۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۴۳۸۸۴۲
حجت الاسلام ترسلی:

مدیران تجمل‌گرا جامعه را با بحران روبه رو می‌کنند

مسؤول شورای علمی و برنامه ریزی حوزه های سفیران هدایت گفت: اگر مدیری تجمل‌گرا شد، دلبسته به دنیا می‌شود و برای رسیدن به دنیا گاهی هم کشور خود را می‌فروشد و همچنین تصمیماتی می‌گیرد که مصالح کشور را به خطر می‌اندازد.
تجمل گرایی

حجت الاسلام محمد ترسلی، مسؤول شورای علمی و برنامه ریزی حوزه های سفیران هدایت در گفت‌ و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه تجمل‌گرایی برای همه انسان‌ها امری ناپسندیده است، ابراز کرد:‌ تجمل گرایی دلبستگی به دنیا می آورد و دلبستگی به دنیا غفلت از آخرت می‌آورد و غفلت از آخرت منشأ ارتکاب بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی در جامعه می‌شود.

 

وی ادامه داد: این دلبستگی برای همه بد است و برای مسؤولان بدتر چون این افراد در جامعه الگو هستند، به هر صورتی که مدیران در جامعه زندگی کنند مردم هم به تبع آنها زندگی می‌کنند و فرهنگ چشم و هم چشمی رونق پیدا می‌کند.

 

حجت الاسلام ترسلی با بیان اینکه در جامعه ای که چشم و هم چشمی باشد مشکلات فراوانی به وجود می آید، تصریح کرد: جامعه ای که در آن این ناهنجاری شکل بگیرد هیچ دولتی نمی تواند مردم خود را قانع و راضی کند.

 

وی اضافه کرد: وقتی مردم قانع نشوند چون به دنیا دلبستگی دارند از خداوند غافل می شوند؛ بنابراین ممکن است که هر نوع حق کشی و ظلمی را انجام دهند و به تبع آن انواع ظلم در جامعه شکل می‌گیرد.

 

خطرات تجمل گرایی برای جامعه

حجت الاسلام ترسلی با اشاره به اینکه خطرات تجمل‌گرایی برای جامعه و مسؤولان بسیار بالا است، خاطرنشان کرد: امیرمؤمنان(ع) می فرمایند خداوند بر امامان جامعه عادل، برای اینکه ضعفا را بهتر درک کنند لازم کرده است که زندگی خود را با زندگی ضعیف‏‌ترین شخص جامعه تنظیم کنند.

 

مسؤول شورای علمی و برنامه‌ریزی حوزه‌های سفیران هدایت با بیان اینکه زندگی ساده مقام معظم رهبری یک الگو است، ابراز کرد: ایشان به خاطر اینکه دلبسته به دنیا نیستند راحت حرفش را می زنند و شجاعانه تصمیم می گیرند.

 

حجت الاسلام ترسلی افزود: اگر مدیری تجمل گرا شد دلبسته به دنیا می شود و برای رسیدن به دنیا گاهی هم کشور خود را می‌فروشد و تصمیماتی می گیرد که مصالح کشور را به خطر می اندازد.

 

پیام اشرافی گری برای جامعه سم مهلک است

مسؤول شورای علمی و برنامه ریزی حوزه های سفیران هدایت با بیان اینکه پیام اشرافی‌گری برای جامعه سم مهلک است، بیان کرد: پیامدهای فرهنگی آن در جامعه شدید و تخریب کننده است.

 

وی با اشاره به اینکه افرادی که مضر هستند دیگران را هم خراب می کنند، تصریح کرد: گاهی یک تجمل گرا با کاری که انجام می دهد باعث می شود که چندین نفر هم به بی‌راهه کشیده شوند.

 

حجت الاسلام ترسلی در پایان گفت: باید با مدیرانی که با عمل خود در جامعه باعث بی‌نظمی و بدبینی به نظام می شوند، برخورد کرد و اجازه نداد تا هر کاری که دوست دارند انجام دهند تا دیگران هم حساب کار دستشان بیاید./875/ت302/س

 

 خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات