۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۴۳۵۳۵۰
امام جمعه موقت تبریز:

وحدت امت اسلامی ضربه مهلکی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد می کند

آیت الله آل‌هاشم گفت: مادامی‌که امت اسلامی باهم متحد نشده است، ضربه مهلکی به پیکره رژیم صهیونیستی وارد نخواهد شد، باید دانست؛ سمت‌ و سوی سیاست و توطئه‌های غرب و اسرائیل نیز همواره به سمت تفرقه میان مسلمانان است.
آیت الله آل هاشم

آیت‌الله سید محمدتقی آل هاشم، امام‌جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: سکوت مجامع بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین نشان می‌دهد که آزادی فلسطین باید به دست خود مسلمانان باشد.

 

وی با بیان این‌که سران کشورهای غربی و حتی عربی واکنشی مؤثر در برابر جنایات و اشغالگری رژیم صهیونیستی نداشته و ندارند، خاطرنشان کرد: سران کشورهای عرب مرتجع منطقه‌ای نیز بزرگ‌ترین خیانت‌ها را در قبال مردم مظلوم فلسطین داشته‌اند، چنانکه پیش‌ از این شاهد سکوت خفت‌بار آنان در جنگ غزه بودیم.

 

امام‌جمعه موقت تبریز با تأکید بر این‌که سران برخی از کشورهای عربی در کنار رژیم صهیونیستی دستانی آلوده به خون مسلمانان دارند، گفت: سران کشورهای عربی که همواره بر طبل احساسات ناسیونالیسم عربی خود می‌کوبند، نیز این روزها مردم ستمدیده غزه را فراموش کرده‌اند و سکوت اختیار می‌کنند.

 

وی با تأکید بر این‌که تنها حامی و مدافع سرسخت ملت و آرمان فلسطین، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: امام خمینی(ره) با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان «روز جهانی قدس» این حقیقت را یادآوری کردند که پشت پرده بسیاری از جنایات بشری رژیم صهیونیستی است.

 

امام‌جمعه موقت تبریز حضور حداکثری مردم در راهپیمایی امروز روز جهانی قدس پیام مهمی به دشمنان اسلام دارد، تصریح کرد: مادامی‌که امت اسلامی باهم متحد نشده است، ضربه مهلکی به پیکره رژیم صهیونیستی وارد نخواهد شد، باید دانست سمت‌ و سوی سیاست و توطئه‌های غرب و اسرائیل نیز همواره به سمت تفرقه میان مسلمانان است.

 

وی مهم‌ترین پیام حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس را وحدت و یکپارچگی علیه دشمن مشترک جهان اسلام دانست و گفت: مسلمانان می‌دانند که قدس شریف تنها با وحدت از بند صهیونیزم آزاد خواهد شد؛ اگر خود را مسلمان می‌دانیم نباید نسبت به مصائب ملت مظلوم فلسطین بی‌تفاوت باشیم.

 

وی با محور وحدت خواندن روز قدس، ابراز داشت: روز قدس به فرموده امام روز اسلام است و تنها متعلق به ملت مظلوم فلسطين نيست، راهپيمایی روز قدس در تمام کشورهای مسلمان اعلام همبستگی ميان امت اسلامی است، این وحدت سبب عقب‌نشینی و وحشت رژیم صهيونيستی و حاميان غربی‌اش است.

 

امام‌جمعه موقت تبریز بابیان اینکه تمام مسلمانان جهان باید برای اعلام حمایت از ارزش‌های دینی و مسلمانان فلسطینی در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، ادامه داد: روز قدس روز قدم‌های با استقامت ملت مسلمان علیه دشمنان اسلام و بشریت است تا اتحاد و انسجام ملل اسلامی را به جهانیان بنمایانند و اقتدار خود را به نمایش بگذارند./854/302/ب2

ارسال نظرات