۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۳۷۷۹۲
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی:

مبارزه با سیاست‌های استکبار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مبارزه با سیاست‌های استکباری آمریکا، منافقان و فتنه‌گران را نمونه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: قرآن تفاوت بین مؤمن و منافق را در توجه آن‌‌ها به امر به معروف و نهی از منکر می‌داند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه دراستان قزوین عصر امروز در دیدار مدیر عامل و اعضای کمیته امر به معروف و نهی از منکر شرکت توزیع برق استان قزوین، صرفه‌جویی را یک ضرورت دینی دانست و گفت: خوشبختانه مردم نسبت به گذشته توجه جدی‌تری به صرفه‌جویی دارند، اما همچنان نیازمند توجه و فرهنگ‌سازی بیشتر در این امر مهم هستیم.

 

وی در ادامه افزود: ادارات و سازمان‌ها مانند بدنه جامعه باید به صورت جدی به امر مهم صرفه‌جویی توجه داشته باشند و از هر گونه بریز و بپاش دوری کنند.

 

ریشه گرفتاری‌های امروز جامعه به خاطر بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: بسیاری از گرفتاری‌های امروز ما به خاطر بی توجهی به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر است.

 

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصداق بارز ذکر است، ابراز کرد: توجه به ذکر سبب گشایش در زندگی انسان می‌شود و از آنجایی که امر به معروف و نهی از منکر، ذکر قولی و عملی است، اهمیت بسزایی در گشایش زندگی انسان دارد.

 

امر به معروف و نهی از منکر را نباید منحصر به حوزه حجاب کنیم

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: امر به معروف و نهی از منکر را منحصر به حوزه حجاب نکنیم.

 

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را نباید منحصر به حوزه حجاب کنیم، تصریح کرد: حیطه امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده‌تر از آن است که در حوزه حجاب منحصر شود و اگر می‌خواهیم گستردگی آن را به خوبی درک کنیم باید به پیام قیام امام حسین (ع) توجه کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: امام حسین‌(ع) فرموده‌اند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام که منظورشان همان مبارزه با حاکمیت فاسد و جایگزین کردن حاکمیت معنوی و الهی به جای آن است و این مهم نشان می‌دهد حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و گسترده است.

 

مبارزه با سیاست‌های پلید استکبار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین مبارزه با سیاست‌های استکباری آمریکا، منافقان و فتنه‌گران را نمونه امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: قرآن تفاوت بین مؤمن و منافق را در توجه آنها به امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و یکی از شاخصه‌های مهم مؤمن را توجه او به این امر مهم دینی معرفی می‌کند.

 

وی در پایان گفت: امام علی (ع) می‌فرماید کسی که منکر را می‌بیند و کاری انجام نمی‌دهد، مرده زنده نماست، منکرات ریز و درشت دارند، اما انسان بصیر همواره در پی یافتن ریشه‌های منکرات و اصلاح آنها است./202/873/ب1

ارسال نظرات