۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۴۳۶۴۶۰
امام جمعه موقت کاشان:

برداشت های نامشروع از بیت المال نشانه ولنگاری اقتصادی است

حجت‌الاسلام احتشام گفت: آن چه که اخیرا به عنوان حقوق‌های چند ده میلیونی و یا چند صد میلیونی در سیستم اداری دولت علنی شد یکی دیگر از برگ‌های ولنگاری فرهنگی و اقتصادی در بدنه اجرایی دولت است که باید با تقویت نهادهای نظارتی و دوری از استفاده از تکنوکرات ها که زاییده فرهنگ اقتصادی لیبرالیسم غربی است از آن اجتناب کرد.
علی احتشام

حجت‌الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی از سوی برخی مدیران دولتی و تعبیر رهبر معظم انقلاب از این به مسأله به هجمه به ارزش‌ها، گفت: بدون تردید انقلاب کبیر اسلامی که در بعد معنوی یکی از مؤثرترین انقلاب‌های تاریخ بشریت است یکی از اساسی ترین شعار‌های آن ایجاد عدالت در بخش‌ها مختلف نظام اجرایی در کشور است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که انقلاب در کنار استقلال و آزادی باید نظام مبتنی بر اسلام ناب را طبق معماری رهبر کبیر انقلاب اسلامی سرلوحه خود قرار دهد، ابراز داشت: به طور یقین باید تکیه بر عدالت محوری در همه ابعاد اهتمام همه مسؤولان نظم را به دنبال داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام احتشام افزود: آن چه که اخیرا به عنوان حقوق‌های چند ده میلیونی و یا چند صد میلیونی در سیستم اداری دولت علنی شد یکی دیگر از برگ‌های ولنگاری فرهنگی و اقتصادی در بدنه اجرایی دولت است که باید با تقویت نهادهای نظارتی و دوری از استفاده از تکنوکرات ها که زاییده فرهنگ اقتصادی لیبرالیسم غربی است از آن اجتناب کرد.

 

امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: باید توان اقتصاد مقاومتی را با پرهیز از ریخت و پاش های سرسام‌آور و حقوق های گزاف به سمت دفاع از قناعت در مصرف و حرص در تولید پیش برد.

 

وی تصریح کرد: در بعد سیاسی اهل فتنه به دنبال تضعیف رکن رکین انقلاب یعنی نظام مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه هستند، همچنین در بعد اقتصادی هم فتنه‌گران داخلی و خارجی کمر به نابودی ارزش‌های اقتصادی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی بسته و در راستای وابستگی بیشتر این ملت بزرگ به دلارهای جهان‌خواران دستبرد به منابع ملت مظلوم را سرلوحه فساد در ارکان اقتصاد مقاومتی قرار داده اند.

 

حجت‌الاسلام احتشام اظهار داشت: فراموش نکنیم کسانی که دولت نهم و دهم را در شعارهای انتخاباتی به فساد و نابلدی اقتصادی متهم می‌کردند امروز دست به گریبان چنین فسادی آن هم به طور فراگیر در نظام پرداخت حقوق ها شده‌اند.

 

وی ادامه داد: گرچه اکثریت مدیران نظام اجرایی انسان‌هایی به دور از چنین آسیب و چالشی هستند ولی همین‌که مدیران رده بالای برخی از بانک‌ها و شرکت های دولتی به خود جرات داده‌اند به دور از چشم نهاد‌های نظارتی و برخوردهای‌ دولتی و قضایی دست به چنین ماجراجویی های اقتصادی بزنند نشان از رسوخ فرهنگ ولنگاری اقتصادی در کنار ولنگاری فرهنگی که شاخصه لیبرالیسم غربی دارد./922/ت302/ج1

 

ارسال نظرات