۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۳۷۵۰۹
حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی:

مردم هماهنگی در حرف و عمل را از مسؤولان می‌خواهند/ تجمل گرایی؛ آفت خدمت رسانی

امام جمعه قزوین تجمل‌گرایی را یکی از آفت‌های جدی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم معرفی دانست و گفت: اگر بگوییم ما دغدغه فقرا را داریم اما عملاً خودمان اهل بریز و بپاش باشیم، کاری پیش نخواهد رفت و این تناقض یقیناً اعتماد مردم را سلب و آن‌ها را نسبت به مسؤولان ناامید می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در دیدار مدیرکل و جمعی از کارکنان اداره کل بهزیستی استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی برگزار شد، گفت: ترویج عفت یکی از شاخصه‌های مهم در تحقق عدالت اجتماعی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با تأکید بر این که عفت تنها رعایت حجاب نیست، افزود: شخصی که عفیف است، هیچگاه حاضر نمی‌شود حقوق میلیونی دریافت کند، در حالی که عده‌ای در فقر زندگی می‌کنند و نیازمند شغل و درآمد هستند.

 

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز برای ساماندهی محرومان باید بر روی انسانیت، کرامت، صداقت و عدالت سرمایه‌گذاری و تحقق این هدف اساسی را با جدیت روز افزون دنبال کنیم.

 

همرنگ شدن مسؤولان استان با مردم

این کارشناس حوزوی بیان کرد: اگر مسؤولان عنوان می‌کنند که دغدغه محرومان را دارند، باید در عمل همانگونه باشند.

 

وی ادامه داد: اگر مردم این هماهنگی در حرف زدن‌ها را در عمل مشاهده کنند، امیدوار خواهند شد و این روحیه امید اثر مثبتی در پیشرفت کشور خواهد داشت.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به بیان چند نمونه از زندگی سخت و مشقت بار فقرا در استان اظهار کرد: متأسفانه به خاطر شرایط بد اقتصادی برخی از مردم استان به نان شب هم محتاج هستند.

 

تجمل‌گرایی یکی از آفت‌های جدی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم است

امام جمعه قزوین تجمل‌گرایی را یکی از آفت‌های جدی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم معرفی و خاطرنشان کرد: اگر بگوییم ما دغدغه فقرا را داریم اما عملاً خودمان اهل بریز و بپاش باشیم، کاری پیش نخواهد رفت و این تناقض یقیناً اعتماد مردم را سلب و آن‌ها را نسبت به مسؤولان ناامید خواهد کرد.

 

این کارشناس دینی بر هم افزایی و تعامل بین بهزیستی و کمیته امداد تأکید و اضافه کرد: باید با برگزاری جلسات هم افزایی و تعامل بیشتری بین بهزیستی و کمیته امداد به وجود بیاید تا مسیر خدمت‌رسانی به مردم هموارتر شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اینکه به خاطر سیطره قدرت‌طلبی برخی‌ها نمی‌گذارند عدالت در استان ما اعمال شود، افزود: متأسفانه در استان قزوین مشکل رعایت عدالت داریم و اگر عدالت در این استان رعایت شود بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

 

تبعیض ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تبعیض را ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌ها دانست و تصریح کرد: آن چیزی که سبب رنجش خاطر مردم می‌شود، تبعیض، بی‌عدالتی و برخوردهای دوگانه است نه نداری و باید برخورد با این موضوع در دستور کار جدی قرار گیرد.

 

وی در پایان گفت: مسؤولان باید توجه داشته باشند مسؤولیت‌هایی که برعهده می‌گیرند حتماً صلاحیت و شایستگی آن را داشته باشند تا اصل شایسته سالاری رعایت شود./203/853/ب1

ارسال نظرات