۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۴۲۶۶۶
آیت الله طبرسی عنوان کرد؛

معضلات فرهنگی کشور، نتیجه عدم تحقق دغدغه های رهبری در حوزه فرهنگ

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به دغدغه های متعدد رهبر معظم انقلاب نسبت به وضعیت فرهنگی کشور، بر توجه مدیران و مسؤولان فرهنگی کشور نسبت به این دغدغه ها تأکید کرد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست فعالان امر به معروف و نهی از منکر استان بر ضرورت توجه جدی به مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر واجب الهي را جدي بگيريم و عمل جدي به انجام آن داشته باشيم همه آسيب ها برطرف خواهد شد.

 

وی، عدم توجه جدی به این فریضه الهی را مهم ترین عامل گسترش آسیب های فرهنگی و اجتماعی در کشور دانست و افزود: براي حل آسيب هایی که امروز در جامعه اسلامی داریم امر به معروف و نهی از منکر تنها نسخه شفابخش برای این آسیب ها است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت وحدت و همدلی آحاد جامعه در احياي امر به معروف و نهي از منكر تاكيد كرد و گفت: در عمل به اين فريضه اگر بسیج عمومی و وحدت همه نهادها و دستگاه های اجرایی نباشد نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

 

امام جمعه ساری به تبيين شيوه هاي اجرايي امر به معروف و نهي از منکر پرداخت و گفت: مهمترين، بهترين و کاربردي‌ترين شيوه امر به معروف و نهي از منکر، شيوه عملي است، يعني ما با رفتار خود بتوانيم ديگران را ارشاد کنيم.

 

وی از ديگر روش هاي امر به معروف و نهي از منکر، به ايجاد فضاي مناسب امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و گفت: بايد افرادي را تربيت کنيم که بتوانند به صورت صحيح افراد را امر به معروف و نهي از منکر کنند و استفاده از تشويق به جاي تنبيه در ايجاد اين فضا مؤثر است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که اقدامات در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه ای باشد تا عمل به آن از درون خود مردم بجوشد، تصریح کرد: براي شتاب در عملياتي شدن احياي امر به معروف و نهي از منكر در محيط هاي تخصصي بايد همه دستگاه هاي مرتبط پاي كار آمده و مشاركت فعالانه داشته باشند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به اين كه در محيط هاي تفريحي گردشگري بايد فضاي فرهنگي ديني گسترش داده شود تا عمل به امر به معروف و نهي از منكر موثر قرار گيرد، افزود: متأسفانه برخی ها در کشور با اجرای دقیق و صحیح این فریضه دینی مخالفت دارند و همین مسأله موجب تعلل در اجرای دقیق آن شده است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان بر ضرورت پرهیز از برخورد سیاسی با مسأله امر به معروف و نهی از منکر در کشور تأکید کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه مهم دینی که از سوی پیامبر و ائمه معصومین(ع) تأکید شده به همین دلیل نباید درگیر بازی های سیاسی شود.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که نگاه سیاسی و حزبی به این فریضه دینی موجب کمرنگ شدن آن در جامعه شده است، خاطرنشان کرد: تنها راه واکسینه کردن جامعه دینی از معضلات و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نهادینه کردن این فرهنگ و فریضه مهم دینی در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که راه دستيابي به تقوا، امر به معروف و نهي از منکر است، زيرا دستيابي به امنيت اجتماعي در گرو امر به معروف و نهي از منکر است، گفت: زماني که افراد جامعه با منکرات آشنا شوند و معروفات دين را بشناسند به اصلاح خود خواهند پرداخت و این فریضه دینی زمينه ساز اعمال نيک در دين و پاک کننده کارهاي زشت هستند.

 

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مازندران، افزود: ما در حکمت نظری مشکلی نداریم اما در حکمت عملی مشکلات فراوانی داریم که نمی دانیم چه طور آن را معالجه کنیم.

 

امام جمعه ساری با بیان این که باید از همه ظرفیت ها در جهت گسترش مبانی دینی در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: هر فردی که در این باره احساس تکلیف و وظیفه می کند به میدان بیاید و کسانی که در این باره کوتاهی می کنند باید نزد پروردگار خود پاسخگو باشند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که فرهنگ دینی ما از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید این فرهنگ ارزشمند و اثرگذار را به آیندگان منتقل کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی، احکام ناب و ارزشمند الهی در بخش های مختلف جامعه نهادینه شده است، تصریح کرد: اما این به آن معنا نیست که ما مطلق شدیم و به اهدافمان رسیدیم و نباید آن را ساده بگیریم که اگر کمرنگ شود، همه چیز ما چه فرهنگ چه اقتصاد و حتی ارزش های خانوادگی و سبک زندگی که مدنظر مقام معظم رهبری است از بین خواهد رفت.

 

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به دغدغه های متعدد مقام معظم رهبری نسبت به وضعیت فرهنگی کشور، بر توجه مدیران و مسؤولان فرهنگی کشور نسبت به این دغدغه ها تأکید کرد و گفت: اگر امروز شاهد برخی معضلات و مشکلات فرهنگی در کشور هستیم به دلیل عدم تحقق رهنمودهای رهبری در حوزه فرهنگی است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه امروز سواحل دریا و مناطق گردشگری ما از لحاظ فرهنگی به هیچ عنوان شرایط خوبی ندارد، گفت: دستگاه های دینی و فرهنگی باید برای حل این بحران فرهنگی فکری کنند تا  بیشتر از این شاهد ولنگاری های فرهنگی نباشیم.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه عده ای به بهانه استفاده از مواهب طبیعی ناهنجاری های فرهنگی را برای مردم و خانواده های مؤمن و متدین این منطقه به ارمغان می آوردند، بیان داشت: باید با هر گونه عوامل ضد فرهنگی در سواحل دریا و مناطق گردشگر پذیر برخورد قانونی شود./950/202/ب2

ارسال نظرات