۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۴۰۲۰۰

برنامه امتحانات آموزش غيرحضوری حوزه اعلام شد

اداره آموزش غیرحضوری حوزه های علمیه، برنامه امتحانات نيمسال دوم سال تحصيلي 95- 94 (شهريور 1395) آموزش غيرحضوری حوزه‌های علميه سراسر كشور را اعلام کرد.
امتحانات حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اداره آموزش غیرحضوری حوزه های علمیه، برنامه امتحانات نيمسال دوم سال تحصيلي 95- 94 (شهريور 1395) آموزش غيرحضوری حوزه‌های علميه سراسر كشور  را اعلام کرد.
 

براساس این گزارش، زمان انتخاب درس طلاب دوره آموزش غیر حضور برای شرکت در امتحانات نیم سال دوم تحصیلی از 1 تا 10 مرداده ماه خواهد بود و زمان برگزاری امتحانات از 15 تا 18 شهریورماه به مدت 4روز و مطابق با برنامه امتحانی انجام خواهد گرفت.
 

این گزارش حاکی است، مقدار ساعت آزمون برای انتخاب درس، فقه و اصول 90 دقیقه و سایر دروس 60 دقیقه اعلام شده است.
 

این گزارش می افزاید، انتخاب درس ها و همچنین شرکت در امتحان، در مدرسه غیرحضوری در سامانه معاونت آموزش حوزه به عنوان محل تحصیل طلبه شناخته می شود؛ بنابراین متحان خارج از آن خلاف ضابطه و باطل است.
 

شرکت در امتحانات منوط به ثبت نام در دوره غیرحضوری، انتخاب درس مطابق آیین نامه و نیز نهایی شدن انتخاب درس توسط مدیریت استان است.
 

حضور در امتحانات هر نیم سال مطابق ضوابط برای تمامی طلاب عضو آموزش غیرحضوری الزامی است و در صورت غیبت و یا انصراف از جلسه امتحان، نمره صفر منظور خواهد شد.
 

طلبه فقط مجاز به شرکت در امتحان دروسی که برای دوره غیرحضوری شهریور 95 در سامانه نجاح انتخاب کرده است و شرکت در امتحان برخلاف ضوابط موجب بطلان امتحان است.
 

حداقل نمره قبولی در تمامی امتحانات غیرحضوری 12 است و امکان استفاده از تک ماده وجود ندارد.
 

طلاب فقط مجاز به شرکت در محل آزمون تعیین شده از طرف مدیریت استان محل تحصیل خود هستند.
 

 زمان امتحانات فقه و اصول 90 دقیقه و غیر آن 60 دقیقه اعلام شده و طلاب لازم است حداقل 20 دقیقه قبل از شروع امتحان در جلسه حاضر باشند.   
   
                                       
شرکت در امتحان بدون انتخاب درس در سامانه و یا شرکت در محل آزمونی غیر از محل تحصیل مشخص شده در سامانه معاونت آموزش حوزه، بر خلاف ضابطه بوده و موجب بطلان امتحان است.  

 

در استان هایی که امتحان به صورت متمرکز و یا خارج از محل تحصیل طلبه برگزار می شود، تعیین محل آزمون و اطلاع رسانی آن به طلاب، به عهده مدیریت محترم استان ها است./917/ت302/ی

ارسال نظرات