۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۴۴۳۶۳۷
کارشناس مسائل مذهبی:‏

انجام محرمات و فراموش کردن یاد خدا فقر و بدبختی را به همراه دارد

حجت الاسلام جمال انجام محرمات و دوری از یاد خدا را عامل فقر و بدبختی دانست و گفت: هرگز بین گناهان تفکیک قائل نشوید و گناهی را کوچک نپندارید چرا که خداوند متعال غیور و نسبت به همه گناهان حساس است.
خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جمال، کارشناس مذهبی حوزه علمیه، جمعه شب ‏در مسجد ‏امام هادی(ع) شاهین شهر، گفت: امام صادق(ع) در توضیح فرازی از دعای کمیل در رابطه با گناهانی که باعث نزول بلا می شوند، فرمودند: «گناهانی که سبب نزول بلا و بدبختی می شوند شامل ظلم و ستمگری است».

وی ادامه داد: «ظلم» با «بغی» تفاوت دارد، گناهی که مانع رسیدن انسان به فلاح و رستگاری می شوند بغی است، ظلم به معنی ستمهای کوچک نظیر غیبت و تهمت است که بدبختی به بار می آورند.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در فراز دیگر از دعای کمیل می خوانیم که خدایا گناهانی را که پرده عصمت و حیا را می درد بر ما ببخش، امام صادق(ع) فرمودند: «گناهی که پرده عصمت را می درد نوشیدن شراب است»، متأسفانه امروزه گناه شرب خمر کوچک و نادیده گرفته می شود و به دلیل کوچک شمرده شدن گناه آن، خطر فراگیر شدن آن زیاد است.

حجت الاسلام جمال بیان داشت: در قرآن کریم آمده است که هر کس که اهل شرب خمر باشد روز قیامت در جهنم به او «ماء حَمیم» داده می شود و هر وقت درخواست آب می کند این آب را به او می نوشانند که از دهان تا معده را می سوزاند. 

وی اظهار داشت: شراب و هر ماده مست کننده نجس است و نجاست آن با خون و ادرار و مدفوع هیچ تفاوتی نمی کند و برای کسی خوشایند نیست که این گونه نجاسات را بخورد، امام صادق(ع) در توضیح گناهانی که رزق را حبس می کنند، فرمودند: منظور از آنها گناهان منافی با عفت مانند زنا است.

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: متأسفانه بنیان خانواده ها به خاطر این گناه در حال از هم پاشیده شدن است، یکی از عوامل گسترش فقر و درماندگی در جامعه گناه زنا است که تنگی رزق و روزی را به همراه دارد.

حجت الاسلام جمال گفت: هر کس که در زندگی از یاد خدا روی گردان شود و محرمات را انجام دهد به زندگی و معیشت سخت و دشوار دچار می شود، هرگز بین گناهان تفکیک قائل نشوید و گناهی را کوچک نپندارید و با خدا این گونه معامله نکنید که من فلان گناه را مرتکب شدم که عقوبت آن کمتر از گناه دیگر است، خداوند متعال غیور و نسبت به گناهان حساس است./869/202/ب2

ارسال نظرات