۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۹۵۰
کارشناس مسائل دینی:

فرهنگ اسلامی سبب شده مردم ایران در جهان با عزت زندگی کنند

کارشناس مسائل دینی با بیان این که متأسفانه فرهنگ اسلامی در کشور ایران کم رنگ شده، گفت: فرهنگ اسلامی در ایران کاری کرده که علاوه بر این که عزت کشور حفظ شود، استقلال هم باشد زیرا کشوری که یک فرهنگ را دارا و از آن فرهنگ دفاع و پیروی کند، می تواند کشوری مستقل در برابر دشمن باشد.
فرهنگ

حجت الاسلام احمد زینل پور کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به وضع بی حجابی در کشور، گفت: فرهنگ به باورهای و کارهای مردم می گویند که هر کشور و شهری فرهنگ اختصاصی خود را دارد.

 

وی افزود: فرهنگ مردم ایران به برکت اهل بیت به فرهنگ اسلام ناب محمدی تعریف شد است، که مردم باید باید این فرهنگ را با رفتار و کردار در زندگی خود جاری کنند.

 

حجت الاسلام زینل پور با توجه به این که فرهنگ اسلامی، مسلمان بودن افراد کشور را در بین تمام کشور های جهان معرفی می کند، اظهار داشت: فرهنگ اسلامی در دنیای امروز سبب شده که عزت کشور حفظ شود و کسی نگاه بد به کشور ایران نکند و مردم ایران مدیون، فرهنگ اسلامی هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: هجمه های فرهنگی سبب شده اند که دشمن دین اسلام را از مردم بدزدد و افکار و اعتقادات خود را به مردم بفهماند که مردم باید با بصیرت کامل به واسطه ی تقوا از دشمن دور شوند.

 

استاد حوزه علمیه سیرجان با اشاره به این که مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ، دغدغه های زیادی را دارند، ابراز داشت: فرهنگ ایثار و گذشت دو فرهنگی هستند که انسان ها می توانند با اجرایی کردن این دو فرهنگ از خشونت در جامعه پرهیز کنند.

 

وی اظهار داشت: فرهنگ اسلامی در ایران کاری کرده که علاوه بر این که عزت کشور حفظ شود، استقلال هم باشد زیرا کشوری که یک فرهنگ را دارا و از آن فرهنگ دفاع و پیروی کند، می تواند کشوری مستقل در برابر دشمن داشته باشد.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که دشمن می خواهد کشور ایران را از عزت دور کند، خاطرنشان کرد: تهاجم تغییر پوشش، بی خیال بودن، به من چه و بی مسؤولیتی از اهداف دشمن محسوب می شوند.

 

وی بیان داشت: متأسفانه فرهنگ در کشور ایران کم رنگ شده و مردم به حدی به دشمن اجازه داده اند که بدون این که دشمن کاری را انجام دهد، مردم برنامه های دشمن را در زندگی خود اجرایی می کنند و این ضعف بزرگی برای کشور اسلامی است.

 

حجت الاسلام زینل پور با اشاره به این که روحانیت زیبایی دین اسلام را به مردم بیان کنند، ابراز داشت: کارکردن دشمن در ماهواره و شبکه های مجازی را شبیخون فرهنگی می گویند که دشمن می خواهد با استفاده از شبکه های مجازی جوانان را مشغول خود کرده و آن ها را از دین دور کند.

 

وی در پایان گفت: حمایت از فرهنگ اسلامی وظیفه ی مسؤولان بوده که برای بحث فرهنگ بودجه هایی را قرار دهند تا بعضی از نخبگان با کار فرهنگی مردم را با دین اسلام آشنا کنند./9707/302/ب3

ارسال نظرات