۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۴۴۳۷۴۸
مدیر مدرسه علمیه امام صادق ازنا:

تقویت برنامه های فرهنگی خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن است

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا با اشاره به نقش حوزه های علمیه در شکل گیری هویت فرهنگی، دینی و اخلاقی در جامعه، گفت: تقویت برنامه های فرهنگی خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمن است که باید مورد توجه حوزه های علمیه قرار گیرد.
تهاجم فرهنگی

حجت الاسلام عبدالله بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به دسیسه های غرب در جهت ترویج فرهنگ غربی و به بیراهه کشاندن نسل جوان، بیان داشت: با فرهنگ سازی و تقویت برنامه های فرهنگی باید جلوی گسترش هجمه های فرهنگ گرفته شود.

وی نقش حوزه های علمیه را در ترویج و تبیین فرهنگ و سبک زندگی اسلامی بسیار مؤثر دانست و افزود: با توجه به این که نوک پیکان دشمن به سمت جوانان است، باید قشر جوان را از دسیسه های دشمن آگاه ساخت.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا خاطرنشان کرد: با آگاه سازی جوانان و تبیین سبک زندگی اسلامی بین این قشر بسیاری از مشکلات فرهنگی برطرف می شود.

وی با یادآوری به نقش حوزه های علمیه در شکل گیری هویت فرهنگی و معنوی جامعه، بیان کرد: حوزه ها با تقویت فعالیت های فرهنگی در مصون سازی جامعه در برابر هجمه های فرهنگی غرب نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام بنیادی روحانیت را پاسدار اسلام و ارزشهای اسلامی دانست و گفت: هر طلبه در تقویت باورهای دینی، نشر فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه باید نسبت به وظایف خویش آگاه باشد.

وی خوب درس خواندن و شکوفایی تحصیلی طلبه ها را امری مهم در جهت انجام فعالیت تبلیغی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: طلاب برای نقش آفرینی در عرصه تبلیغ باید از فرصتهای تحصیلی که در اختیار دارند به خوبی بهره مند شوند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) ازنا با اشاره به اینکه هدف مدارس علمیه تربیت طلاب توانمند و نقش آفرین در عرصه تبلیغ است، یادآور شد: طلاب با فراگرفتن روشهای نوین تبلیغ و استفاده از فرصتها باید در جهت ایجاد تحولات فرهنگی و معنوی در جامعه گام بردارند.

شایان ذکر است، مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ازنا در استان لرستان، با دارا بودن بیش از 70 طلبه در سطح یک مشغول فعالیت است.

گفتنی است، با ارتقاء سطح علمی مدرسه علمیه امام صادق(ع) به سطح دو، به مناسبت سال تحصیلی جدید در سطح یک و دو طلبه می پذیرد./9459/203/ب2

ارسال نظرات