۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۴۴۱۹۸۲
امام جمعه قلعه گنج:

تقوا پیشگی از ارزشمندترین منزلتها برای دختران جامعه اسلامی است

امام جمعه قلعه گنج با بیان اینکه تقوا پیشگی از ارزشمندترین و والاترین منزلتها برای دختران جامعه اسلامی است، گفت: از دیگر اوصاف دختران حجاب و پوشش مناسب است اصل حجاب و پوشش برای زنان صرف نظر از مقدار و چگونگی آن و پرهیز از ظاهر شدنشان در انظار نامحرمان بدون پوشش مناسب، سیره مستمر و قطعی مسلمانان از صدر اسلام تا عصر حاضر است.
دهه كرامت،‌ ميلاد حضرت معصومه و امام رضا

حجت الاسلام احمد نجنو امام جمعه قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: از اوصاف و ویژگیهای زن نمونه و شایسته، یاد بسیار و پیوسته خداوند، در زندگی است و خداوند این صفت را از نشانه های مؤمنان راستین برشمرده است.

 

وی بیان کرد: ایمان به همراه انجام عمل صالح لازمه جداناپذیر ایمان دینی و مهم ترین صفت زن نمونه و ویژگی بانوان شایسته در نگاه وحی است و بررسی آیات قرآن به ما می فهماند که ایمان توأم با عمل صالح، سرمایه اصلی بشر برای نیل به قله رفیع سعادت و نیک بختی در دنیا و آخرت است.

 

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: دختران جامعه اسلامی باید در مسیر زندگی خود الگویی شایسته را برای خود انتخاب کنند و چه الگوی بهتر از حضرت معصومه (س) و حضرت فاطمه(س) که خود الگوی تمام بشریت است و می طلبد در این راستا دختران و بانوان جامعه اسلامی از آنان الگو بگیرند.

 

امام جمعه قلعه گنج خاطرنشان کرد: تقوا یکی از کرامات بسیار بزرگ حضرت معصومه(س) است که امام صادق(ع) درباره شخصیت این بانوی بزرگوار که هنوز متولد نشده است از آینده روشن آن حضرت خبر می دهد و این نشان می دهد جایگاه دختران در جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه نگاه جامعه غربی به شخصیت دختران و زنان نگاه ابزاری است، یادآور شد: جامعه اسلامی اینچنین نگاهی به آنان ندارد بلکه زن را مقدس شمرده است و با توجه به اینکه دختران نیمی از جامعه را تشکیل می دهند اگر بخواهند به کمال و سعادت دست یابند باید در زندگی خود از حضرت فاطمه(س) و بانوی بزرگواری همچون حضرت معصومه(س) الگو بگیرند.  

 

حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: ایمان به همراه انجام عمل صالح لازمه جداناپذیر ایمان دینی و مهم ترین صفت زن نمونه و ویژگی بانوان شایسته در نگاه خدا است و بررسی آیات قرآن به ما می فهماند که ایمان توأم با عمل صالح، سرمایه اصلی بشر برای نیل به قله رفیع سعادت و نیک بختی در دنیا و آخرت است.

 

امام جمعه قلعه گنج یادآور شد: زن نمونه و شایسته از منظر قرآن، زنی است عفیف و پاکدامن و بانویی است که هر نوع آلودگی، پلیدی و زشتکاری پاک و منزه باشد.

 

حجت الاسلام نجنو در ادامه به تبیین زن نمونه و شایسته از دیدگاه قرآن کریم پرداخت و افزود: زن نمونه از دیدگاه قرآن کریم، زنی است با تقوی که آن را در تمامی عرصه های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی مراعات می کند.

 

وی ابراز کرد: تقوا پیشگی از ارزشمندترین و والاترین منزلت ها برای دختران جامعه اسلامی است و از دیگر اوصاف دختران حجاب و پوشش مناسب است اصل حجاب و پوشش برای زنان صرف نظر از مقدار و چگونگی آن و پرهیز از ظاهر شدنشان در انظار نامحرمان بدون پوشش مناسب، سیره مستمر و قطعی مسلمانان از صدر اسلام تا عصر حاضر است./302/9709/ب1

ارسال نظرات