۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۴۴۴۰۶
مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس زاهدان:

ارائه الگوی سبک زندگی بر اساس سیره اهل بیت، یک ضرورت فرهنگی است

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) زاهدان گفت: ارائه الگوی سبک زندگی بر اساس سیره اهل بیت(ع) یک ضرورت فرهنگی برای جامعه است، زیرا می‌تواند با رویکردی علمی و مذهبی، جلوی تحمیل هرگونه سبک نادرست زندگی را بگیرد.
سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفتمان دینی « سیره اهل بیت(ع)» ویژه بانوان طلبه، صبح امروز با حضور جمعی از طلاب و با سخنرانی ملک‌تاج رخشانی در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) زاهدان برگزار شد.

ملک‌تاج رخشانی، مدیر حوزه علمیه نرجس(س) زاهدان در این مراسم بیان کرد: دین اسلام، یک دین جامع و کامل است، از این رو برای ریزترین و جزئی‌ترین مسائل زندگی نیز برنامه دارد که ضرورت دارد مسلمانان با این مسائل بنا به نیاز، آشنا باشند.

وی اظهار کرد: امروزه دنیای غرب شدیداً به‌دنبال تحمیل سبک زندگی غربی است، زیرا منافع خود آنان در این نهفته است که جوامع دیگر در حقیقت مستعمره فرهنگی آنان شوند و از اصول زندگی که آنان ارائه می‌دهند، پیروی کنند.

مدیر حوزه علمیه نرجس(س) زاهدان افزود: ما نباید در مقابل الگوهای غربی که در حال نفوذ هرچه بیشتر در جوامع هستند، بی تفاوت باشیم، زیرا مسائل فرهنگی و سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند یک ملت را به سعادت و یا شقاوت بکشاند.

وی بیان کرد: علما و کارشناسان این امر باید اصول و حتی جزئیات سبک زندگی اسلامی را از روایات و منابع دینی استخراج کنند و آن را به زبانی روزآمد و ساده ترویج دهند تا شاهد نشر هرچه بیشتر آموزه‌های دینی در جامعه باشیم.

رخشانی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) به زیبایی توانست سبک زندگی قبیله‌ای و بدوی اعراب آن زمان را با تعالیم اسلامی، تبدیل به یک سبک زندگی متعالی کنند، از این رو اگر در جامعه امروزی هم اصول اسلامی به‌درستی تبیین شود، می‌تواند الگویی متعالی و پیشرفته را در دسترس همگان قرار دهد./831/203/ب3

ارسال نظرات