۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۳۹۲۸۴
باهنر:

رأی تهرانی ها در مجلس دهم کاملا حزبی بود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: در کشور ما همه از شانه های حزب بالا می روند و وقتی دیدند که دیگر نمی توان بیشتر از این از شانه این حزب یا جریان بالا رفت به زیر نردبان می زنند.
باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز پنج‌شنبه 31 مرداد در همایش فصلی خانه احزاب در محل وزارت کشور، گفت: لزوم داشتن یک نظام حزبی ضرورت است و برای حزبی شدن در آینده گام بر می‌داریم.

 

وی افزود: انتخابات اسفند ماه با انتخابات‌های گذشته تفاوت چشمگیری داشته است و فعالان سیاسی و سیاستمداران این حوزه بر این باور هستند که مطالبات خود را از پای صندوق‌های رای دنبال کنند و هرگز به خیابان نریزند.

 

باهنر در خصوص ترکیب مجلس، بیان داشت: شاهد حضور 57 درصد از لیست امید، 4 درصد از لیست اصولگرایان و 3 درصد از مستقلین هستیم و مردم استان تهران با رای دادن تشکیلاتی خود صد در صد حزبی رای دادند و انتخابات خود را برگزیدند.

 

وی در خصوص منافع حزبی، ابراز داشت: برخی افراد به دنبال جذب آرای پوپولیستی می‌باشند، حتی روسای جمهور نیز در کشورمان گام برداشته‌اند که این موضوع هیچ ارتباطی به اصولگرا بودن و یا اصلاح طلب بودن ندارد.

 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص تشکیل نظام حزبی، بیان داشت: نظام حزبی لازمه مهم برای کشور است و بنده نگران نظام مردم‌سالار کشوردر آینده هستم، بر همین اساس مستقل بودن را به تنهایی قبول ندارم و استقلال همه احزاب می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

 

باهنر خاطرنشان کرد: چالش‌ها و مشکلات فعالان سیاسی در کشور رو به بالا است و همین که احزاب به منصبی می‌رسند تشکیلات و حزب خود را قبول ندارد. ضمن اینکه نمی‌تواند کسی ادعا کند مستقل است و به هیچ گروهی تعلق ندارد.

 

وی در خصوص تعدد احزاب در کشور، اظهار داشت: بیش از 400 حزب از وزارت کشور مجوز دارند و از این تعداد 35 حزب تنها روی کاغذ است که فعالیت می‌کنند، بقیه احزاب تنها در زمان انتخابات‌ها فعال می‌شوند. در مجموع 5 یا 6 حزب داریم که در طول سال فعالانه عمل می‌کنند.

 

باهنر در پایان گفت: فعالیت‌های احزاب در کشورهای غربی بسیار متفاوت با کشور ما است، در ایران برخی از شانه‌های احزاب بالا می‌روند و به قدرت می‌رسند و جایی که نمی‌توانند حرف خود را به کرسی بنشانند به زیر نردبان می‌زنند، برای مثال گلایه‌ای که آقای عارف از افراد لیست امید در جریان انتخابات هیئت رییسه مجلس داشتند. به طور کل می‌توان گفت؛ لزوم تعهد داشتن به یک حزب شرط اساسی فعالیت سیاسی است./856/پ202/ج

ارسال نظرات