۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۴۴۹۶۲
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

مخالفت با آمریکا پیشرفت ایران را به همراه دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مخالفت با آمریکا پیشرفت ایران را به همراه داشته است، از این رو اختراع‌، خلاقیت و پیشرفت دانشگاهی نمونه‌ای از عدم سازش ایران با آمریکا است در نتیجه ذلتی که امروز بعضی از مسؤولان به آن دچار هستند، به علت رفتار سازشکارانه آنان با آمریکا است.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین‌، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت اوضاع منطقه در شرایط کنونی گفت: طبق دستور خداوند در قرآن همه ما وظیفه داریم تا یاری‌رسان ملت‌های مظلوم و ستم‌دیده باشیم ما باید این مسأله را مد نظر قرار دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن درباره اهمیت کمک به دیگر مسلمانان افزود:‌ کمک به دیگر مسلمانان در کشورهایی مانند سوریه، فلسطین و عراق دستور صریح خداوند در قرآن است که باید مورد توجه قرار داده شود.

ما باید در بحث استکبار جهانی هوشیار باشیم

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه ما در بحث استکبار جهانی باید هوشیار باشیم ابراز کرد: همیشه آمریکاییها و ایادی آنها به دنبال تفرقه‌افکنی و لطمه زدن بوده‌اند به طوریکه همه آنهایی که به آمریکایی‌ها تکیه کرده‌اند روزی از سوی آمریکا کنار گذاشته شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه اضافه کرد:‌ نمونه این مسأله حکام دیکتاتور در لیبی و عراق بود که روزی از سوی آمریکاییها حمایت و زمانی دیگر پشتشان خالی شد.

وی با اشاره به پیروزیهای بزرگ در عراق، یمن و سوریه بیان کرد: همه این موفقیتها نشان از شکسته شدن گردن آمریکا و قطع شدن دست این کشور است.

نتیجه اعتماد به آمریکا کودتای 28 مرداد بود

وی در ادامه با اشاره به کودتای 28 مرداد خاطر نشان کرد: ابعاد این کودتا باید مورد بررسی قرار گرفته و ریشه‌های وجودی آن بررسی شود، چرا که با بازبینی حوادثی مانند این کودتا نشان می‌دهد که اعتماد به آمریکا سبب شکست خوردن می‌شود و عامل اصلی این موضوعات اعتماد بی‌جای برخی همچون مصدق به آمریکا بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما باید همیشه توکل همه مابه خدا باشد و راه و رسم تقوا را پیشه کنیم گفت: کسانی که در طول تاریخ به خدا توکل نکردند و به دشمنان دین و خدا تکیه کردند، در آتش ظلم و جور آن‌ها سوختند.

وی در ادامه افزود: شخصیتهایی نظیر آیت‌الله مدرس، آیت‌الله کاشانی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اصحاب توکل هستند و رمز موفقیت و سربلندی آن‌ها به خاطر توکل به خدا و دوری از تکیه به اجانب و دشمنان خداوند است.

فرجام مصدق باید درسی برای همه سیاست‌مداران باشد

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در مقابل شخصیتی مانند مصدق به جای توکل به خدا، به امریکا اعتماد و تکیه کرد و این مسأله موجب شد تا همه حیثیت و تجربه‌های سیاسی‌اش به آتش کشیده شود و چیزی از آن‌ها باقی نماند و این موضوع باید درسی برای همه سیاست‌مداران باشد.

امام‌جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر این‌که باید در اقتصاد هم به خداوند توکل کنیم، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است تکلیفی دینی، الهی و برگرفته از سیره و سنت اهل بیت(ع) است و این مسیر موجب پیشرفت و خروج از رکود خواهد شد و باید با جدیت بیشتری مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تکیه به اقتصاد داخلی و سرمایه ملی تصریح کرد: اگر به جای توجه به اقتصاد مقاومتی راه دیگری را در پیش بگیریم و در مقابل بیگانگان دستمان را دراز کنیم، در نهایت راه به جایی نخواهیم برد و نباید برخی‌ها بگویند که خزانه ما خالی است، در حالیکه هر کسی که بر خداوند تکیه و توکل کند، هیچ چیزی کم ندارد.

اقتصاد مقاومتی تنها راه ریشه کن کردن بیکاری است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تنها راه ریشه کن کردن بیکاری را اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز کرد: با تکیه بر سرمایه‌های ملی، توانایی اندیشمندان جوان داخلی و تجربه‌های متدین‌ها می توانیم مشکلات را حل کنیم.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به ۳۱ مرداد روز صنایع دفاعی اظهار کرد: زمانی در شرایطی بودیم که توان تولید یک گلوله را هم نداشتیم اما امروز به برکت نظام اسلامی موشک‌هایی با برد هزاران کیلومتر و بسیار دقیق تولید می‌کنیم و این دستاورد رعب و وحشت بر دل دشمنان انداخته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ و کاهش توان نظامی کشور تصریح کرد: دشمنان غلط می‌کنند که بخواهند بر صنعت دفاعی ما نفوذ کرده و بر آن اثر بگذارند ما هیچ‌گاه این اجازه را به آن‌ها نخواهیم داد.

وی با بیان این‌که اگر مذاکره راه حل بود، خداوند آن را به ما نشان می‌داد، گفت: این‌که برخیها می‌گویند دنیای فردا دنیا مذاکره است، نه موشک و رهبری هم در پاسخ فرمودند اگر این حرف‌ها از سر نا آگاهی است که ناآگاهی است اما اگر از روی آگاهی باشد، خیانت است به خوبی بیان کننده این مطلب است که باید با جدیت در پی افزایش توان نظامی کشور باشیم.

مخالفت با آمریکا پیشرفت ایران را به همراه دارد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به بدعهدیها آمریکا تصریح کرد: مخالفت با آمریکا پیشرفت ایران را به همراه داشته است، از این رو اختراع‌، خلاقیت و پیشرفت دانشگاهی نمونه‌ای از عدم سازش ایران با آمریکا است در نتیجه ذلتی که امروز بعضی از مسؤولان به آن دچار هستند، به علت رفتار سازشکارانه آنان با آمریکا است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر سران آمریکا و بحران آفرین خواندن ایران ابراز کرد: حمایت آشکار آنها از منافقین و بازگشت تحریم‌ها علیه ایران پس از لبخند‌های ما نشان از دشمنی آشکارشان علیه ایران است.

نماینده ولی فقیه دراستان قزوین با اشاره به قدرت ایران اسلامی افزود: کشورمان در هشت سال دفاع مقدس بدون سلاح خالی در مقابل یاوه گویی دشمنان ایستادگی کرد و امروز ایران با دارا بودن شهرک های موشکی درعمق 500 متری زمین هرگز اجازه تجاوز به بیگانه را نخواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به نزدیک بودن اربعین حسینی گفت: مراسم پیاده روی برای رسیدن به کربلا بزرگترین اجتماع انسانی در کره زمین است که هرساله به جمعیت آن اضافه می‌شود.

امام‌جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات علامه مجلسی در برجسته کردن مکتب اهل بیت(ع) ابراز کرد: پس از اقدامات علامه مجلسی زمینه تشکیل حوزه علمیه قم از سوی آیت‌الله حائری‌یزدی فراهم شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه تصریح کرد: وقتی حوزه علمیه شکل گرفت، شخصیتی نظیر امام خمینی‌(ره) از آن حوزه رشد کرد و اسلام ناب محمدی را پایه گذاری کرد و امروز هم در دوران رهبری که ایشان رشد یافته همان حوزه علمیه هستند، مقاومت اسلامی در شرف بالندگی است و ایشان، رهبری مقاومت اسلامی را برعهده دارند.

پایگاه انقلاب اسلامی ما مسجد بود

وی در ادامه با اشاره به روز جهانی مسجد خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که پایگاه انقلاب اسلامی ما مسجد بود مسجدیها سربازان و امامان جماعت به عنوان رهبران این پایگاه‌ها بودند و امروز هم باید به این معنا و نقش اثرگذار مساجد در تربیت نیروی‌های انقلابی و توانمند توجه جدی شود.

خطیب جمعه قزوین اظهار داشت: قدرت نیروهای نظامی ما با اتکا به جوانان ما پرورش یافته از چشمه‌های جوشان معارف مسجد که همان قرآن، احادیث، روایات، نهج‌البلاغه و سایر کتب دینی است حاصل شده و کشورهایی که به این معنا و محوریت مساجد توجه کرده‌اند امروز صاحب قدرت و توان مقابله با استکبار هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه اضافه کرد: مسجد به عنوان مرکزی برای مقابله با تمام ناهنجاریهای اجتماعی و اقتصادی است و خوشبختانه مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین فعالیتهای خوبی انجام داده و در پی توانمندسازی امامان جماعت به عنوان مدیر مسجد است و در آینده آثار سایر اقدامات این مرکز در استان بیش از پیش مشاهده خواهد شد.

فصل شیدایی یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار است

وی با اشاره به استقبال باشکوه مردم استان از نمایش فصل شیدایی گفت: در این حرکت فرهنگی همه مسؤولان استان به میدان آمدند و همکاری بسیار خوب و منسجمی داشتند و مردم هم با حضور با شکوه خود، حمایت خود را از این اثر فاخر فرهنگی نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه اضافه کرد: حضور باشکوه مردم رکورد کشور را در این نمایش شکست و تنها در یک شب بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم استان در این نمایش حضور پیدا کردند که بسیار ارزشمند است.

وی در پایان گفت: حضور باشکوه مردم در نمایش فصل شیدایی نشان داد که برنامه‌های دینی، انقلابی، ارزشی همواره مورد توجه مردم قرار دارد و اجرای نمایش فصل شیدایی راه فرهنگی آینده را به همه مسؤولان استان نشان داد./201/873/ب1

ارسال نظرات