۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۳۹۲۷۴
کارشناس و تحلیلگر فرهنگی:

تقویت معنویت و روحیه امید در بین طلاب ضروری است

حجت الاسلام استیری با بیان اینکه فضای معنوی و روح امید در جامعه طلاب کمرنگ شده است، گفت: طلاب امیدی به آینده خودشان مشاهده نمی‌کنند؛ بنابراین تقویت معنویت و روحیه امید در بین طلاب ضروری است.
حجت الاسلام استیری

حجت الاسلام عبدالعلی استیری، امام جمعه حسن آباد فشافویه استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با عرض تبریک به مدیریت جدید حوزه های علمیه آیت الله اعرافی، ابراز کرد: با توجه به سابقه درخشان حوزه علمیه در سال‌های قبل حوزه باید امروز در عرصه های مختلف حضور پرنگ‌تر داشته باشد.

 

کارشناس و تحلیلگر مسائل دینی ادامه داد: یکی از وظایف مهم حوزه توجه ویژه به مطالبات رهبر معظم انقلاب است، خصوصاً نکات و تذکراتی که اخیراً رهبر معظم انقلاب در دیدار با حوزویان مطرح کردند.

 

حجت الاسلام استیری با اشاره به مشکلات موجود در حوزه های علمیه اظهار داشت: مشکلات اقتصادی، معیشتی و ضعف روح امید در درون حوزه و در بین طلاب وجود دارد که روند رشد آنها را با سختی های روبه رو می کند.

 

امام جمعه حسن آباد فشافویه استان تهران گفت: فضای معنوی و روح امید در جامعه طلاب باید پررنگ‌تر شود، طلاب باید به آینده خودشان امیدوار باشند.

 

ضرورت رشد علمی در حوزه

حجت الاسلام استیری با بیان اینکه توجه به رشد علمی در حوزه یکی از مسائل مهمی است که مدیریت جدید حوزه باید به آن بپردازد، تصریح کرد: برخی از طلاب به سبب مشکلات اقتصادی خیلی زود در ارگان‌های مختلف مسؤولیت می‌گیرند، اگر این‌گونه مشکلات حل شود مسأله رشد علمی را در حوزه شاهد خواهیم بود.

 

این سخنران دینی با اشاره به اینکه نظام، نظام ولایت فقیه است و ولایت فقیه در جامعه حاکم است، تصریح کرد: انتظار این است که حوزه های علمیه در مسائل سیاسی ورود خوبی داشته باشند همچنین در مسائل مختلف بتوانند موضع گیری مناسب و به موقع داشته باشند./875/ت302/س

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات