۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۹۰۳
امام جمعه میانه:

شهدا آبروی نظام اسلامی ایران هستند

حجت الاسلام حامدی گفت: شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت؛ مایه عزت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.
تشییع شهدا در میانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه شهرستان میانه امروز در مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز در امنیت و آرامش کامل به سر می بریم؛ مرهون مجاهدت دلیرمردانی است که برای حفظ نظام از جان خود مایه گذاشتند.


وی با بیان این‌که شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت؛ مایه عزت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان کرد: اداره راه شهدا و عمل به وصیت‌نامه ایشان تنها وظیفه ما در عصر حاضر است؛ شهدا چیزی جز ولایت‌مداری و عمل به دستورات الهی از ما نخواسته‌اند.


مدیرکل مدارک علمی حوزه های علمیه کشور با اشاره به این‌که تداوم انقلاب اسلامی ایران تنها با فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ممکن خواهد بود، گفت: دشمنان نظام با آگاهی از این حقیقت؛ همواره به دنبال فراموش مرام و مکتب شهدا بوده اند، غافل از این‌که راه شهدا را امروز فرزندان ملت در عراق و سوریه دنبال می کنند.


همچنین جعفر غیابی، فرمانده سپاه ناحیه میانه در سخنانی شهدای دفاع مقدس را رهروان واقعی اباعبدالله الحسین(ع) دانست و ضمن تقدیر از حضور گسترده مردمی در این حرکت بزرگ فرهنگی و معنوی، اظهار داشت: امروز شهدا آمده اند تا بگویند، وقت بی تفاوتی ها و سکوت نیست، باید برای اصلاح جامعه همه وارد صحنه شوند.


وی با اشاره به توطئه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان اسلام و تشیع؛ خواستار بصیرت و ولایت‌مداری مردم شد و خاطرنشان کرد: هوشیار باشیم که استخوان های ترک خورده شهدا آمده اند تا واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه اسلامی ما احیا کنند.


فرمانده سپاه میانه با بیان این‌که همه باید مکتب شهدا را الگوی خود قرار دهیم، اضافه کرد: این شهدا برای حمایت از ولایت فقیه پ، دفاع از ارزش ها و باورها و پاسداری از انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و این وظیفه ماست که ادای دین کرده و در راه تحقق اهداف والای این شهدا تلاش کنیم.


گفتنی است، همزمان با سالروز شهادت رئیس مکتب جعفری، مردم شهید پرور میانه، پیکر مطهر این 2 شهید را از مقابل سپاه میانه تا آستان مقدس حضرت امامزاده اسماعیل(ع) با نوحه خوانی و سینه زنی همراهی کردند و با برپایی مراسم عزاداری و سوگواری، نشان دادند که همواره پیروان راستین شهدا و ولایت هستند./202/935/ب1

ارسال نظرات