۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۳۵۲۴۳
مدیر استانی حوزه علميه آذربایجان شرقی:

روز قدس فریاد انسجام امت اسلام در برابر رژیم صهیونیستی است

حجت‌الاسلام انتظاری روز قدس را یک فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: مسلمانان جهان و انسان‌های آزاده با حضور در راهپيمایی روز قدس خشم خود را بر سر رژیم کودک کش صهيونيستی سرازیر خواهند کرد.
حجت الاسلام والمسلمین انتظاری

حجت‌الاسلام انتظاری، مدیر استانی حوزه علميه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: روز قدس، فریاد حمایت مظلوم و مقابله با ظالم در ميان ملل مسلمان و ملت شریف ایران به یک فرهنگ عمومی تبدیل‌ شده است.

 

وی با اشاره به شرایط منطقه، تصریح کرد: شرایط کنونی منطقه و بحران موجود در ميان کشورهای اسلامی و جنایات شيخ خودفروخته عربی، سبب خشم مردم شده است، تحولاتی که هفته‌ها قبل و بعد از راهپیمایی روز قدس در فلسطین اشغالی و دیگر ممالک اسلامی رخ می‌دهد، نشان از تأثیرگذاری بزرگ این روز مهم امت اسلامی است.

 

مدیر استانی حوزه علميه آذربایجان شرقی با اشاره به انزجار مردم از جنایت‌های آل سعود، ابراز داشت: مردم شریف و هميشه در صحنه جمهوری اسلامی ایران، مسلمانان جهان و آزادی خواهان با اعلام انزجار خود از شیطنت‌های آمریکا، استکبار جهانی و رژیم خودفروخته آل سعود و با شعار مرگ بر صهيونيسم، خشم خود را بر سر آن‌ها سرازیر خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که روز قدس، رستاخیز استکبارستیزی مسلمانان جهان در برابر رژیم صهیونیستی است، تأکيد کرد: مسلمانان جهان و انسان‌های آزاده در این روز و باسیل خروشان خود لرزه بر اندام رژیم کودک کش صهيونيستی و استکبار جهانی انداخته و فریاد حمایت از مظلوم را سر خواهند داد و دشمن را مأیوس خواهند کرد.

 

امام‌جمعه جلفا با بیان اینکه روز جهانی قدس از یادگاران ارزشمند امام راحل و تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی در برابر مستکبران است، این روز بزرگ فرصتی برای اتحاد جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان است، گفت: امام راحل، روز قدس را روز اسلام خواندند و فرمودند که روز قدس روز احياء اسلام و وحدت ميان امت پيغمبر است.

 

وی روز قدس را متعلق به اسلام نام محمدی(ص) عنوان کرد و ابراز داشت: هر کس زیر پرچم اسلام محمدی است و بر حقانيت آن حضرت شهادت می‌دهد، در این روز فریاد اتحاد و وحدت امت اسلامی را سر داد، روز جهانی قدس  فرصتی بزرگ برای اتحاد و انسجام جهان اسلام و پایداری ملت‌های مسلمان در برابر جهان غرب و استکبار است.

 

حجت‌الاسلام انتظاری خاطرنشان کرد: این روز متعلق به شخص یا فرقه‌ای خاصی نيست، بلکه روز اسلام است و تمامی فرق اسلامی از شيعه و سنی در راهپيمایی روز قدس و با زبان روزه شرکت خواهند کرد، راهپیمایی روز قدس و اعلام حمایت از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین نمایش اقتدار امت اسلامی در راستای لبیک به ندای امام راحل است.

 

وی حضور در راهپیمایی روز قدس را وظیفه‌ای انسانی، اعتقادی و اسلامی برای تمامی مسلمانان اعلام کرد و گفت: حضور گسترده و پرشور مردم در این راهپیمایی بازتاب داخلی و خارجی عمیقی خواهد داشت، امروز در سایه حمایت‌های معنوی ملل اسلامی کار رژیم صهیونیستی به استیصال کشیده شده است، در روز قدس امسال، شاهد حماسه‌ای در مقياس جهانی و حضور پرشور تمامی انسان‌های آزاده خواهیم بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با اشاره به انواع دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام برای ایجاد دودستگی و نفاق در میان مسلمانان، افزود: ادامه انتفاضه فلسطین و حمایت‌های مردم ایران سبب تزلزل در پایه‌های رژیم غاصب صهیونیستی شده است و طولی نخواهد کشید که شاهد اضمحلال بزرگ‌ترین رژیم جنایتکار بشری خواهیم بود.

 

وی با آرزوی رهایی مردم مظلوم فلسطين از یوغ رژیم صهيونيستی و با اشاره به حضور پرشور جوانان در شب‌های قدر، ابراز داشت: اميد است از برکات شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان رهایی ملت مظلوم فلسطين و وحدت و قدرت هر چه بيشتر جهان اسلام باشد،از خداوند مسألت داریم به‌حق اشک‌های جوانان و شب‌زنده‌داری این عزیزان پاک، بر اقتدار کشور اسلامی بيفزاید./854/302/ب2

ارسال نظرات