۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۴۴۴۲۳۴

مراسم تودیع و معارفه نماینده ولی فقیه سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام عزیز حجتی‌نیا مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه ذر سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حجت الاسلام علی اصغر رضایی مسؤول جدید نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور امام جمعه شهرری برگزار شد.
مراسم تودیع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع و معارفه حجت الاسلام عزیز حجتی‌نیا مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حجت الاسلام علی اصغر رضایی مسؤول جدید نمایندگی سپاه ناحیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) امروز در سالن ناحیه ری برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، گفت: انسان مومن باید در برابر نعمات الهی شاکر باشد.

وی افزود: لزوم شکر منعم امری فطری و درونی است و عقل انسان آن مهم را درمی‌یابد که در برابر هر کسی که به او خدمتی کرده تشکر کند به همین سبب شکر گزاری قبل از آن که یک واجب شرعی باشد یک واجب عقلی است.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه امام صادق فرمودند: شکر نعمت، پرهیز از گناهان است، بیان داشت: گناه سبب کاهش روزی انسان می‌شود و شکر نعمت آن را افزایش می‎دهد و از رابطه شکر و فزونی نعمت روشن می‌شود که اگر انسان نعمت الهی را نادرست مصرف کند روزی او کاهش می‌یابد.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: اگر امروز ما شاهد آن هستیم که سفره‌ها تهی از نعمت الهی شده به دلیل ناسپاسی به نعمتهایی است که خداوند به ما عنایت کرده است.

وی درباره عدم شکرگزاری از نعمتهای الهی و عذاب آخرت، عنوان کرد: عدم شکرگزاری گناه محسوب بوده و انسان در آخرت به سبب همین کوتاهی مجازات می‌شود و این مجازات به ترک این فریضه نمی‌ارزد.

امام جمعه شهرری با بیان اینکه شکر از مخلوق همانند شکر از خالق است، گفت: حجت الاسلام حجتی نیا شخص ناشناخته‌ای نیست ایشان سالها خالصانه به نظام اسلامی و جامعه خدمتهای بی شائبه‌ای داشتند و ما از ایشان نهایت سپاس را داریم.

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: ایشان به عنوان یک روحانی انقلابی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند:  انقلاب بمانید و انقلابی فکر کنید؛ مخلصانه انقلابی بودند و انقلابی عمل می‌کردند./202/813/ب1

 

ارسال نظرات