۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۴۳۱۲۷
آبت الله مجتهد شبستری:

ضرورت جهاد علمی در عرصه اقتصاد کشور/ جهاد علمی نمونه ای روشن از جهاد در راه خدا

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر جهاد علمی در عرصه اقتصادی و صنعت کشور، گفت: ما باید سعی کنیم از جهات علمی و صنعتی به خودکفایی دست پیدا کنیم.
آیت الله مجتهد شبستری، مسئولین، کارکنان، استادان و دانشجویان جهاد دانشگاهی؛

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، پیش از ظهر امروز در جمع مسؤولان و کارکنان جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه جهاد علمی نمونه ای روشن از جهاد در راه خدا است، اظهار داشت: یکی از مصادیق بارز جهاد، جهاد علمی است.

وی با تأکید بر ارتباط میان دانشگاه و صنعت در صنعتی کردن علم، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی پلی میان دانشگاه و صنعت است تا محصولات علمی بتواند به محصولات صنعتی مبدل شود، از این رو جهاد دانشگاهی باید روز به روز با توجه به شرایط کنونی کشور در کار خود بیشتر از گذشته تلاش کند.

امام جمعه تبریز با اشاره به پیشرفت علمی کشور بعد از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال های اخیر، تشکیل پژوهشکده رویان و موفقیت در عرصه سلولهای بنیادی و ناباروری از توفیقات علمی ارزشمند دانشمندان ایرانی است که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و مشکلات اقتصادی و فرهنگی، افزود: جهاد دانشگاهی باید در رشته‌های فنی، صنعتی، دینی، قرآنی و اقتصادی پیشرفت روزافزون داشته باشد، تا بتواند هم در عرصه های اقتصادی موفق عمل کند و هم در عرصه‌های فرهنگی مؤثر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با دو مقوله جهاد و علم در تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکلات اقتصادی کشور، رکود و بیکاری تأثیرگذار عمل کند، اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی راهکار حل مشکلات کشور است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره رابطه علم و صنعت، خاطرنشان کرد: رابطه علم و صنعت باید به مرحله عمل برسد و سبب روان شدن تولید و صادرات محصولات مرغوب شود تا شاهد رونق اقتصادی در عرصه های مختلف و رفع مشکلات کشور باشیم.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تأکید بر جهاد علمی در عرصه اقتصادی و صنعت در استان، تصریح کرد: ما باید سعی کنیم از هر جهت علمی و صنعتی به خودکفایی دست پیدا کنیم و آذربایجان در این عرصه نیز باید از اولین ها باشد./854/202/ب2

ارسال نظرات