۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۴۳۷۷۶۷
امام جمعه موقت کاشان:

تصور تغییر مواضع ‌آمریکا اشتباهی راهبردی است

استاد حوزه علمیه گفت: برخی مغرور شده و اشتباه سیاسی کردند و گمان بردن که آمریکا و صهیونیسم در مواضع خود تغییری داده‌ است، غافل از این‌که به محض این‌که آب سنگین اراک، سانتریفیوژها و مواد فراوری شده ما را به یغما بردند هیچ‌گاه به تعهدات برجامی خود عمل نکردند.
علی احتشام

حجت‌الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گذشت یک‌ سال از برجام و وعده‌های رییس جمهور در همین راستا، گفت: اگر دولتمردان ما باور عمیقی به آموزه های امام خمینی(ره) یا شناختی که ایشان از آمریکا و مستکبران جهانی به ما ارائه کردند داشتند هیچگاه باور نمی‌کردیم که برجام و امثال آن می‌تواند برای ما منجی باشد.

 

وی با بیان این‌که صهیونیست بین‌الملل تا عزت و شرف ملت‌ها را قربانی نکنند هیچ‌گاه امتیازی نمی‌دهند، ابراز داشت: آنچه که سبب شد زورگویان عالم پشت میز مذاکره به بعضی از سازوکارهای به اصطلاح برد برد تن دهند اقتدار ملی و نظامی و ساختار محکم انقلابی مردم ما بود.

 

امام جمعه موقت کاشان تأکید کرد: برخی مغرور شده و اشتباه سیاسی کردند و گمان بردن که آمریکا و صهیونیسم در مواضع خود تغییری داده‌ است، غافل از این‌که به محض این‌که آب سنگین اراک، سانتریفیوژها و مواد فراوری شده ما را به یغما بردند هیچ‌گاه به تعهدات برجامی خود عمل نکردند.

 

حجت‌الاسلام احتشام ابراز داشت: طبق پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب که فرمودند بعد از برجام اقتدار موشکی و سپس مسائل حقوق بشر و مقاومت اسلامی منطقه را بهانه خواهند کرد و هیمن طور هم شد.

 

این استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: متأسفانه این روزها آرام آرام دست‌اندرکاران برجام اتفاقات ناگوار بعدی را از دوش خود برداشته و به گردن برخی افراد دیگر می‌اندازند و آنها را مقصر جلوه می‌دهند و این یعنی برجام انگونه که فکر می‌کردند نشد.

 

وی در پایان با بیان این‌که دلسوزان نظام اسلامی بارها گفتند که تا آمریکا در موضع ضعف است باید آن را ضربه فنی کرد و پیروزی 3 بر 2 معنی ندارد، گفت: حال همه فهمیدند که حتی پیروزی 3 بر 2 هم محقق نشد و آنچه که ما گرفتیم در برابر آنچه که دادیم ثمن بخس و دراهم معدوده‌ای بیش نیست./922/ت302/ج1

ارسال نظرات