۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۴۵۴۳۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

خدمت خالصانه و صادقانه سبب ماندگاری نام شهیدان رجایی و باهنر شد

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اگرچه مدت مسؤولیت شهیدان رجایی و باهنر اندک بود اما ساده‌زیستی، اخلاص و خدمت صادقانه و خالصانه، نام آنها را برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار کرد.
حجت الاسلام سالاری - نشست ستاد گرامیداشت هشتم شهریور خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، صبح امروز در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم هشتم شهریور استان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام رجایی و باهنر و تبریک آغاز هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر الگوهای برجسته و فاخر برای دولتمردان هستند.

وی افزود: مسؤولان و دولتمردان ما باید این شهدای عزیز و سایر شهدای خدوم و انقلابی را الگوی خود قرار دهند؛ زیرا این شهدا با وجود مدت کم مسؤولیت، با ساده زیستی، اخلاص و مجاهدت یاد و نام خود را جاودانه کردند.

رییس ستاد برگزاری مراسم هشتم شهریور استان خراسان شمالی با اشاره به اقدامات متعدد دولت در این استان، یادآور شد: نهادها و دستگاه‌های اجرایی به دور از هرگونه اغراق و بزرگنمایی بایستی خدمات و اقدامات خود را منعکس کنند تا عموم مردم در جریان توفیقات و خدمات دولت و نظام قرار بگیرند؛ زیرا آگاهی بخشی به عموم مردم و برخورد صادقانه با آنها، سبب افزایش امید، نشاط و سرزندگی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری با اشاره به وعده الهی در یاری رساندن اهل ایمان، نصرتهای پی‌ در پی حق تعالی در این انقلاب را مصداق بارز آیه الهی برشمرد و اظهار داشت: وعده الهی در این انقلاب و این نظام به تحقق پیوست و همان‌طور که خداوند وعده داده بود اهل ایمان و راسخون را یاری کرد.

وی رهبری پیامبرگونه امام عظیم‌الشأن(ره) و حضور آگاهانه مردم در صحنه‌های انقلاب را از عوامل دیگر به پیروزی رسیدن این انقلاب برشمرد و افزود: به فضل الهی پس از امام خمینی (ره) سکان هدایت این انقلاب به دست کسی سپرده شد که با درایت و زعامت حکیمانه این حرکت الهی را مدیریت و راهبری می‌کند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه هیچ نهضت و مکتبی توان ایستادگی و مقابله در برابر این همه توطئه و هجمه‌های سنگینی که به انقلاب اسلامی ایران وارد آمد را ندارد، اضافه کرد: ایمان انقلابیان و امداد الهی و وعده صادق پروردگار سبب تحقق آرمان جمهوری اسلامی شده و از این پس نیز انقلاب را به سرمنزل مقصود می‌رساند.

وی یکی از رموز ماندگاری شهید رجایی و باهنر را حرکت در مسیر ولایت فقیه و تبعیت از امام خود دانست و افزود: اگر امروز با افتخار نام این عزیزان را می‌بریم و دولتها به اینکه ادامه‌دهنده راه این شهیدان هستند افتخار می‌کنند، نتیجه اخلاص، تقوا و ولایت‌پذیری شهیدان رجایی و باهنر است.

حجت‌الاسلام سالاری تلاش صادقانه و مجدانه شهیدان رجایی و باهنر و برخورد خاضعانه و صادقانه آنها با مردم را از دیگر خصوصیتهای ارزشمند شهدای واقعه هشتم شهریور برشمرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم گرامیداشت شهدای والامقام هشتم شهریور در تمامی شهرها و بسیاری از مناطق استان برگزار می‌شود، از برگزاری مراسم محوری مرکز استان در صبح روز هشتم شهریور در مسجد انقلاب بجنورد خبر داد.

بنا بر اظهار رییس ستاد برگزاری مراسم هشتم شهریور استان، سخنران اصلی مراسم گرامیداشت این روز در بجنورد، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات