۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۳۹۷۸۶
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی خبر داد؛

شرکت ۴۷۲ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در تربت حیدریه

سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی از روز 16 مرداد ماه به مدت 3 روز در بقعه متبرکه بی بی حسنیه برگزار می شود.
حجت الاسلام جمال ایزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری سی و نهیمن دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در تربت حیدریه اظهار کرد: بدون شک همه آنانی که فراهم کننده ی زمینه مسابقات و فرهنگ قرآنی باشند، از فیض معرفت های دینی بهرمند خواهند بود و در سلک متقین قرار خواهند گرفت.

 

وی ادامه داد: به عبارتی هرکسی که قدمی در راستای قرآن و اهداف قرآنی بردارد، جسم و روح خود را بهره مند خواهد کرد، همچنین یکی از سیاست های اداره اوقاف برآن است که روند مسابقات هرسال در یک شهرستان استان برگزار شود.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که هدف صرفا برگزاری مسابقه نیست، تصریح کرد: بدون شک بعد فرهنگی مسابقات به مراتب ارزش و اهمیت بیشتری دارد و این دست کارهای فرهنگی و قرآنی بایستی نمود بیشتری پیدا کند.

 

معاون فرهنگی اداره اوقاف خراسان رضوی با بیان این که مسابقات از تاریخ ۱۵ مرداد ماه شروع و پذیرش از ظهر جمعه آغاز خواهد شد، خاطر نشان کرد: عصر روز جمعه  15 مرداد ماه در قطعه بی بی حسنیه تربت حیدریه افتتاحیه صورت خواهد گرفت.

 

وی با بیان این که مسابقات در روز های شنبه ۱۶مرداد، یکشنبه ۱۷ مرداد، دوشنبه ۱۸ مرداد انجام میگیرد و اختتامیه مراسم دوشنبه، هجدهم مرداد برگزار میشود، افزود: مکان برگزاری اختتامیه مراسم متعاقبا اعلام می‌شود.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که با توجه به برگزاری مسابقات در شهرستان تربت حیدریه جلسه ای با حضور حجت الاسلام عصمتی، امام جمعه محترم شهرستان حاج آقای عصمتی و حسن فتحی نیا، فرماندار محترم شهرستان در تاریخ ۲۸تیر ماه برگزار شد، اظهار کرد: نشست هم اندیشی با فعالان قرآنی و داوران مسابقات نیز بعد از ظهر امروز در محل اداره کل اوقاف برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف خراسان رضوی با بیان این که کارگاه آموزشی تحت عنوان جلسه توجیهی با حضور اساتید خبره برای راهیافتگان برگزار میشود، یادآور شد: این کارگاه آموزشی برای آقایان در روز جمعه ۸ مرداد ماه و برای بانوان در روز شنبه ۹ مرداد ماه برگزار خواهد شد. ارسال نتایج مسابقات نیز در تاریخ ۱۹ مرداد ماه۹۵ صورت می گیرد.

 

حجت الاسلام ایزدی با بیان این که اعزام کشوری مسابقات برادران در هفته آخر مهرماه و برای خواهران در هفته اول آبان ماه خواهد بود، افزود: تعداد راه یافتگان به مسابقات استانی ۴۷۲ نفر بوده که متشکل از ۲۲۴خانم و ۲۴۸ اقا بوده و تعداد کلی ثبت نامهای شرکت کنندگان در مسابقات به صورت سامانه ای و حضوری ۲۵۰۰۰ نفر بوده است.

 

گفتنی است؛ سی و نهمین دوره از مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی از روز 16 مرداد ماه به مدت 3 روز در بقعه متبرکه بی بی حسنیه برگزار می شود./864/202/ب3

ارسال نظرات