۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۴۰۳۴۵
استاندار آذربایجان شرقی:

کلید انتخابات ۹۶ زده شد/ عده ای مرتب بر طبل ناامیدی می‌زنند

جبارزاده بیان این که عده ای مرتب بر طبل ناامیدی می‌زنند که برجام حاصلی نداشت، گفت: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری بهتر از توافق برجام امید را به دل مردم بازگردانیم.
جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه از امروز کلید انتخابات سال 96 زده خواهد شد، اظهار داشت: با همیاری و همکاری فرمانداران و راهنمایی‌های مهندس مقیمی برنامه‌ریزی‌های لازم زده خواهد شد.

 

وی با اشاره به ارائه گزارش ویژه از آذربایجان شرقی به ریاست‌جمهور در روز گذشته، ابراز داشت: با توجه به شرایط استان در زمان اخذ استانداری آذربایجان شرقی، که در سال 92 استان از نظر شاخص‌های امنیتی، کار، مشاغل و کشاورزی در شرایط مطلوبی نبود.

 

جبارزاده با بیان اینکه استان در شرایط بدی قرار داشت و در شهرستان مرند به خاطر عملکرد مؤسسات مالی صندوق فرهنگیان مرند 6 ماه نیروی انتظامی مرند در کف خیابان‌ها بودند، ادامه داد: همچنین در تبریز کارخانه‌هایی شش ماه حقوق کارگران را پرداخت نکرده بودند.

 

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای بحرانی به میزان کمی رسیده است، ادامه داد: امید است به کمک یک‌ یک مدیران استان مشکلات استان حل شود، کارخانه تولیدکننده بیل مکانیکی که  700 دستگاه تولید می‌کرد به دو دستگاه رسیده بود که در هفته گذشته تعیین تکلیف شد، انشا الله شاهد حل مشکل ماشین‌سازی بخش دولتی و تبریز کف از بخش خصوصی خواهیم بود.

 

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به شرایط امنیتی استان در سال 92، ادامه داد: در شرایط اخذ استانداری شاهد اتفاقات ناگواری در استان بودیم، موزه شهر مورد سرقت قرار گرفت، دستگاه خاص و منحصر به‌ فرد از دانشگاه تبریز ربوده شد، به‌ طوری‌ که دو سال این شهر را گشتیم اما دستگاه پیدا نشد.

 

وی بابیان اینکه امروز استان به یک استان نمونه امنیتی مبدل شده است، تصریح کرد: ما در حوزه صنعتی و کشاورزی ادعای رفع همه مشکلات را نداریم،  ولی دارای برنامه هستیم و در این دولت تدبیر و امید تلاش داریم با تدبیر مشکلات مردم را حل کنیم و به مردم امید را هدیه دهیم.

 

جبارزاده با اشاره به عملکرد فرمانداران در طول آغاز به کار دولت یازدهم، ادامه داد: شاه‌بیت اقدامات فرمانداری‌ها افتتاح‌های مختلف در استان برای خدمت به مردم است، با وجود محدودیت اعتبارات دولتی شهرداری‌های استان پروژه‌های با هزینه‌های بالغ‌ بر 2 میلیارد تومان را اجرا کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی در سال 94 به میزان 200 میلیارد تومان بود با 50 درصد تخصیص، ادامه داد: با وجود وجه 200 میلیاردی، 360 میلیارد به شهرداری و دهیاری‌ها کمک شد، رقم پروژه‌های 3 سال دولت بالای 2 هزار میلیارد تنها از سوی شهرداری‌ها بود.

 

استاندار آذربایجان با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری خارجی و جذب آن و برکات برجام، ادامه داد: با وجود اینکه مخالفان دولت مرتب بر طبل ناامیدی می‌زنند که برجام حاصلی نداشت، شهرداری تبریز بعد از برجام 2500 میلیارد قرارداد با سرمایه‌گذاران خارجی امضا کرده است.

 

وی با بیان اینکه امید به توافق برجام بسیار است تا از ظرفیت‌های برجام در عمل شیرینی آن را بچشیم و حاصل آن را بتوانیم ملموس و بهینه تقدیم کنیم، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با بهره‌گیری بهتر از توافق برجام امید را به دل مردم بازگردانیم.

 

جبارزاده با اشاره به عملکرد ویژه استان در سال 95 بر اساس بیانات رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: در سال اقتصاد مقاومتی ستاد عاشورای اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال تأسیس شد و در مرند و در واحدهای تولیدی فعال بودیم.

 

وی افزود: 53 جلسه کارگروه ستاد رفع موانع تشکیل‌ شده است، که نتیجه آن  190 مورد تصمیم در مورد رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در حوزه کشاورزی و صنعتی بوده است، همه صنعتگران بر این باورند که کارگزاران دولت با تمام وجود در خدمت تولید خدمات و صادرات هستند.

 

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: قول می‌دهیم مصمم در پایان سال به‌ جای شرمندگی بر لبان رهبر انقلاب لبخند را ببینیم و مشکل جوانان بیکار در استان حل شود، با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  تلاش داریم واحدهایی تولیدی بازگشت به تولید مجدد و چرخه تولید را داشته باشند.

 

استاندار آذربایجان شرقی در سال ۹۵ منتظر اختصاص بودجه دولتی نبوده‌ایم، گفت: بخش خصوصی خود پیگیر پروژه‌های عمرانی بوده و این طرح‌ها هیچ‌گاه تعطیل نشدند، امیدواریم با عملکرد قابل‌ قبول مدیران استانی، این استان را الگویی برای تمامی استان‌ها در اقتصاد مقاومتی قرار دهیم.

 

گفتنی است، شورای اداری استان با حضور حجت الاسلام هاشم هاشم زاده هریسی نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، ساعی نماینده مردم تبریز و برخی از نمایندگان استانی، بخشداران و فرمانداران استان همراه بوده است./854/202/ب2

ارسال نظرات