۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۴۵۶۴۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مشی شهیدان رجایی و باهنر خدمت صادقانه به مردم بود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران مشی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خدمت صادقانه برای کارگزاران نظام دانست و گفت: منزلت، مقام معنوی و اخلاص در عمل شهدای دولت برای مردم فراموش نشدنی است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری در غرب مازندران، حجت‌الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مدیران شهرستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، این دو شهید انقلاب را الگوهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران معرفی کرد و گفت: شهیدان رجایی و باهنر نامشان زنده جاودان و پایدار است و مردم از آن‌ها به نیکی یاد می‌کنند.

وی افزود: ایمان و اخلاص از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بوده است که برای ما درس است چراکه برای خدا کار می‌کرده‌اند و رمز ماندگاری‌شان در ایمان و اخلاص بوده است و هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند این شهیدان انسان‌های متدینی هستند که سوز دین داشته‌اند و نسبت به  مسائل دینی حساس بوده‌اند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران توکل و تلاش را از دیگر ویژگی‌های این دو شهید برشمرد و اظهار داشت: ویژگی دیگر محبت و خدمت در کنار یکدیگر است بعضی وقت‌ها مسؤولی خدمت می‌کنند اما خدمت با منت است اما این شهیدان خدمت و محبت را با هم داشته‌اند و رابطه عاطفی با مردم برقرار کرده‌اند.

امام جمعه نوشهر با بیان این که شهیدان رجایی و باهنر دلیسته به نظام، انقلاب و ولایت بودند، تصریح کرد: دشمن به دلیل دلبستگی شهیدان رجایی و باهنر به‌ نظام، امام و انقلاب آنها را به شهادت رساند.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این‌که دلبستگی به‌ نظام و ولایت از ویژگی‌های شهیدان رجایی و باهنر بوده است، بیان کرد: این شهیدان حکومت و دولت را طعمه خود قرار ندادند بلکه وسیله‌ای برای خدمت قرار دادند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایمان، اخلاص، ساده زیستی، دور از اشرافی گری و دلبستگی آنها به‌ نظام و ولایت برای ما الگو و درس است، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید این شهید بزرگوار را الگوی خدمت گزاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: فاجعه هشتم شهریور سال 60 تنها گوشه‌ای از اقدامات ضد انسانی و برگ ننگین از کارنامه دشمنی مخالفان اسلام در ابتدای پیروزی انقلاب برای براندازی نظام بود که برای همیشه در تاریخ و اذهان ملت ثبت شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای ارج‌ نهادن به مقام شهیدان رجایی و باهنر دو شخصیت والامقام در عرصه مسؤولیت اجرایی و به‌عنوان الگوی دولتمردان شایسته است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز نیز بیگانگان بر ضد جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تثبیت ارکان نظام تلاش‌ می‌کنند و وجود رهبری هوشمندانه امام و عنایت خداوند است که توانسته ایم با اقتدار و قوت حرکت کنیم.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که شهید رجایی و باهنر الگوهای برجسته و فاخر برای دولتمردان هستند، گفت: مسؤولان و دولتمردان ما باید این شهدای عزیز و سایر شهدای خدوم و انقلابی را الگوی خود قرار دهند؛ زیرا این شهدا با وجود مدت کم مسؤولیت، با ساده زیستی، اخلاص و مجاهدت یاد و نام خود را جاودانه کردند.

وی با اشاره به وعده الهی در یاری رساندن اهل ایمان، نصرت های پی‌ در پی حق تعالی در این انقلاب را مصداق بارز آیه الهی برشمرد و اظهار داشت: وعده الهی در این انقلاب و این نظام به تحقق پیوست و همان‌طور که خداوند وعده داده بود اهل ایمان و راسخون را یاری کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران یکی از رموز ماندگاری شهید رجایی و باهنر را حرکت در مسیر ولایت فقیه و تبعیت از امام خود دانست و افزود: اگر امروز با افتخار نام این عزیزان را می‌بریم و دولت ها به اینکه ادامه‌دهنده راه این شهیدان هستند افتخار می‌کنند، نتیجه اخلاص، تقوا و ولایت‌پذیری شهیدان رجایی و باهنر است.

حجت الاسلام مشایخ تلاش صادقانه و مجدانه شهیدان رجایی و باهنر و برخورد خاضعانه و صادقانه آنها با مردم را از دیگر خصوصیت های ارزشمند شهدای واقعه هشتم شهریور برشمرد و گفت: این شهید انقلاب اسلامی در طول دوران خدمت خود حتی لحظه ای از خدمت صادقانه به مردم غافل نبودند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان این که دولت تدبير و اميد جز خدمت به مردم تكليف ديگري ندارد، اظهار داشت: بايد با همدلي و همزباني در راستاي رفع مشكلات و گرفتاري ها گام برداشت.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که اگر مسؤولان می خواهند یک مدیریتی درست و ارزشمند داشته باشند باید مطالعه ای از زندگی نامه شهیدان رجایی و باهنر داشته باشند، افزود: مدیریت اسلامی باید به صورت کامل در بین مسؤولان نهادینه شود و با تاسی از ولایت فقیه گامی مهم در راستای تحقق این مهم بردارند و عدالت را به طور کامل برقرار سازند.

وی با اشاره به این که مسؤولان یک واحد منسجم بوده و با یکدیگر در حوزه کاری در ارتباط هستند، اظهار داشت: اگر مسؤولی خوب عمل کند و خدمت بیشتری به مردم انجام دهد این عمل برای عملکرد همه ما خوب است و اگر خدای ناکرده عکس این باشد قضاوت مردم به گونه ای دیگر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران، مشی شهیدان رجایی و باهنر را الگوی خدمت صادقانه برای کارگزاران نظام دانست و اظهار داشت: منزلت و مقام معنوی و اخلاص در عمل شهدای دولت برای مردم فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام مشایخ از خدمت صادقانه به مردم و ساده زیستی به عنوان بهترین رمز موفقیت و ماندگاری نام شهید رجایی یاد کرد و گفت: امروز کارگزاران نظام در دولت تدبیر و امید بالاترین افتخار خود را خدمت صادقانه به مردم می دانند.

وی با بیان این که امروز دولت با همه مشکلات، تلاش می کند خدمات رسانی را به بهترین شیوه ممکن انجام دهد، تاکید کرد: مدیران باید با تلاش زیاد و اجرای برنامه ها و پروژه های مناسب، مردم را به آینده امیدوارتر کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، نیمه‌تعطیل شدن بندر نوشهر را از نگرانی‌های مردم برشمرد و اظهار داشت: چند وقتی است که تردد کشتی‌ها به بندر نوشهر کاهش یافته است و این برای بندر نوشهر به‌ عنوان یکی از بنادر قدیمی استان مازندران اصلاً خوب نیست.

امام جمعه نوشهر با تأکید بر اینکه دولت باید برای موفقیت خود دو کار مهم توجه به مطالبات رهبری و مردم و همت دوچندان برای اجرای اقتصاد مقاومتی را انجام دهد، خاطرنشان کرد: در کنار استقلال سیاسی و نظامی کشور باید به استقلال اقتصادی آن نیز توجه شود.

حجت الاسلام مشایخ با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت‌ها مشروع بودند و اگر تنفیذ ولی امر مسلمین نباشد هیچ‌گاه دولتی مشروعیت پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: هیچ کدام از چهارراه‌های نوشهر چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی ندارد و بنابراین با توجه به کمبود نیرو در راهنمایی و رانندگی ضروری است تا چند چراغ راهنمایی برای رفت و آمد بهتر خودروها در حوزه شهری نصب شود./950/202/ب2

ارسال نظرات