسترش روابط با دیگر کشورهای جهان در حاشیه قرار دارد و مسائل داخلی کشور اولویت اصلی محسوب می‌شود.

نانواکناری در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان به مسائل اقتصادی کشور تأکید کرد و با بیان این که مسؤولان باید از ظرفیت های موجود در کشور در جهت تقویت و حمایت از تولید استفاده کنند، تصریح کرد: امروز توجه به اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور است.

نماینده مردم فریدوکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دشمن از راه نفوذ اقتصادی تلاش می کند از رشد و توسعه کشور جلوگیری کند، بیان داشت: اقتصاد مقاومتی راه نفوذ اقتصادی دشمن را مصدود خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تأکید بر این که نگاه مسؤولان به مسأله اقتصاد مقاومتی باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک مسأله مهم و نبض اقتصادی کشور است و نباید آن را ساده فرض کرد بلکه باید با جدیت در جهت تحقق عملی آن گام برداشت.

نانوار کناری با بیان این که کشورهای غربی هیچ گاه خیرخواه ملت ایران نبوده و نخواهند بود، افزود: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این جایگاه رفیع دست یافته به دلیل بهره گیری از توان داخلی و تکیه بر ظرفیت های درون بوده است و امروز نیز رمز پیشرفت کشور استفاده از ظرفیت های بومی است./950/203/ب2

ارسال نظرات