۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۳۶۷۵۳
با حضور آیت الله مجتهد شبستری؛

نخستین امام جمعه زرنق هریس معرفی شد

با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام فضلی به عنوان نخستین امام جمعه زرنق هریس معرفی شد.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مراسم معارفه نخستین امام‌جمعه شهر زرنق از توابع شهرستان هریس با حضور آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده و لی فقیه در آذربایجان شرقی، آیت‌الله فیض سرابی نماینده مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان و دیگر مسؤولان برگزار شد.

 

آیت الله محسن مجتهد شبستری در این مراسم نماز جمعه را به‌عنوان میعادگاه عبادی، سیاسی و موجب همبستگی بیشتر در بین جوانان و اقشار مردم خواند و افزود: مردم از حضور پرشور در نماز جمعه که وحدت و همدلی را به ارمغان می‌آورد غفلت نکنند و با حضوری گسترده در نماز جمعه حاضر شوند.

 

وی بابیان این‌که آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، نماد وحدت امت اسلامی بوده و برگزاری باشکوه آن سبب شادی دوستداران اسلام و انقلاب و یأس دشمنان می‌شود، خاطرنشان کرد: اقامه پرشور نماز جمعه، بنیان نهادن سنگر مستحکم اسلام بوده و ذکر نام خدا در این آیین موجب قوت قلب برای مسلمانان و هراس دشمنان انقلاب می‌شود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش نماز جمعه در افزایش بصیرت مردم، تأکید کرد: مردم ما باید دشمن‌شناس و به توطئه‌های دشمن آگاه باشند، افراد با بصیرت چون هدفشان عالی است، درراه رسیدن به هدف خویش صبر می‌کنند و چون اهل بصیرت هستند واقعیات را درک می‌کنند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت با بیان اینکه در مقابل این‌همه ماهواره‌ها و اینترنت و دیگر وسایلی که دشمن استفاده تبلیغی می‌کند ما تنها میز خطابه نماز جمعه راداریم، ابراز داشت: ازجمله برکات نماز جمعه مقابله با همین توطئه‌های فکری و اعتقادی دشمن است.

 

وی با اشاره به جنگ نرم و نفوذ فرهنگی دشمن، نوک‌تیز حملات فرهنگی و تهاجم اعتقادی دشمن را نسل جوان کشور دانست و تصریح کرد: دشمن از طریق جنگ نرم و نفوذ فرهنگی تلاش دارد مردم به ویژه جوانان را از اسلام، اعتقادات و ولایت منحرف کند.

 

بر پایه این گزارش، در حاشیه این مراسم آیت الله محسن مجتهد شبستری از حوزه علمیه در حال ساخت این شهرستان که در سال گذشته کلنگ زنی شد، به همراه مسؤولان شهرستان و مدیر حوزه های علمیه آذربایجان شرقی بازدید کردند و در جریان روند اجرایی این مدرسه علمیه قرار گرفتند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام فضلی به عنوان نخستین امام جمعه زرنق هریس معرفی شد./203/854/ب1

ارسال نظرات