۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۴۳۹۳۳۴
در حرم حضرت معصومه تبیین شد؛

خصوصیاتی که علی بن مهزیار را از دیدن امام زمان محروم کرد

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که امام زمان(عج) طبیب دوار است و به دنبال مریض می گردد، گفت: در دیداری که امام زمان(عج) با علی ابن مهزیار داشتند تکبر، دنیا طلبی و قطع رحم را مانع دیدار او با خود دانستند.
حسن نوراللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن نوراللهی، مبلغ حوزه علمیه قم، امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با بیان این که یکی از سؤالهای روز قیامت این است که مال خود را از کجا آورده ای و در کجا خرج کرده ای گفت: کسانی که همین سؤال را باور دارند چگونه می تواند سیگار بکشند و در قیامت با سربلندی بگویند که روزی این قدر پول سیگار داده ام.

 

زمینی که در آن ذکر خدا می شود به زمین های دیگر فخر می فروشد

وی با بیان این که اعمال انسان در جامعه تنها مربوط به خود او نیست، افزود: یکی از شاهد های روز قیامت زمین است که شهادت می دهد که در این مکان فلانی گناه انجام داد و به اذن خدا زمین به سخن می آید؛ پیامبر(ص) به ابوذر فرمود هر روز زمین ها با هم سخن می گویند و آن زمینی که در آن ذکر خدا گفته شود به زمین های مجاور فخر می فروشد.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از شاهدان روز قیامت ائمه معصومین(ع) هستند، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) بنا بر آیات قرآن شاهد اعمال انسان هستند؛ عالمی در مشهد گفت من باید 40 روز در حرم امام رضا(ع) زیارت جامعه را بخوانم تا یک بار توفیق پیدا کنم جمال امام زمان(عج) را ببینم.

 

وی افزود: آن مرد گفت روز چهلم دیدم که در منزلی سر و صدایی است و یک نفر فوت کرده و یک انسان نورانی بالای سر آن میت است و بی اختیار وارد منزل شدم؛ آن فرد به من گفت این میت وقتی کشف حجاب شد هفت سال از خانه بیرون نیامد و اگر شما این گونه باشید ما خودمان به سراغ شما می آییم.

 

تکبر مانع دیدار امام زمان در دنیا است

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که با دعا نمی شود امام زمان(عج) را دید بلکه نیاز به عمل است، ابراز داشت: علی بن مهزیار که بعد از چهل روز توانست امام زمان(عج) ر ا زیارت کند امام زمان(عج) به او گفتند من بیست سال پیش منتظر تو بودم ولی خصلت هایی در تو بود که نمی توانستی من را ببینی و یکی از خصلت های بدی که در وجود تو بود این بود که خود را از دیگران بهتر می دانستی.

 

وی ابراز داشت : حضرت به علی بن مهزیار فرمودند که تو زیاد به دنبال دنیا بودی و این مانع دیدار من و تو شد، دنیا طلب بودن به معنی مال اندوزی نیست بلکه حتی اگر به دنبال امور بی ارزش دنیایی هم باشیم و از صف اول نماز جماعت ایستادن لذت ببریم هم دنیا طلبی است.

 

 قطع رحم حجابی بین انسان و امام زمان ایجاد می کند

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه ادامه داد: سومین دلیلی که حضرت به علی ابن مهزیار فرمود این بود که قطع رحم کرده بودی؛ یکی از اوصاف امام زمان(عج) این است که طبیب دوار است و دنبال مریض می گردد ولی برخی موانع باعث می شود بین ما و امام حجاب ایجاد شود.

 

وی یکی دیگر از شاهدان روز قیامت را فرشتگان و ملائکه عنوان و تصریح کرد: در روز قیامت با هر انسانی فرشته ای می آید و شهادت می دهد و این فرشته غیر از فرشته هایی است که در دنیا روی شانه های انسان اند و گناه و ثواب انسان را می نویسند.

 

مبلغ حوزه علمیه قم افزود: در حدیث آمده است که وقتی انسان گناهی را انجام بدهد و بعد هم با افتخار آن را نقل کند برای هر بار که نقل می کند دو برابر عذاب گناه برای او نوشته می شود زیرا نقل کردن گناه اشاعه فحشاء است و در روایت آمده است که اگر مؤمنی گناهی را بشنود و آن را کتمان نکند و فاش کند خداوند عزاب آن گناه را برای او هم می نویسد.

 

وی با بیان این که یکی از شاهدان روز قیامت اعضای بدن انسان است، خاطرنشان کرد: در قیامت بر دهان انسان مهر می زنند و اعضا و جوارح انسان به حرف می آیند و شهادت می دهند که انسان در دنیا چه کرده است؛ کاش باورمان می شد که معاد و حساب و کتابی هست زیرا اگر باور داشتیم هیچ کس گناه نمی کرد و هیچ ظلمی نمی شد و حقی ناحق نمی شد.

 

یقین به معاد انسان را سعادتمند می کند

حجت الاسلام نوراللهی با بیان این که باور به معادی که قرآن با 1400 آیه آنرا به انسان معرفی کرده است می تواند انسان را به سعادت برساند، ابراز داشت: در حجة الوداع پیامبر فرمود جبرئیل به من وحی کرد که هر کس روزیِ معینی دارد و کسی که عجله کند و از راه حرام روزی خود را به دست آورد از روزی حلال محروم می شود.

 

وی افزود: اگر کسی هست که به خاطر باور نداشتن به معاد اهل خمس و زکات نیست باید بداند که معاد می خواهد به انسان این درس را بدهد که انسان باید خود را برای حساب آماده کند و اعتقاد داشته باشیم که همه برای خدا هستیم و بازگشتمان هم به سوی او خواهد بود./843/پ202/س

ارسال نظرات