۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۴۳۹۸۰۰
فرمانده سپاه کربلا:

پرورش طلاب انقلابی مانع نفوذ دشمن می‌شود

فرمانده سپاه کربلا به مسأله نفوذ دشمن اشاره کرد و با بیان این که تنها با بسیج مردمی است که می توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، گفت: پرورش طلاب انقلابی مانع نفوذ دشمن به کشورمان خواهد شد.
فرمانده سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار حسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا امروز در نشست مدیران مداس علمیه استان بر ضرورت حضور در صحنه روحانیت تأکید کرد و گفت: انقلاب اسلامی با حضور مستمر روحانیت به پیروزی رسید و امروز نیز رمز ماندگاری انقلاب تداوم این حضور است.

 

وی با بیان این که در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی روحانی نقش اساسی را عهده دار بوده است، افزود: هر گاه توجه روحانیت به این حضور و نفش آفرینی بیشتر باشد جامعه از یک نشاط دینی و انقلابی خاصی برخوردار خواهد شد.

 

فرمانده سپاه کربلا با تأکید بر این که با حضور کمرنگ روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب خطر تحریف انقلاب و تبدیل شدن انقلاب به غیر خود وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز آن نقش جدی و اساسی که از روحانیت در همه صحنه ها مورد انتظار بوده محقق نشده است.

 

بابایی، تبیین اندیشه های اسلام ناب در جامعه را رسالت مهم روحانیت دانست و با بیان این که امروز مدارس علمیه باید به مرکز فرماندهی عملیات دفاع از اندیشه های ناب و مقابله با اندیشه های انحرافی تبدیل شوند، تصریح کرد: طلاب و روحانیان در شرایط امروز باید آشنا به مبانی علمی باشند تا بتوانند پاسخگوی شبهات و انحرافاتی که امروز در جامعه به وجود آمده باشند.

 

وی با بیان این که جبهه انقلاب اسلامی جبهه حق است، گفت: 45 کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیرغم همه اختلافاتی که با هم داشتند بر علیه ایران اسلامی با هم متحد شدند و با کشورمان وارد جنگی نابرابر شدند اما در برابر ملت ایران شکست خوردند.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که دشمنان انقلاب پس از ناکامی و شکست در جنگ نظامی امروز وارد یک جنگ فرهنگی، سیاسی، علمی و اقتصادی با کشورمان شده اند، افزود: مقام معظم رهبری چندین سال است در همه سخنرانی خود به مسأله هجمه های فرهنگی دشمن تأکید می کنند، اما متأسفانه بعضی ها در کشور نسبت به این مباحث مهم بی توجهی کردند که اثرات همان بی توجهی ها امروز به معضلات گسترده فرهنگی در کشورمان موجب شده است.

 

بابایی، لباس روحانیت را لباس سربازی امام زمان(عج) دانست و با تأکید براین که روحانیت انقلابی حافظ آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب است، تصریح کرد: روحانیت همواره عامل نشاط و تحرک مردم در صحنه های مختلف بوده است.

 

وی در ادامه سخنان خود به مسأله نفوذ دشمن اشاره کرد و با بیان این که تنها با بسیج مردمی است که می توان از نفوذ دشمن جلوگیری کرد، خاطرنشان کرد: پرورش طلاب انقلابی مانع نفوذ دشمن به کشورمان خواهد شد.

 

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که دشمن هر روز با شیوه های مختلف نفوذ به دنبال ضربه زدن به کشورمان است به پروژه مرجع سازی دشمن اشاره کرد و گفت: دشمن تلاش می کند با مرجع سازی و عالم سازی پروژه نفوذ خود را دنبال کند.

 

بابایی در ادامه سخنان به مسأله کمبود روحانی و طلبه در جامعه اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر چهار هزار مسجد در مازندران داریم که تنها هزار و 600 مسجد امام جماعت روحانی دارد، خاطرنشان کرد: امروز در همه برنامه های فرهنگی، سیاسی و ورزشی نیاز به روحانیت داریم.

 

وی حضور روحانیت در برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی را ضروری دانست و تصریح کرد: برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه باید شاهد حضور مستمر و اثرگذار طلاب و روحانیان در جامعه به ویژه برنامه های فرهنگی باشیم.

 

فرمانده سپاه کربلا با تأکید براین که امروز حضور روحانیت حتی در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها نیز احساس می شود، گفت: ارتباط چهره به چهره یک روحانی با نسل جوان ما می تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کرد.

 

بابایی اردوهای جهادی را یکی از برنامه های مهم مجموعه سپاه دانست و با تأکید براین که حضور یک طلبه و روحانی در هر اردوی جهادی ضروری است، افزود: امسال هزار اردوی جهادی استان برگزار می شود که حضور یک طلبه و روحانی در این اردوهای جهادی یک ضرورت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی تصمیات دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی خنثی است، ادامه داد: محور اصلی اقتصاد مقاومتی مردم هستند و دولت محور نیست.

 

بابایی بر ضرورت تبیین صحیح مسأله اقتصاد مقاومتی از روحانیت در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر این موضوع مهم از سوی روحانیت به خوبی در جامعه تبیین شود بخش اعظمی از جنگ اقتصادی ما جلو خواهد رفت.

 

فرمانده سپاه کربلا با بیان این که دشمن به دنبال نابود کردن انقلاب اسلامی از راه اقتصادی است، ادامه داد: امروز روحانیت باید جهاد کبیر را برای عموم جامعه به خوبی تبیین کند./202/950/ب1

ارسال نظرات