۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۹۱۸۶
فرمانده سپاه پاسداران:

برخی مسؤولان مانع حرکت انقلاب در داخل کشور هستند

سردار جعفری با بیان اینکه هر چه داریم از برکت ایستادگی و مقاومت و سربلندی در امتحانات الهی است، گفت: این ایستادگی ها دو رکن اساسی به نام امام و امت دارد که در این حرکت الهی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می دهند لذا انقلاب سرزنده و موفق و در حال پیشروی است.
سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سردار محمدعلی جعفری، عصر امروز در دومین اجلاس سالانه فعالان فرهنگی عرصه عفاف و حجاب با عنوان «عفاف، عزت، عشق» در تالار ابن هیثم ضمن تقدیر از اعضای جبهه عفاف و حجاب در لبیک به مطالبات رهبری در این حوزه گفت: انقلاب اسلامی بر اساس عمل به یک آیه قرآن توسط امام خمینی(ره) که می فرماید «قُل إنّما اعظکم بواحدة» شکل گرفت.

 

در قیام برای خدا خود را مقید به برخی ملاحظات نکنیم

وی افزود: معمولا توصیه می شود پیش از انجام هر کاری فکر کنیم اما در این آیه ودرباره قیام در راه خدا می فرماید ابتدا قیام و سپس فکر کنید که می توان گفت به معنای پرهیز از برخی ملاحظات است؛ اگر امام هم خود را به ملاحظاتی که دیگران داشتند مقید می کرد، این انقلاب با این عظمت شکل نمی گرفت.

 

سردار جعفری درباره تکلیف مردم در قبال انقلاب ادامه داد: مردم انقلابی و مؤمن ایران به دعوت امام لبیک گفته و مردانه در این صحنه تاکنون ایستاده اند؛ بر اساس آیات دو و سه سوره عنکبوت ادعای ایمان به اسلام کردند و تاکنون هم نشان داده اند که پشت این ادعا ایستاده اند و به خوبی از امتحانات سربلند بیرون آمدند.

 

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه هر چه داریم از همین ایستادگی و مقاومت و سربلندی در امتحانات الهی است، گفت: این ایستادگی ها دو رکن اساسی به نام امام و امت دارد که در این حرکت الهی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام می دهند لذا انقلاب سرزنده و موفق و در حال پیشروی است و به صورت معجزه وار شاهد حفظ و بقای این راه با وجود دشمنان متعدد داخلی و خارجی هستیم.

 

برخی مسؤولان مانع حرکت انقلاب در داخل کشور هستند

وی افزود: انقلاب اسلامی بیشتر در خارج کشور وضعیتی مطلوب دارد و با موتور حرکت خارجی به سرعت به سمت هدف خود پیش می رود و در داخل هم اگر موانع روشن شدن موتور داخلی انقلاب برداشته شود، سنگرها یکی پس از دیگری فتح خواهد شد.

 

سردار جعفری خاطرنشان کرد: مشکلات و موانع داخلی از جانب مردم و رهبری نیست بلکه از سوی برخی مسؤولان است که به عنوان نمونه سال ها پیش ادعای خطرناک اصلاح مسیر انقلاب یا توقف آن را داشتند و رهبری در پاسخ به آنان، مراحل انقلاب را به پنج مرحله تقسیم کرده و فرمودند اکنون از مرحله انقلاب گذشته و به نظام رسیده ایم و باید فکر تشکیل دولت اسلامی باشیم.

 

فرمانده سپاه با بیان اینکه از همان روز رهبری، چفیه را به علامت رزم روی دوش انداختند و یک لحظه برنمی دارند، اظهار کرد: محور اصلی حرکت انقلاب در امتداد خط ائمه اطهار(ع)، جهاد در راه خدا است که درباره اهمیت و جایگاه و انواع آن آیات متعددی در قرآن آمده است.

 

وی اضافه کرد: در سوره صف، استراتژی و هدف مؤمنان به روشنی تبیین شده و از مؤمنان می خواهد در عرصه های مختلف یاری گر دین خدا باشند.

 

اگر مقاومت کنیم همه توطئه های دشمنان به خودشان باز می گردد

سردار جعفری افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، جهاد تنها در عرصه جنگ سخت و مقابله فیزیکی با دشمن نیست و ما از این مرحله عبور کرده ایم؛ در دهه اول انقلاب، اغلب تهدیدها امنیتی بود بعد، نظامی و امروز فرهنگی شده است.

 

فرمانده سپاه، هدف اصلی حرکات های تروریستی و بسیج دشمنان علیه اسلام را، مقابله با موج بیداری و انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر مقاومت و ایستادگی داشته باشیم همه توطئه های دشمنان به خودشان باز می گردد.

 

وی یادآور شد: از بزرگترین دستاوردهای بسیج همگانی دشمنان علیه ما که نتیجه مکر خدا در برابر مکر دشمن است، این است که دل های مردم مسلمان عراق و سوریه با ایران یکی شده است؛ پیش از تهدید داعش اینگونه نبود اما امروز این اراده و نصرت الهی است که به خاطر ایستادگی بر ادعای ایمان که مردم در ابتدای انقلاب داشتند، شامل حالمان شده است.

 

مبارزه در هر عرصه ای بدون حضور مردم نتیجه بخش نخواهد بود

سردار جعفری تصریح کرد: اخیرا هم دشمن جنگ اقتصادی را به اوج رسانده ولی ایستادگی مردم ما در این عرصه هم دارد نتیجه خواهد داد. چنان که تجارب جنگ سخت نشان داده است، بدون حضور مردم و تشکیل جبهه های مردمی در عرصه های مختلف جنگ نرم اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به نتیجه نخواهیم رسید.

 

وی با بیان اینکه برای زودتر به نتیجه رسیدن باید عملیات هایمان را اثربخش تر کنیم، افزود: این مهم با اتکا به خدا، معنویت، اخلاص و رعایت اصول اولیه جهاد میسر است و در این صورت هدایت الهی هم شامل حالمان می شود.

 

فرمانده سپاه، اخلاص برای اثربخشی، سختکوشی و تلاش شبانه روزی و دشمن یا مخالف داشتن را سه ویژگی حرکت جهادی از نگاه رهبری برشمرد و گفت: اگر این سه اصل را رعایت کنیم بدون تردید خدا راه را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ سخت بسیار آسان تر از جنگ نرم است، یکی از عملیات های نرم را، عرصه عفاف و حجاب دانست و خاطرنشان کرد: زمان جنگ نرم بسیار طولانی تر از جنگ سخت است بنابراین برنامه ریزی های ما نیز باید بلندمدت باشد و در کنار آن برنامه کوتاه مدت هم داشته باشیم.

 

سردار جعفری با تأکید بر اینکه در برنامه های بلندمدت باید روی کودک و نوجوان و جوان سرمایه گذاری کنیم، افزود: باید ریشه های اصلی بی حجابی را که بی غیرتی و بی حیایی است پیدا و علل کمرنگ شدن آن ها را بررسی ورفع کنیم.

 

گفتنی است در آغاز سخنرانی فرمانده سپاه، حضار در حالی که دستان یکدیگر را در دست داشتند شعار «لبیک یاحسین»، «لبیک یا خمینی» و «لبیک یا خامنه ای» سر دادند./930/پ201/ج1

ارسال نظرات