۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۴۰۰۶۸
رییس کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم:

ورزش حوزه دارای برنامه منسجم و منظم شود

حجت الاسلام گرمابدشتی خواستار توجه ویژه مدیر جدید حوزه‌های علمیه به امر ورزش شد و گفت: حوزه علمیه باید همانند دانشگاه‌ها و مدارس، برنامه منسجم و منظمی برای ورزش دانش آموختگان خود داشته باشد.
حجت الاسلام محمد گرمابدشتی

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت ورزش طلاب و سلامتی جامعه روحانیت اظهار داشت: خوشبختانه جامعه طلاب، جامعه ورزشی و جوانی دارد که حوزههای علمیه باید شرایط ورزش را برای فعالیت این قشر فراهم کند.

 

رییس کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم ابراز داشت: از مدیر جدید حوزه علمیه انتظار میرود که طبق فرمایشات ائمه معصوم(ع) به ورزش بها داده شود؛ امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی میفرمایند که خداوندا سلامتی در جسم و توانایی در بدن به من عطا فرما.

 

وی بیان داشت: امروز طلاب جوانی داریم که باید ورزش را در اولویت قرار دهند؛ رهبر معظم انقلاب تحصیل، تهذیب و ورزش را راه پیشرفت انسان میدانند؛ اگر ورزش نباشد فرتوتی و افسردگی به دنبال خواهد داشت.

 

حجت الاسلام گرمابدشتی گفت: باید ساختاری برای ورزش طلاب فراهم شود و این ساختار در حدی باشد که به اندازه درس و بحث آنها حائز اهمیت باشد؛ در ادارات حوزوی نیز باید معاونتهای ورزشی راه اندازی شود.

 

وی با اشاره به قسمتی از دعای کمیل با این مضمون که خداوندا اعضا و جوارحم را برای خدمت به خودت قوی و آماده گردان، اظهار داشت: انسان بدون سلامتی نمیتواند دنبال تحصیل و تهذیب و خدمت در راه اسلام باشد.

 

رییس کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم تأکید کرد: انتظار این است که یک ساختار برنامه ریزی شده برای ورزش طلاب تهیه شود و آیت الله اعرافی باید ورزش را اضافه بر تحصیل و تهذیب، مورد توجه ویژه قرار دهد.

 

وی با اشاره به این که برخی تصور میکنند که فقط اسب سواری، تیر اندازی و دومیدانی مورد توجه ائمه(ع) است، گفت: حدیثی از امام صادق(ع) در بحارالانوار هست که می فرمایند که شبی پیامبر اکرم(ص) به خانه حضرت فاطمه(س) وارد شده و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نیز همراه ایشان بودند.

 

حجت الاسلام گرمابدشتی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) خطاب به حسنین(ع) فرمودند که برخیزید و کشتی بگیرید؛ این حدیث بیانگر این مطلب است که هر ورزشی که به انسان سلامتی و آمادگی میدهد، مورد سفارش اسلام است.

 

وی ابراز داشت: مدیر جدید حوزه علمیه باید با جامعه ورزشی طلاب یک جلسه داشته باشد تا طلاب جوان ورزشکار با یک برنامهریزی دقیق در عرصههای ورزشی پیشرفت کرده و طلاب دیگر نیز به سمت ورزش سوق پیدا کنند.

 

رییس کمیته اخلاق هیأت فوتبال استان قم افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این است که حوزه علمیه باید همانند دانشگاه ها و مدارس، برنامه منسجم و منظمی برای ورزش دانش آموختگان خود داشته باشد و طبق یک برنامه زمانبندی مشخص عمل کند تا امر مهم ورزش در حوزه علمیه، گسترش روز افزون داشته باشد./840/ت302/ی

ارسال نظرات